Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Busk Audio The Conductor
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Busk Audio The Conductor

 Post Reply Post Reply Page  <1 12131415>
Author
Message
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Busk Audio The Conductor
    Posted: 16 Feb 2012 at 17:10
Hehe... Synes ellers jeg har haft en del svedne enheder her gennem årene, og døde delefiltre... så alt med måde. Der er ingen grund til at have en 2*1kW effektblok stående hvis preampen kun kan skrues op til kl. 8 eller 9 før lyden i højttalerne klemmer og lyder fælt.   
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Feb 2012 at 17:22
Se den jo ampens gain og ikke effekten der er problemet i sidste tilfælde.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Feb 2012 at 18:52
Absolut ikke enig. Ingen grund til en faktor 10 i "overkill" i en enkelt del af setuppet/kæden. Diverse andre stumper i setuppet kommer ikke til at spille optimalt her, og forstærkeren kører aldrig over tomgang og når aldrig korrekt driftstemperatur, og det giver ikke optimale arbejdsbetingelser.
 
Grej skal skal samspille og udnyttes i det segment de befinder sig i.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Feb 2012 at 19:03
nu var det med hvor højt man kunne skrue op jeg tænkte på, men jeg gider ikke diskutere det.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Feb 2012 at 19:20
At du ikke gider diskutere emnet er ok med mig, men måske andre har en mening?  
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Feb 2012 at 19:34
kunne vi så ikke gøre det et andet sted, det var ikke det denne tråd handler om, og min udtallelse var ment som sjov.

Jeg syntes effekt er godt og der skal være rigeligt af det, så der er styr på enhederne.
Hvis Forforstærker og Effektforstærker ikke passer sammen, så kan man komme ud i det med at man næsten ikke skal skrue på volumen før man spiller meget højt.

Det problem har intet med effekten af gøre, men den gain som de to apparater har i forhold til hinanden.

Men klart der skal være fornuft med tingene, 1000w til en diskant er unødvendigt, men til et bas i et lukket kabinet hvor der skal EQs i bunden for at få den ned til 20Hz, så bruges der rigtigt meget effekt. Sunfire subben på 30*30*30cm er et godt eksempel, den har 2500w indbygget, men det klart, når den sikkert ruller af ved 45hz o skal presses ned til 20Hz, så skal der måske bruges 5-6gange mere effekt nede ved de 20Hz.

Og så er jeg af den opfattelse at man får den bedste synergi effekt med samme mærke og serie forstærkere når man skal køre fler vejs aktivt.

Så slap nu af med at gå ind løfte pegefingere og hele tiden rette på en sjov bemærkning.

Men jeg er generelt af den opfattelse at det er rigtigt godt med godt med effekt til mellembas og subbas, har set potente amps afsætte 450w ved et godt dask i en lilletromme på det tromme nummer fra DALI pladen.

Men tag endelig den del af min udtalelse op som du mener skal diskuteres, bare gør det i en anden tråd.

Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Feb 2012 at 20:52
Fint med mig du har din mening. Selv løfter jeg ikke pegefingre, men forventer måske at pointen opfanges. Mit indlæg omkring effekt var ment positivt, og jeg beklager jeg evt. har ramt et ømt punkt.
Selve tråden kan jeg nok ikke helt holde mig fra, da jeg har 1 sæt VSS1510 (ud af 3?) stående. Diverse forbedringer og ændringer på den konstruktion vil blive meddelt her og i andre tråde. Håber det er ok.
 
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Feb 2012 at 07:16
Originally posted by Mik112

Fint med mig du har din mening. Selv løfter jeg ikke pegefingre, men forventer måske at pointen opfanges. Mit indlæg omkring effekt var ment positivt, og jeg beklager jeg evt. har ramt et ømt punkt.
Selve tråden kan jeg nok ikke helt holde mig fra, da jeg har 1 sæt VSS1510 (ud af 3?) stående. Diverse forbedringer og ændringer på den konstruktion vil blive meddelt her og i andre tråde. Håber det er ok.
 
Helt fair.

Har du fået lavet de udmålte filtre til dem så du kan høre dem rigtigt Smile
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Feb 2012 at 09:45
Hej Busk,
Lige et sidste spørgsmål herfra
 
Jeg ville blot høre, hvad din begrundelse er for at ville benytte DCN28 i stedet for blot at montere DCN23 eller DCN24 kittene inde i dine højttalere? Du har jo allerede en god forforstærker stående. Er det for at slippe for de ekstra konverteringer i forbindelse med afspilning af digitale medier (digitale indgange på DCN28)?
Robert fra Ground Sound nævner at DCN28-eren har et forbedret Digital Signal Processing (DSP) modul, men er der virkelig hørbar forskel mellem filtrene?


Edited by Enthusiast - 18 Feb 2012 at 09:46
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Feb 2012 at 10:08
Hej Enthusiast

Det eneste grund til at jeg har brugt DCN28 er fordi en god ven har købt en og så afprøvede vi den hos mig for at prøve den active løsning, jeg kunne lige så godt have brugt en af de andre, men dem har han ikke til udlån.
Jeg har vist ikke fået forklaret ordentlig i tråden at jeg ikke er gået active på min konens højttalere, men simpelhen bare har afprøvet det med det som var muligt at låne til opgaven.

Jeg har snakket meget med Robert, og der er mange ting som er forbedret på DCN28 i forhold til de andre, men jeg har ikke haft begge på besøg på en gang til at kunne teste dem op mod hinanden.

Og igår var jeg ude ved en af mine andre venner som har det sæt Conductor der hedder "api", han har nemlig lige købt et sæt dcn23 boxe, så vi tog filtrene ud og satte et ekstra sæt terminaler i.
Og så var et ellers i gang med at måle rummets unoder med XTZ Room Analyzer pro 2, derefter måle og rette resten ind med mit clio udstyr, og til sidst lytte og rette til med øret.
Min ven forstår sig ikke på det tekniske, og var meget glad for sine højttalere før, men han stod med kæben nede på gulvet og smil fra øre til øre. Som han sagde "jeg fatter ikke en skid af det, men fuck hvor er det vildt så meget bedre det lyder" Smile.
Og jeg giver ham helt ret, forbedringerne var store, og jeg har absolut intet at sætte på dcn23, resultatet er fantastisk, og jeg kommer nok til at køre active herfra grundet de kæmpe fordele der er.

Den største fordel, set ud fra at jeg ikke har hørt dem op mod hinanden, er at når du i DCN23/24 dæmper følsomheden for at dæmpe mel eller diskant, så gør man det digitalt, hvilket vil sige at man skærer i bit dybden, nu opsampler den til 24bit, så man kan dæmpe rigtigt rigtigt meget før man begynder at rode ed en cd´s 16bit.
Her har man på dcn28 mulighed for at gøre det analog for hver udgang, så her skærer man ikke i noget som helst.

Konens Conductor bliver aldrig active, jeg har forbud mod at ændre på dem, hun vil have dem som de er, så jeg fortsætter med noget andet for at gå active. Smile

Men jeg er ikke i tvivl, jeg kommer til at kører active for fremtiden, hvilket betyder at der skal spares en del sammen.

Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 12131415>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz