Forum Home Forum Home > Brancheområde > RABU-Acoustics
  New Posts New Posts RSS Feed: SB Satori
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login

SB Satori

Post Reply Post Reply Page  <1 1011121314 20>
Author
Pro medlem
Pro medlem

Online Status: Offline
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: SB Satori
    Posted: 25 Jan 2013 at 07:46
@Kappen; det er jo ingen skade til, at du smider en kommentar ang. dette på diyaudio - så kan det være, folk vågner lidt op.
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast

Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jan 2013 at 07:52
@USXX

Ved du om de fede kabinetter fra SB kommer i handlen, eller er der tale om en færdig højttaler de smider på markedet....? (i så fald ka det vel næppe erhverves for under 50kg med de priser man holder på high-markedet pt)
Mvh.
Friman
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem

Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jan 2013 at 09:06
@Friman, den er tænkt som en kit/medbyg højttaler. Om man så vil køre den i flere niveauer, så fx kabinettet kan købes separat, ved jeg ikke (men mon ikke) - jeg er ikke selv involveret i dette projekt.

Edited by USXX - 25 Jan 2013 at 09:08
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast

Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jan 2013 at 09:20
@USXX

Mht Satori tweeteren, kan den så skilles ad så man lakere den ydre ring af frontpladen? Den er liiiige lovlig "SE MIG!!!!" imho....
Mvh.
Friman
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem

Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jan 2013 at 09:30
@Friman; vi har startet med at lave den sort i sølv, så folk kan se, at der er tale om en to-delt front (med afkobling). Den vil også blive tilgængelig som sort i sort (måske bare ikke lige i starten) - og OEM kan jo få den, som de vil have den (fronten forstås).

Edited by USXX - 25 Jan 2013 at 09:32
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem

Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jan 2013 at 09:31
Alt kan skilles ad... det er kun et spørgsmål om hammerens størrelse.

Edited by USXX - 25 Jan 2013 at 09:31
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast

Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jan 2013 at 09:31
He he..;)

Takker...
Mvh.
Friman
Back to Top
Larsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast

Quote Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jan 2013 at 11:39
Originally posted by kappen

Det er ikke for at være lyseslukker, ham Joachim kan sikkert nogle tricks. Men det filter han præsenterer på "http://www.diyaudio.com/forums/vendors-bazaar/220330-sb-acoustics-satori-monitor-42.html" Kan man da spotte på 100m afstand at det kommer aldrig til at lyde rigtig. Ligesom hans groupdelay graf er forkert (lspcad beregner den forkert i det at den antager et impulseresponse incl diffraktioner og støj som et minimumssystem).

Jeg er helt enig i hans betragtning om at en lav delefrekvens på mange måder er eftertragteligt, men han glemmer bare at tage højde for de alle vigtigste ting.

Ja....h jeg har fulgt tråden lidt, tænkt mit og nogle gange troet jeg havde læst forkert.Cry  
Altid på vej...
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jan 2013 at 12:31
Originally posted by friman

Originally posted by kappen

Det er ikke for at være lyseslukker, ham Joachim kan sikkert nogle tricks. Men det filter han præsenterer på "http://www.diyaudio.com/forums/vendors-bazaar/220330-sb-acoustics-satori-monitor-42.html" Kan man da spotte på 100m afstand at det kommer aldrig til at lyde rigtig. Ligesom hans groupdelay graf er forkert (lspcad beregner den forkert i det at den antager et impulseresponse incl diffraktioner og støj som et minimumssystem).
Jeg er helt enig i hans betragtning om at en lav delefrekvens på mange måder er eftertragteligt, men han glemmer bare at tage højde for de alle vigtigste ting.

....., og det er derfor DU skal lave et lækkert kit til "os".....;-)

Hvis vi kan samle nok (10 købere) så vil jeg gerne lave et kit. Vi kunne evt. lave en tråd hvor folk kunne være med til at bestemme design og så videre og slutteligt lave en fælles måle/filtertrimnings dag, hvor alle kan være med. Det kunne være sjovt, men det skal altså lidt op i stktal før det giver mening for mig at kaste mig over den slags. Indtil nu har de få kits vi har lavet ikke været nogen sucess. Folk ka selv og vil selv og det er fint.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jan 2013 at 12:49
Originally posted by USXX

@Kappen; det er jo ingen skade til, at du smider en kommentar ang. dette på diyaudio - så kan det være, folk vågner lidt op.

Ja, jeg har overvejet det, men jeg tror at jeg kommer lidt i modvind og jeg har ikke lyst til at bruge alt min tid på efterfølgende at uddybe hvad jeg mener og hvorfor det ikke duer. Det er trodsalt en tidligere højttalerkonstruktør og ham skal man nok ikke lige fortælle hvordan landet egentlig ligger.. Men mon ikke også at hans filter bliver bedre når han får lyttet lidt til det.

Men pt. er det da intet match for dit sidste trim på Eka - det er lidt synd i og med at den burde være bedre (hvis jeres produktlinje skal give mening) og der er da blevet puttet noget eksponering i projektet fra jeres side også, så man må håbe at folk ikke bliver skuffet.

Edited by kappen - 25 Jan 2013 at 12:51
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1011121314 20>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz