Forum Home Forum Home > Brancheområde > RABU-Acoustics
  New Posts New Posts RSS Feed: SB Satori
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login

SB Satori

Post Reply Post Reply Page  <1 7891011 20>
Author
Enthusiast
Enthusiast

Online Status: Offline
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: SB Satori
    Posted: 10 Feb 2012 at 11:55
Hej hej
ang evnen til at spille højt--var faktisk bange for at jeg kom til at mangle power--men den viser sig at kunne gengive et meget rimeligt tryk--lige knap så meget som AT
min spiller i refleks system på ca 9 liter---fyldt helt op med noget vat lignende--samme var AT
har ikke førsøgt andet dæmpning
måske spiller den en anelse lavere end AT ...men jeg har ikke ændret dæmpning på diskant,da den passer forrygende med min ss berylium dis.
har lavet en løselig måling af systemet,hvor det ser ud til at overgangen mellem  satori og diskant er nogenlunde på plads----målingen er jævnt faldende opad--med et dyk omk 1000hz--noget lignende havde AT også---der er nok noget med mit kabinet--
måske bliver delfrekvens anderledes når vi får målt og simuleret på dem
deling lige nu er ca 2000hz opad ,,og 200hz nedad
hvad spiller din mellemtone  sammen med??
spørg endelig løs---men inden man skifter enhed kunne det være du skal prøve at høre satoriBig smile
Back to Top
Juhleren View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger

Quote Juhleren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Feb 2012 at 13:27
Hvis der ligefrem ligger en indbydelse mellem linjerne, på at høre et sæt levende Satori i 9L med et sæt SS berylium diskanter, så er jeg da meget interesseret :-)
Da jeg bor i den anden ende af landet end "vestjylland", så er det mere det praktiske i at finde mulighed for at kommer forbi. Men hvis arbejdet skulle lade mine veje gå tæt nok forbi i den nærmeste fremtid, vil jeg meget gerne inviteres indenfor til et lyt : )

Selv benytter jeg mine AT15´ere med ombyggede focal diskanter, hvor den elektriske deling hjælpes meget af akusitisk afruling. Jeg vil skønne at overgangen ligger omkring 3½khz afhængigt af hvor og hvordan denne bestemmes... Ned af understøttes der af AT 10C som jeg må erkende er en sand perle der sætter min ellers højt elskede focal basser fuldstandig til dørs. 

Hvad anvender du i det bas system?   
Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast

Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Feb 2012 at 13:36
du skal være velkommen---godt nok har jeg skiftende arbejdstider--men mon ikke vi kan passe det ind
jeg bruger AT 10 bas med sandwitch membran---det bliver ikke meget bedre
en ting mere man kan sige ang Satori og AT----AT maler nok med en bredere pensel--hvor Satori er knap så bred--
mvh Bjarne
Back to Top
Juhleren View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger

Quote Juhleren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Feb 2012 at 13:45
OK, jeg melder tilbage når jeg har en idé om hvornår jeg er på "fastlandet", så må vi se om det kan passe sammen med dine arbejdstider.
Jamen så bruger vi jo nøjagtigt den samme bas AT10C KAP, med mindre din har justeringer ift. "standarden" -Den er intet mindre end uovertruffen. Alle andre basser jeg har prøvet lyder "reproducerede" som i reducerende og farvende ift. AT10C´eren. Den er rigitg god til at gøre det den bliver bedt om :-)

OK smallere pensel, som i mere nøgtern og præcis(toanlt, dynamisk og i placering af lyde i lydbilledet)? Altså, den gengiver det den får ind uden at tilføje så meget, hvilket nok hænger sammen med den øgede "klarhed" som du beskreve at den leverede ift. AT18´eren?...
mvh,  

Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast

Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Feb 2012 at 13:48
faktisk godt beskrevet--med andre ord den er ret neutral den Satori-----og bassen --ja det er top top
Back to Top
Juhleren View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger

Quote Juhleren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Apr 2012 at 01:29
Kære Ulrik,

Udfra nedenstående citat fra ing.dk, hvor du respondere på en kommentar vedr. en lille sub, lyder det som om at der er noget spændende i vente fra jeres side...

"vi er faktisk langt i udviklingen af en ret potent 8" subwoofer-enhed. Lad os stoppe her."

Er det noget du er interesseret i at dele lidt mere information om her? 

- taler vi om noget i retning af SW2(x)DAC linjen -altså lav følsomhed og meget dedikeret til subs?
- eller om noget der er mere i retning af SB2(x)SWNRX linjen -som er mere "all round" og som evt. også kan bruges som woofer i passive 3-vejs konstruktioner?
- Eller selvfølgeligt noget helt andet? 

mvh,
Back to Top
virious View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger

Quote virious Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maj 2012 at 21:02
Er der et sted i DK, hvor man kan komme til at lytte til Satori'en?

Rabu?
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maj 2012 at 23:43
Jeg er selv igang med en kontruktion med dem, når jeg er færdig så vises det gerne frem. Ellers er du altid velkommen til at komme og se enhederne, men det er jo langt sjovere at høre dem. Ellers kan man jo altid prøve at spørge nogle af de kunder der har købt dem (vil jeg ikke oplyse hvem har) Men mon ikke de selv melder sig, hvis du opretter en tråd hvor du spørger efter det eller lignende.
Back to Top
virious View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger

Quote virious Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maj 2012 at 10:35
Kappen:

Du må meget gerne råbe højt, når de er færdige. Er det en 2-vejs?

Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk

Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Aug 2012 at 23:50
Hvornår bliver 4ohm-versionen af 6½" tilgængelig ?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 7891011 20>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz