Forum Home Forum Home > Brancheområde > RABU-Acoustics
  New Posts New Posts RSS Feed: SB Satori
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login

SB Satori

Post Reply Post Reply Page  <1 678910 20>
Author
Admin Group
Admin Group

Online Status: Offline
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: SB Satori
    Posted: 07 Feb 2012 at 20:57
Hey,

Jeg har et projekt igang, men mangler stadig enhederne.
Venter lidt på David fra SB. Tror han har travlt.

Men jeg har prøvet de alm SB enheder og syntes de var rigtig gode. Og jeg skal nok melde tilbage hvordan de nye Satori klare sig.
Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast

Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Feb 2012 at 23:33
Hej
jeg har lyttet meget på Satori----ikke færdig med delefilter---men det kommer--
enheden lyder dejlig ren og opløst--glimrende dynamik--lyttevenlig--stemmer står meget tydelig med super taleforståelse----har kun sammenlignet med mine AT 18h enheder---der står Satorien flot-
lige nu tyder det på at den lyder bedst med 6db til overgang bas---og 12db til diskant--
vender tilbage med mere information-i min tråd om Satori
mvh Bjarne

Back to Top
Juhleren View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger

Quote Juhleren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Feb 2012 at 16:51
Tak for jeres indtryk.
Bjarne, skal det forsås som at du finder satorien bedre end AT18H? 
-Er det en Cquence 18H, eller en af deres ældre flexunits? Jeg formoder at den er med alu VC former...

Hvis du kan sætte ord på hvordan den for dig lyder "anderledes" end AT18H´eren, ville det være super :)

BTW, har du lyttet til satorien u/filter, eller kun gennem ad hoc filter som du ikke har justeret helt til endnu? Hvilke 6 og 12db filtre har du anvendt(med størst success), passive/aktive, værdier? hvis man må spørge. Og var 18H´eren anvendt med lignende filtre?  :)

mvh, 

Edited by Juhleren - 08 Feb 2012 at 16:53
Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast

Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Feb 2012 at 23:43
Hejsa
det er c-quenze med kapton---
vil lige prøve at sætte den i igen for at få en reel sammenligning---man glemmer hurtig ,hvodan den lyd var man havde inden man skiftede---
til min AT brugte jeg 6db nedad,,og en spole og sugekreds opad
lige nu på satori---6db nedad....og 12db opad----
jeg ville ikke lave filter færdig på satori ,før den var tilspillet---den ændrer noget i lyden---
vender hurtig tilbage med en sammenligning af at og satori
mvh bjarne
Back to Top
Juhleren View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger

Quote Juhleren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Feb 2012 at 09:50
Hej igen Bjarne,
OK så er det jo en af de rigtigt gode AT´er. Har selv et sæt AT15H med kapton kørende som mellemtoner og er stadig det bedste jeg har hørt, men hvis den nye satori kan være med på det niveau, så er det jo lidt spændende :)
Er enig vedr. tilspilning. Intet er til at regne med før det er kørt til.
Det ville være intet mindre en fantastisk hvis du ville rapportere hvad du finder når du prøver AT´eren overfor satorierne igen.
på forhånd mange tak!

mvh,

Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast

Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Feb 2012 at 11:26
Hej igen
Så fik jeg sammenlignet AT med Satori----sammen med konenLOL
begyndte med at lytte på satori---derefter at
vil lige komme med konens kommentar-----da vi havde lyttet på AT----behøvede du at høre mere end det første nummer ??????
Satori er efter vores mening 1 klasse over AT

meget mere levende---dynamisk---opløst--man hører flere små detaljer---mere klar--

AT lyder lidt kedelig med mangel på liv---(skal siges,at inden jeg hørte Satori var jeg rigtig godt tilfreds med AT---og det er stadig en rigtig god enhed--
så nu glæder jeg mig til at få målt og simuleret enhederne---sammen med  GlayZ3R
mvh bjarne
Back to Top
Juhleren View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger

Quote Juhleren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Feb 2012 at 12:17
Fantastisk!! Intet mindre!

Tak endnu engang, jeg må indse at jeg må til at spare sammen til et sæt satori´er. Hvis de kan gøre det onde ved at sæt kapton´ed AT18´ere så er der vel ingen vej tilbage ;)

mvh,
Back to Top
Juhleren View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger

Quote Juhleren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Feb 2012 at 13:28
Bjarne,
Ville det være muligt at få dig til at sige noget om den oplevede "klang" som du opfatter Satori´en at have, også gerne ift. AT18´eren? 
De to enheders membraner er jo unægteligt meget forskellige, så det ville være besynderligt hvis ikke det smittede af på deres gengivelser... Hvordan ville du beskrive det klangelige fingeraftryk som Satori´en afsætter på musiken (evt. ift. AT´eren)? 

mvh,

Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast

Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Feb 2012 at 23:50
Hej
hmmm ,har tænkt lidt over hvordan jeg kan beskrive forskellen--mellem klang på AT og Satori
satori har nok en mere ufarvet lyd--hvor eks guitar lyder mere klangfuld---hvor AT måske lyder mere afdæmpet---måske hører man plastmembranen, men jeg har faktisk svært ved at beskrive det--
skulle jeg vælge noget i farvernes verden,,vil jeg sige grå om AT,,og sort om Satori
kan også prøve at nævne et stykke musik  (Erik Grib )hvor der i starten kommer et trommeslag---på Satori får man næsten et chock----hvorimod AT lyder mere slap i det ---
måske kan man også sige at Satori, lyder som en AT, der har fået pudset glasset.
håber det hjælper lidt...har desværre svært ved at beskrive det bedre--men spørg endelig igen
mvh bjarne
Back to Top
Juhleren View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger

Quote Juhleren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Feb 2012 at 11:35
Hej Bjarne,
Endnu engang tak for din beskrivelse!
Jeg kan sagtens følge dig i beskrivelsen af AT som en anelse afdæmpet og "grå". Jeg har det indtryk at den mangat fyldte pp membran som AT anvender til C-Quenze serien er designet til at være meget uresonant hvormed den formår at bringe mange detaljer frem som andre membraner ellers maskerer i deres resonanser. Ulempen ved denne meget "døde" og relativt bløde membran er at den stadig afsætter et fingeraftryk (måske mest ved at sluge noget af signalet gennem dæmpning) og derved giver en anelse "grå" eller måske lidt "mat" klang. 

Hvis Satori også på dette område formår at kontrollere membran resonanserne bedre (sandsyneligvis motor-relateret også) og samtidig har en hårdere membran (presset pap), giver det fint mening at den formår at give en bedre "sorthed" end AT´eren der sandsyneligvis er lidt overdæmpet og derved mindre kontrast-reproducerende i sammenligning.

Meget interessant, Satori-sparegrisen fedes op i skrivende stund ;-)     

Bjarne, er der nogen som helst hørbare "unoder" som du har lagt mærke til hos Satorien -alstå når alt virkelig skal sættes på kanten. F.eks. :
- Reaktion på kræftige impulser? (den burde jo ikke kunne spise helt ligeså meget strøm som AT´eren) 
- Følsomhed overfor kabinetdæmpning?
- Følsomhed overfor integration med diskant? (dens målinger antyder at den ikke har meget naturlig afruling, så den kræver måske lidt mere hjælp fra filteret...) 

Og endnu engang, rigtigt mange tak for at du tager dig tiden til at svare på min uendelige strøm af spørgsmål :-)

mvh,
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 678910 20>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz