Forum Home Forum Home > Brancheområde > RABU-Acoustics
  New Posts New Posts RSS Feed: SB Satori
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login

SB Satori

Post Reply Post Reply Page  <1 1213141516 20>
Author
Selvbygger
Selvbygger

Online Status: Offline
  Quote Juhleren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: SB Satori
    Posted: 25 Jan 2013 at 16:32
Tak for dit uddybende svar Ulrik.
Vi er grundlæggende overhovedet ikke uenige. Og ja Qes giver forstærkeren mere kontrol også opad -det var som sådan også min pointe (Og ja det kan som regel høres -dog ikke sådan at mere kontrol altid er at foretrække)...
Ikke for at gøre nogen diskussion ud af det, så var det ikke min tanke at påpege satori bassens lille hul ved ca 1,2 kHz som noget problem. Hvad jeg mener med krøller hist og pist var mere tænkt som et element i hvordan jeg prøver at vurdere enhedens generelle tendenser -som jeg jo skal forholde mig til i filterdesignet. Hvad kræver den/hvad kan den "nøjes med", hvordan skal kabinettet forsøge at gøre arbejdet nemmere osv. Jeg er komplet ligeglad med "lineariteten" på en standard måleplade, men forsøger istedet at vurdere hvordan jeg får det ønskede akustiske output fra kassen i rummet. Ved godt hvad forskellen er på idealiserede og reelle operationelle forhold!
Jeg kan beklageligvis ikke retfærdiggøre udlæg før jeg har en eller anden form for grafisk dokumentation på hvordan et produktionseksemplar opfører sig...  Ser frem til når det engelige datablad frigives :)

Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem

Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jan 2013 at 18:13
Originally posted by USXX

@Friman; de 2½-vejs kits er på vej - jeg er i gang med filtertrim. Det trækker ud, for det er sådan noget, der bliver lavet indimellem, når der er en ledig stund, hvor jeg kan arbejde uforstyrret på det. Samtidig er vores ene (=mobile) målesystem til rep. - og det er det, jeg bruger i lytterummet.

Du siger bare til, så kigger jeg gerne forbi med mit mobile målesystem. Wink
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem

Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Jan 2013 at 08:43
@Simon; mange tak, men jeg venter - vi får det snart igen (til info; der kommer et stand-alone-DAAS system i år, så der kræver ikke PC/laptop).

Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem

Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Jan 2013 at 08:47
@Juhleren (og andre); jeg vil lige tilføje, at en frekvensgang er et steady-state måleresultat. Under dynamiske forhold moduleres frekvensgangen i enhedens induktive område - den "danser" så at sige op og ned i takt med Le(x). Det er endnu en grund til, at det er svært at vurdere lydkvalitet alene på frekvensgangen. Le(x) kontrolleres med kortslutningsringe/kobberkapper.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group

Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Jan 2013 at 11:49
Jeg skal se om jeg får tid her i weekenden til at updatere pro.speakerbuilder.dk med SB enheder. 
Er Xmax den samme for 4 og 8 ohms udgaven?
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem

Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Jan 2013 at 20:49
@syncroniq; ja
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk

Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Jan 2013 at 13:01
Lyder 17 liter med port dia. 4cm og længde 16,2cm tunet til 34Hz helt af veje ?
Har ikke så meget plads/volumen.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem

Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Jan 2013 at 13:27
Det er rigtig fint med 17 liter (eff. aku. vol.) - men du bør gå op i en 50 mm port.
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk

Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Jan 2013 at 13:36
Super. Må se om/hvordan jeg kan presse en 50mm ind.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem

Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Jan 2013 at 09:13
Til info; der vil være datablad for MW16P-4 (Satori 6½" - 4 ohm) at finde på sbacoustics.com i løbet af denne uge.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1213141516 20>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz