Forum Home Forum Home > Brancheområde > RABU-Acoustics
  New Posts New Posts RSS Feed: SB Satori
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login

SB Satori

Post Reply Post Reply Page  <1 910111213 20>
Author
Enthusiast
Enthusiast

Online Status: Offline
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: SB Satori
    Posted: 24 Jan 2013 at 19:04
Takker for info.

Hvordan med 2 vejs standerversion?
Mvh.
Friman
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem

Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Jan 2013 at 19:33
Den er også på vej som kit (selvfølgelig med 4 ohm versionen af 6½") - designet af en vis anden herre. Se link herunder:

Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group

Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Jan 2013 at 20:11
Glæder mig til at T/S bliver frigivet. Tongue
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem

Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Jan 2013 at 20:13
T/S for 4 ohm udgaven uploader jeg da bare lige i morgen.

Edited by USXX - 24 Jan 2013 at 20:13
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk

Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Jan 2013 at 21:02
Originally posted by USXX

T/S for 4 ohm udgaven uploader jeg da bare lige i morgen.
Thumbs Up
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast

Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Jan 2013 at 22:12
Originally posted by USXX

Den er også på vej som kit (selvfølgelig med 4 ohm versionen af 6½") - designet af en vis anden herre. Se link herunder:

Spændende tråd! Hvem er han....?

SB kabinetterne er temmelig fede, men hans diy kasser ligner da crap.
Mvh.
Friman
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem

Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Jan 2013 at 23:25
Joachim Gerhard er fysiker og har været i højttalerbranchen i mange år. Det er ham, der var manden bag Audio Physics (men det er mange år siden, han var der). Hans gamle topmodel Cerubin (vælg her: http://www.audiophysic.de/halloffame/index_e.html ) spillede virkelig godt - dengang var det en af de absolut bedste højttalere, jeg nogensinde havde hørt. De havde også flere andre fornugtige modeller dengang (jeg har ikke hørt deres nyrere konstruktioner, så dem kan jeg ikke udtale mig om).

Edited by USXX - 24 Jan 2013 at 23:26
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jan 2013 at 01:04
Det er ikke for at være lyseslukker, ham Joachim kan sikkert nogle tricks. Men det filter han præsenterer på "http://www.diyaudio.com/forums/vendors-bazaar/220330-sb-acoustics-satori-monitor-42.html" Kan man da spotte på 100m afstand at det kommer aldrig til at lyde rigtig. Ligesom hans groupdelay graf er forkert (lspcad beregner den forkert i det at den antager et impulseresponse incl diffraktioner og støj som et minimumssystem).

Jeg er helt enig i hans betragtning om at en lav delefrekvens på mange måder er eftertragteligt, men han glemmer bare at tage højde for de alle vigtigste ting.

Edited by kappen - 25 Jan 2013 at 01:07
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast

Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jan 2013 at 07:13
Originally posted by kappen

Det er ikke for at være lyseslukker, ham Joachim kan sikkert nogle tricks. Men det filter han præsenterer på "http://www.diyaudio.com/forums/vendors-bazaar/220330-sb-acoustics-satori-monitor-42.html" Kan man da spotte på 100m afstand at det kommer aldrig til at lyde rigtig. Ligesom hans groupdelay graf er forkert (lspcad beregner den forkert i det at den antager et impulseresponse incl diffraktioner og støj som et minimumssystem).
Jeg er helt enig i hans betragtning om at en lav delefrekvens på mange måder er eftertragteligt, men han glemmer bare at tage højde for de alle vigtigste ting.

....., og det er derfor DU skal lave et lækkert kit til "os".....;-)
Mvh.
Friman
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem

Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jan 2013 at 07:45
Nu har jeg overhovedet ikke fulgt med i tråden, men jeg ved, at han på et tidspunkt lagde et filterdiagram ud, som slet ikke var trimmet (og han plejer nu at lyttetrimme). Så vidt jeg er orienteret p.t., er filteret ikke færdigt endnu - det har vi i hvert fald ikke fået nogen melding om.

Edited by USXX - 25 Jan 2013 at 07:45
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 910111213 20>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz