Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: SB/SS basrefleks
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


SB/SS basrefleks

 Post Reply Post Reply Page  <1 1314151617 22>
Author
Message
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: SB/SS basrefleks
    Posted: 21 Jan 2011 at 19:02
Ja og basreflex i bunden dur max, helt anden og bedre måde at koble til rummet på, plus at med det store rør i bunden genkender jeg egenskaberne fra mine B&W med hurtig og dynamisk bas med dyb bund og næsten ingen membran vandring.

Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
svendborg@email View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 23 Jan 2010
Location: 2300S
Online Status: Offline
Posts: 254
  Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jan 2011 at 19:19
Ka jeg komme nu? :-)
pludselig lang tid til søndag....
Dog var min tanke at port i bunden ville giver mere frihed omkring placering, samt et minimum af portstøj.
Ved godt at Ø 100 port skal tæves før der kommer støj, men alligevel.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jan 2011 at 19:23
Og så er der jo lige den der ringdome, jeg vil tro at efterhånden som folk kommer til at åbne øjnene for SB, så kommer man ikke til at sælge mange xt25 diskanter mere, eller hvad den nu hedder efter den skiftede navn til scanspeak discovery.
Den har den samme bløde måde at gengive tingene på, men er ikke varm og tilbagetrukket, men åben, naturlig og silkeblød med virkelig luft omkring det hele.
Meget meget lækker diskant, vil mene der ikke er mange diskanter uden 1500kr pr. stk. der kna følge med her.

21w8554 basserne har jeg hørt før, men der var de meget varme og undom unga bunga aktige at høre på, størrelsen af kabinettet og der store og meget lange port i bunden på svendborg version, ændre fuldstændigt på dette.

Det jeg oplever i mit rum nu er en højttaler, det selv om den ikke står optimalt grundet konens tunge højttalere som jeg ikke gider flytte på, der på en meget lækker måde forsvinder i lydbilledet og i stedet for udfolder et meget stort 3 dimentionelt lydbillede med en meget dyb scene, virkelig lækkert.

Jeg tror jeg kommer til at arbejde rigtig meget med SB fremover, især mellemtone diskant, basserne har jeg ikke prøvet endnu, men har da både 2stk 16" liggende og 4stk 8" til min næste kundens højttalere, så mere viden vil komme hen over foråret.

Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jan 2011 at 19:25
Originally posted by svendborg@email

Ka jeg komme nu? :-)
pludselig lang tid til søndag....
Dog var min tanke at port i bunden ville giver mere frihed omkring placering, samt et minimum af portstøj.
Ved godt at Ø 100 port skal tæves før der kommer støj, men alligevel.
Og det har du helt sikkert også fået, og støj for du ikke, har ikke kunnet frembringe nogen former for støj selv om trentemøller og omkring 600w pr. monoblok har gjort deres for at prøve LOL.

Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
svendborg@email View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 23 Jan 2010
Location: 2300S
Online Status: Offline
Posts: 254
  Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jan 2011 at 19:44
Mega HA :-))))
Sjovt nok har jeg af andre fået at vide, at de basser ikke vare gode til til stram og tør bas, qua deres memban.
Det har jeg valgt at overhøre, da jeg mener en stiv er mere fast end en blød....
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jan 2011 at 19:48
ingen blævre bas her i hvert fald LOL.
Det har nok været et for lille kabinet og for lille port der har givet det udsagn.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
svendborg@email View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 23 Jan 2010
Location: 2300S
Online Status: Offline
Posts: 254
  Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jan 2011 at 19:57
Er jo gået i "værkstedet" her i kolonihaven, og deraf en smule ude af synk, men meget bevidst om mine præferencer.
Og det er klart fast dyb bas og tæt på analytisk top/mid dog med tolerance til at spille de albums hvor man ikke har været obs på den musikalske og ørevenlige side.
Har jo i mange år haft Dynaudio, flere forskellige modeller.
De er meget neutrale i mine øre, hvad top/mid angår men formår alligevel at spille de fleste plader uden at "jorde" dem.

Håber vi kommer der omkring også.
Back to Top
Corvo75 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 19 Jan 2010
Location: Them
Online Status: Offline
Posts: 26
  Quote Corvo75 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jan 2011 at 20:14
Hejsa Busk

Lækkert projekt i har strikket sammen der Smile

Det er ikke for at stjæle tråd men du kan godt glæde dig til at få prøvet basserne fra SB da min oplevelse efter at være blevet færdig med mit projekt http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=407&title=gulvhjtalere-med-sb-enheder er at de er helt fantastiske. Det skal siges at jeg er novice indenfor DIY men ved godt hvad der lyder godt og nu har jeg lavet en 2½ vejs konstruktion med 2 stk. SB 17 og SB26. Ligesom du selv siger så er diskanten lækker (dog anden model) og også her hos mig er mellemtonen crisp hvor bassen er varm med masser af fylde samtidig med at den er præcis og hurtig.

Mvh Kent
Back to Top
svendborg@email View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 23 Jan 2010
Location: 2300S
Online Status: Offline
Posts: 254
  Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jan 2011 at 21:14
Ingen tvivl om at SB er som sendt fra himlen til os bygselv t**ser:-) og naturligvis også alle de proffer der sidder derude, men den prispolitik som SB ligger for dagen, gør det nu endnu mere attraktivt at prøve selv.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jan 2011 at 21:15
Jep, jeg har fulgt dit projekt, Ulrik kan bare det der med at designe højttaler enheder Smile.

Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1314151617 22>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz