Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Busk Audio The Conductor
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Busk Audio The Conductor

 Post Reply Post Reply Page  <1 89101112 15>
Author
Message
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Busk Audio The Conductor
    Posted: 29 Aug 2011 at 18:23
Originally posted by m@dsen

Originally posted by Busk

Originally posted by m@dsen

Busk, 19000,-  til den pris kan man få 2 4vejs aktive filter hos GruondSound.
 
Michael
Ja da og det bliver næste projekt Wink

Det konens højttalere og de skal have det bedste.

Busk
 Sådan dér, hun er trods alt også mor til dine børn, så kun det bedste er godt nokWink
Jeg glæder mig allerede til dit næste project.
Michael

Det kan du også roligt, det bliver et vildt system med 1stk diskant, 1stk mellemtone, 2stk 8" mellembasser og 4stk 12" subber. alt aktivt delt Wink
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Aug 2011 at 18:27
Originally posted by Darkwing

Lækkert kabinet og noget af en udbetaling til filter. Thumbs Up
Hvad er kamp vægten på dem?

Du har ingen problemer med at blande spåndplade og mdf?
Men det vil vel nok altid være mdf'en yderst, der udvider sig mest med luftfugtigheden?

Kom lige til at se på din port i mdf.
Fed ide, har altid syntes at en tynd plastik port var et svagt led, når man har brugt en masse krafter på at lave et solidt kabinet.

Jeg havde noget lign. i tankerne, bare med en stabel mdf klodser med rundt hul og skruet sammen med lange bolte eller gevindstænger.
Så kunne man tilpasse længden med klodser i forskellige tykkelser.
Når man havde ramt den endenlige længde kunne man lime dem sammen.

Anders

Skitse:


Takker.

Kampvægten er 65kg. uden det eksterne filter.

Ideen med porten er rigtig god, så er det også nemmere at få en port diameter der passer til det man skal bruge.

Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Stormen View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 17 Okt 2010
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Stormen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Sep 2011 at 11:54
Originally posted by Busk

 
 
Jantzen C-coil til serie spole i basfilteret.
 
Busk
 
Har du prøvet at måle mH på den spole ved forskellige frekvenser? Den er mega ustabil og svinger i Mh ved forskellige frekvenser. Jeg ville hellere bruge Torobar spoler istedet for.
 
Og prøv at tage en magnet og så hen til de andre spoler du har købt, husk at ren kobber ikke er magnetisk!!!
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Sep 2011 at 13:45
Nej det har jeg ikke.
Når du skriver ustabil, har du så målt nogen andre også? og hvis ja, så lad os se det Smile, det jo spændende.
Men ja spolen er ikke frekvens linær hvis det er det du tænker på, det er der ikke nogen der er, de går jo i mætning på et eller andet tidspunkt.

Men jeg har valgt denne spole grundet lyden, og jeg vil sige at det er klart den bedste spole jeg endnu har hørt til bas.
Hvorfor magnet testen? hvis det er en spoler der er viklet om en kerne, så det vel ikke underligt at den er magnetisk? eller er det noget andet du har i tankerne her.

Generelt set tager jeg målinger af forskellige ting med et gram salt, jeg er enig i at det fortæller visse ting om den enkelte komponent, men den giver ikke et udtryk for om den lyder godt.
Det må man selv afgøre med lyttelapperne. Men der er klart ting der taler for og imod ved alle valg.

Det jeg mener er at jeg har valgt ud fra hvad jeg syntes lyder bedst, det eneste jeg ikke kender svaret på i dette filter er om det giver noget at bruge så dyre komponenter i paralel delen, alle siger (incl. mig selv) at det ikke burde have indflydelse på lyden, så det vil jeg se om jeg orker at teste.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Sep 2011 at 16:40
Det er en basspole og selvinduktionen skal måles ved 100-500Hz med en ok målebro. Her vil målingen være super stabil. Den kan IKKE måles med de billige fætter BR LCR instrumenter til 750 kr. da de måler over 1kHz og ikke leverer power nok. Spolerne fejler sandsynligvis intet.
Havde samme problem med bas-coils af andet fabrikat hvor 100-500% afvigelse var udlæst. Skiftede målebroen ud med en proff. LCR målebro og spolerne lå klippefast på specifikationen.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Sep 2011 at 16:48
Originally posted by Mik112

Det er en basspole og selvinduktionen skal måles ved 100-500Hz med en ok målebro. Her vil målingen være super stabil. Den kan IKKE måles med de billige fætter BR LCR instrumenter til 750 kr. da de måler over 1kHz og ikke leverer power nok. Spolerne fejler sandsynligvis intet.
Havde samme problem med bas-coils af andet fabrikat hvor 100-500% afvigelse var udlæst. Skiftede målebroen ud med en proff. LCR målebro og spolerne lå klippefast på specifikationen.

Clap
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Stormen View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 17 Okt 2010
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Stormen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Sep 2011 at 13:36
Og du har prøvet dette med en C-Coil? Altså lave målinger? For jeg syntes sgu ikke de var særlig stabile, jeg har ihvertfald smidt mine ud...

Mhs. Til magnetisme så hentydede jeg til dine fladvalsede og luftspoler fra Jantzen, sidst jeg prøvede havde de magnetisk tiltrækning, og det tyder i min bog ikke på kvalitet... Det er godt nok et par år siden så jeg kan ikke sige om det har ændret sig.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Sep 2011 at 13:07
Jeg bruger Mundorf cfc spoler.
Og som sagt så har jeg valgt ud fra lyden.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Sep 2011 at 17:51
Originally posted by Stormen

Og du har prøvet dette med en C-Coil? Altså lave målinger? For jeg syntes sgu ikke de var særlig stabile, jeg har ihvertfald smidt mine ud...

Mhs. Til magnetisme så hentydede jeg til dine fladvalsede og luftspoler fra Jantzen, sidst jeg prøvede havde de magnetisk tiltrækning, og det tyder i min bog ikke på kvalitet... Det er godt nok et par år siden så jeg kan ikke sige om det har ændret sig.
Har du smidt c-coils ud grundet målinger???? og hvordan og med hvad målte du som mik112 skriver.

Har du haft lyttet til dem?
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Sep 2011 at 09:11

Så er der bestilt bedre serie modstande  :lol:

Så steg filteret lige lidt i pris igen, med de 8stk der skulle bestilles.

Busk

Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 89101112 15>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz