Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Smæk for alle pengene (AM 3.4)
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Smæk for alle pengene (AM 3.4)

 Post Reply Post Reply Page  <1 7891011 31>
Author
Message
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Smæk for alle pengene (AM 3.4)
    Posted: 08 Mar 2015 at 22:23
Originally posted by USXX

@JAV; det interessante er ikke niveauet - det er forløbet/spredningskarakteristikken (og her ser jeg kun den nye som en forbedring).
Jeg skrev faktisk en lang smøre til indlægget, men besluttede så at det skulle ikke fylde i din tråd, og det ville sikkert blive længere diskussion, og skulle til sidst ud af døren, og syntes jeg lige måtte knytte en hurtig kommentar til det. Men er (selvfølgelig) enig i din betragtning. 
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Nov 2015 at 10:47
Dette projekt er genoptaget/stadig aktivt - og bliver færdiggjort før bredbåndshøjttaleren. Det er altså den "ægte" 3-vejs-højttaler med én stor bas, jeg brænder for. Egentlig bør den også have én relativt stor mellemtone, men jeg er lidt fristet af at prøve med to 5" pr. side, som så ikke bliver delt helt ens opadtil (og nej, det bliver ikke en MTM-konfiguration) - nå, der røg "ægte"... vi får se! Det bliver nogle 15" PA basser, jeg har liggende, som har super parametre. Systemet vil få en nedre grænsefrekvens på små 40 Hz (med samtidig maksimal flad frekvensgang og fantastisk pulssvar - basrefleks). Trods baffelkorrektion vil SB26 kun lige kunne følge med, så det ender nok med en ringstråler (uden waveguide!?). Mellemtonen/mellemtonerne vil få et ret stort lukket kammer. Hele konstruktionen bliver meget simpel - og selvfølgelig i ren birkefiner.

Edited by USXX - 19 Nov 2015 at 11:34
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Nov 2015 at 10:51
Fantastisk Ulrik!

Synes det er en fed konstruktion, og at det er er super med en højttaler med membranareal som går mod minimaliststrømmen...👍
Mvh.
Friman
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Nov 2015 at 10:59
Tak! Man skal jo benytte sig af lejligheden til at bygge stort, når man er in-between girlfriends Wink
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Nov 2015 at 11:06
Nå for katten! Det er med den på....

Jeg nåede ikke at benytte mig af lejligheden, men omvendt er det nye fruentimmer ikke fast beboer på matriklen endnu, så det kunne være jeg skulle skynde mig at udnytte chancen...

Omvendt så vil hun ikke gøre indsigelser, så det haster ikke. Hun er ikke boligindretningsfacist som mange af hendes medsøstre, og så er hun glad for musik...☺
Mvh.
Friman
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Nov 2015 at 11:10
Min ex var heller ikke noget problem på den front overhovedet, men man kan jo aldrig vide med en ny - så jeg tænker, at det er nemmere, hvis man har højttalerne i forvejen Big smile.
Back to Top
Sune K View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 29 Dec 2011
Online Status: Offline
Posts: 76
  Quote Sune K Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Nov 2015 at 14:14
Da jeg nævnte jeg igen ville til at bygge lidt højtalere selv, var hendes eneste betingelse - og jeg citerer ordret: "...så skal det også være nogle store kasser, med en stor bas!"

- har sidenhen erfaret at hende bør man nok holde lidt fast i ;-)
--
Sune K
Back to Top
Allan_s View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 29 Dec 2014
Location: 8723
Online Status: Offline
Posts: 116
  Quote Allan_s Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Nov 2015 at 15:16
hmmm indlæg startet i 2010, må vi så ikke snart se byggebilleder? Big smile
________________________
MVH Allan Ø
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Nov 2015 at 15:55
Originally posted by Allan_s

hmmm indlæg startet i 2010, må vi så ikke snart se byggebilleder? Big smile

Hvis du har set/læst Ringenes Herre, så kender du til enterne.... projektet er jo knap nok begyndt. Det har jo været dødt et par gange og ligget stille meget længe p.g.a. en masse andre ting. Nu får jeg bestilt pladerne, og så kommer jeg i mål med denne (bemærk i øvrigt den klassiske sokkel der muliggør støvsugning uden at ramponere siderne):




Edited by USXX - 19 Nov 2015 at 15:55
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Nov 2015 at 16:00
Mellemtonerne bliver SB15NRX30-8 (uden coating), og diskanten bliver en SB29RDC med en anden front (eller en TW29RB).
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 7891011 31>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz