Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Busk Audio The Conductor
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Busk Audio The Conductor

 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 15>
Author
Message
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Busk Audio The Conductor
    Posted: 17 Aug 2010 at 20:37
I DID IT,I DID IT... Jihaaa... Mit allerførste upload... Tak til Busken :)
Back to Top
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Aug 2010 at 20:42
Hehe Busk, vent til du ser dem. Har besluttet at terminere færdig her i aften og prøvelytte med dit filter i morgen formiddag. Indvendig volumen har jeg målt til 60-62L så porten skal jeg nok have gjort noget ved senere.
Back to Top
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Aug 2010 at 21:15
Til jer der har lyst og mod på konstruktionen kan jeg fortælle, at udgifter til kabinet, snedker-hjælp og maling samlet står i ca. 6000 kr. Samling af kabinet er extremt tidskrævende - så er i advaret.
Absosolut ikke et begynder projekt... Omvendt tror jeg en belønning ligger forude Smile
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Aug 2010 at 23:39
Originally posted by Mik112

Til jer der har lyst og mod på konstruktionen kan jeg fortælle, at udgifter til kabinet, snedker-hjælp og maling samlet står i ca. 6000 kr. Samling af kabinet er extremt tidskrævende - så er i advaret.
Absosolut ikke et begynder projekt... Omvendt tror jeg en belønning ligger forude Smile
DIY !! ;)
 
Hvis man har erfaringen med sig og har værktøjet iorden, kan man "hurtig" samle nogle kabinetter (alt efter kabinet self).
 
Men det ser da jævnt godt ud på billedet ? Det bliver spændende at følge.
Back to Top
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Aug 2010 at 00:14
Tak, Men det er Busk der har æren af konstruktionen. Selv kan jeg det meste udi elektronik-design og montage, men når det kommer til bearbejdning af MDF og spån går jeg sgu i sort. Har banket mange højttalere sammen gennem et lang liv - men flot finish blev det aldrig... De her er heller ikke en altertavle, men betydeligt bedre bygget end jeg selv nogensinde kunne have gjort. Stor respekt herfra til dem der mestrer kunsten at snedkerere - det er sgu ren kunst når det gøres rigtigt. Det siges iøvrigt at Kineserne er de sidste på kloden der kan kabinetkunsten :)

Edited by Mik112 - 18 Aug 2010 at 00:20
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Aug 2010 at 08:24
Tak Mik112

Når man først mestre det så er det vildt fedt at lave sådan nogle kasser, men ja det tager tid at samle nogen hvor der er gjort meget ud af sandwich konstrukrionen.

Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Aug 2010 at 16:39
Halløj i skuret... Så er de samlet og stillet op på deres rette plads.... Og hold da helt op hvor de spiller Tongue
Ud røg omgående mine to Infinity Intermezzo 1.2S sub's. Nu skal højttalerne bare spilles til og derefter måles på. Sidstnævnte bliver dog først 4/9. Tak til Busk for en super flot indsats samt svar på mine mange dumme spørgsmål. Jeg kan varmt anbefale konstruktionen og ventetiden på 9 måneder er glemt og tilgivet.
Ps. Tror dit filter sidder lige i skabet.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Aug 2010 at 16:43
Det var da dejligt at høre Mik
Tror dog vi kan hente endnu mere når vi først for målt dem ud og justeret til :-).

Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Aug 2010 at 17:08
Det glæder jeg mig til. Mellemtonen er meget anderledes end mine 12M'er, de åbner ikke op på samme måde men har da deres charme at gøre tingene på, men lad os nu se hvordan det står til efter 1-2 uger. 
Jeg har monteret 26W8861T00 pap-bassen, og den kvitterer ved kasse 1 med en ultra stramhed og impulsvillighed. Konstruktionen kører lige nu med en Millennium 2*180W som fint kan trække dem. Senere idag smider jeg min Thule IA350B eller PA350B bamse på - så får piben en anden lyd da de trækker hvad som helst. Kabinettet er pokkers stift uden vibrationer, og jeg kan fortsætte....
 
Mangler iøvrigt 12 stk. sorte træskruer til diskanten... Nogen der ligger inde med sådanne til forhandling?


Edited by Mik112 - 18 Aug 2010 at 17:55
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Aug 2010 at 17:13
Jamen det lyder jo dejligt.
15M er absolut mere varm idet, men den åbner gevaldigt op efterhånden som de bliver spillet til.

Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 15>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz