Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Smæk for alle pengene (AM 3.4)
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Smæk for alle pengene (AM 3.4)

 Post Reply Post Reply Page  <1 910111213 31>
Author
Message
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Smæk for alle pengene (AM 3.4)
    Posted: 20 Nov 2015 at 14:11
Ja jeg kan jo kun give friman ret, de B&W gør det godt i vores køkken til madlavningen Smile
Med hensyn til diskanter og membran areal har jeg lige selv bestilt et sæt Dayton som jeg glæder mig meget til.

Super fedt projekt ulrik, man kommer ikke væk fra at store membraner bare er sjovere.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Nov 2015 at 17:32
Hvor langt gÃ¥r den Dayton AMT op, Martin? Sorry for trÃ¥d hijack Embarrassed
Edit: Fandt datasheet - går fint til 18k!


Edited by felsby - 20 Nov 2015 at 20:19
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Nov 2015 at 11:00
Der kommer birkefiner i morgen, så lidt sker der da.
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Nov 2015 at 13:15
Hvilken 15" bruger du?
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Nov 2015 at 13:22
Det er en fin 15" fra vores indonesiske venner - en model de havde på programmet for et par år siden og som til mit projekt har bedre parametre end erstatningen (Fs = 33 Hz og Qts = 0.33) - og med god lineær vandring.
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Nov 2015 at 13:25
Cool. Fås den stadig eller er det passé? Tænker hvis man skamløst skulle kopiere dit projekt
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Nov 2015 at 13:49
Nej, lige præcis den fås ikke længere, men du sikkert rimelig let finde en anden passende 15" PA enhed. Mit projekt er meget simpelt. Kabinettet er nu helt rektangulært - 100 liter til bassen (basrefleks) og ca. det samme til mellemtonerne (lukket). Der kommer et minumum af afstivning i (regner faktisk med kun en enkelt pind på tværs i baskammeret), og mellemtonerne får et indre "blødt" kabinet af foldet pyramideskum.
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Nov 2015 at 14:36
Originally posted by USXX

Mellemtonerne bliver SB15NRX30-8 (uden coating), og diskanten bliver en SB29RDC med en anden front (eller en TW29RB).
Hvordan kan det være, at valget falder på disse enheder? - Med en formodning om at der er en fordelagtig adgang til et ret bredt udvalg af enheder. Nogle ville måske sige adgang til mere interessante enheder :)

Originally posted by USXX

Kabinettet er nu helt rektangulært - 100 liter til bassen (basrefleks) og ca. det samme til mellemtonerne (lukket).
FÃ¥r SB15NRX30-8'erne 100 liter lukket?


Edited by JAV - 24 Nov 2015 at 14:39
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Nov 2015 at 14:52
@JAV

1) Læs overskriften for projektet! Dette er ikke et forkromet high-end projekt. Desuden har jeg allerede de enheder liggende, og dem kan jeg sagtens få vellyd ud af.

2) Ja, de får 100 liter, for det er det, der er tilovers i det rektangulære kabinet (afstemning bestemmes alligevel suverænt af filterets nedre afrulning) - det er kun en fordel. Ja, jeg kunne have gjort kabinettet mindre dybt og bla bla bla - men her får jeg de proportioner, jeg gerne vil have.
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Nov 2015 at 15:17
Verdens største mellemtonekabinet Big smile
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 910111213 31>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz