Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Busk Audio The Conductor
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Busk Audio The Conductor

 Post Reply Post Reply Page  <1234 15>
Author
Message
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Busk Audio The Conductor
    Posted: 23 Jul 2010 at 14:34
Originally posted by GlayZ3R

Mega fede speakers... stor respekt herfra :-)
 
Er selv lige begyndt på nyt projekt med D2904 + 18W + 22W, men ser mig allerede slået før start...
 
MVH
Michael M
Mange tak.

Ahh mund dog at du er slået før start. Hvis bare du tager dig den tid der skal til og ikke springer over selv om der er tider hvor man har lyst, så kan du med de enheder frembringe noget fedt.

Har du forhørt dig ved USXX hvordan du skal dimensionere kabinettet til de enheder?

Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
GlayZ3R View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 21 Maj 2010
Location: Fasterholt, DK
Online Status: Offline
Posts: 251
  Quote GlayZ3R Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Jul 2010 at 20:38
Hej Busk.
 
Nej, har desværre ikke søgt råd hos USXX, har istedet brugt ABACUS 2.0 til udregning af kabinetvolume og porttuning. Jeg har lige idag fået skåret træ, men ved nærmere eftertanke kunne det måske være jeg skulle ha' kontaktet manden Embarrassed
 
Men jeg føler mig dog rimelig sikker på at jeg har ramt rimelig godt, men det vil tiden vise.
 
21 ltr. bassreflex til 18W
26 ltr. bassreflex til 22W (porttuning på 36Hz)
 
Nå, nok om mit, det er jo din tråd... Wink
 
MVH
Michael M
Back to Top
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Jul 2010 at 17:13
Ot. @GlayZ3R. Med det valg af enheder og volumen får du noget der spiller rigtigt godt. Hvilke 18W og 22/W udgaver benytter du? Og hvor har du ca. valgt at dele?
Pøj-pøj med projektet.
@Busk, undskyld lån af lidt tråd - håber det går an Smile 

Edited by Mik112 - 24 Jul 2010 at 17:16
Back to Top
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Jul 2010 at 17:17
Ingen der har bemærket min "fede" fod med plads til delefilter?
 
Ok. LOL . Er der andre her i Danevang der har gang i "The Conductor"?


Edited by Mik112 - 29 Jul 2010 at 19:49
Back to Top
Kimschips View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 16 Dec 2008
Location: 4700
Online Status: Offline
Posts: 53
  Quote Kimschips Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Aug 2010 at 22:58
Hej Busk
 
Hvordan går det med dit projekt har du fået målt og lyttet?
Hvordan er 10" i alu??
 
Jeg drømmer lidt om SS9700 / R29 + 15W8530K00 + 26W alu  (har 15W)
 
Kim
 
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Aug 2010 at 07:23
Der er målt og de har spillet et par uger, og jeg render frem og tilbage og tweaker på filteret. Lege barn er man og alle ideer skal prøves, mellemtone og diskant mangler stadig nogen tæsk for at åbne sig, men spiller allerede som en drøm.

26w alu er en kompetent fætter, jeg har mere dybde, mere knald på med den ene end jeg har med de 2 der sidder i mine B&Wer. Den er varm og fyldig i bassen. Jeg vil tror at pap udgaven er den bedste til egentlig 3vejs højttalere, men jeg er bestemt ikke skuffet. Man skal dog passe på at få delt for højt med den, en dyb mandestemme kan godt få den til at runge lidt. Men når jeg har leget alle mine ideer igennem skal jeg nok komme med et ordentlig bedømmelse.

Jeg vil så dog sige at man lige skal huske at man skal have masser af kræfter når man benytter kun en 26w. Følsomheden bliver lav, så skal man spille højt skal der en strømstærk forstærker til med høj dæmpnings faktor.
En MCintosh MA6900 med 2*200w kan kun spille lidt normal lytte niveau, ellers begynder lamperne at blinke, men den er så også bygget som en elastik i en papkasse med hensyn til dæmpnings faktor, 40 i den kategori er sku ikke meget, mine har 300. Og med den lidt tungere alu membran skal forstærkeren holde styr på noget mere.
Jeg ville til en hver tid vælge pap udgaven.
Men de her basser fik jeg for 1400kr for begge, helt nye, så kan man ikke lade være.

Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Aug 2010 at 12:43
Hey.
 
Lavede du ikke selv nogle Icepower effektblokke på et tidspunkt ?
Back to Top
Kimschips View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 16 Dec 2008
Location: 4700
Online Status: Offline
Posts: 53
  Quote Kimschips Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Aug 2010 at 15:43
Lyder super spændende busk
 
Jeg har to zappulse moduler fra Lcaudio, jeg kunne bruge til bassen plus jeg har min egen hjemmebyggede 2*200W / 4ohm forstærker med 900VA ringkerne:)
 
Glæder mig til opfølgning:)
 
Mvh
 
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Aug 2010 at 14:49
Originally posted by JAV

Hey.
 
Lavede du ikke selv nogle Icepower effektblokke på et tidspunkt ?
Jo og den har rigeligt med nosser, det var nu heller ikke in MCintsoh, jeg har marantz legendary MA-9S2 monoblokke med 300/600/1200 i 8/4/2ohm så jeg har ingen problemer.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Aug 2010 at 10:08
så har konen fået højttalerne i fødselsdags gave.
 
 
 
Jeg jeg skal lige love for hun er glad for dem Smile.
Ja jeg ved godt hun er speciel på det område, det kan dem der har været på besøg bevidne LOL.
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 15>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz