Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Smæk for alle pengene (AM 3.4)
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Smæk for alle pengene (AM 3.4)

 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 31>
Author
Message
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Smæk for alle pengene (AM 3.4)
    Posted: 19 Jan 2013 at 23:08
Man må aldrig gå ned på lækkert grej....;)
Mvh.
Friman
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Jan 2015 at 11:16
Dette projekt er genoplivet! Jeg har af flere Ã¥rsager haft det med at afbryde et par af de projekter, jeg har haft gang i. Senest lod det til, at jeg skulle have et sæt Satori 2½-vejs i nærmeste fremtid, men der var behov for de første kabinetter andetsteds, sÃ¥ jeg stÃ¥r over i denne omgang (men vil selvfølgelig meget gerne have et sæt pÃ¥ et tidspunkt). 

Det genoplivede projekt (klassisk 3-vejs) er ændret en lille smule. Enhederne ligger nu fast (og står bare og venter på kabinetter): SB34NRXL75-8, SB17MFC35-8 og SB26 i en stor waveguide, som er designet.

Bassen afstemmes i refleks - (stort) lukket eller refleks til mellemtonen er endnu ikke afklaret (evt. mulighed for begge dele med samtidig omskiftning i filteret). Kabinettet vil fortsat være birkefiner.


Edited by USXX - 27 Jan 2015 at 11:18
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Jan 2015 at 11:18
Fedt...!!!!!
Mvh.
Friman
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Jan 2015 at 14:09
Det glæder jeg mig til at følge, og ikke mindst høre pÃ¥! Jeg ærger mig over, du droppede, at lave den med 15" PA bas Smile Det kunne være sjovt hvis det blev godt!
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Jan 2015 at 15:12
Ja, det kunne helt sikkert være rigtig fedt, men nu har jeg 12"erne liggende, så i denne omgang bliver det en "hifi" højttaler til stuen. Den skal afstemmes til den lidt lækre musikalsk side men samtidig være åben/transparent og vel opløst (men uden resonanser i grundstrukturen).
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Jan 2015 at 19:51
Deadline = sommer-chilli-kalas hos Busken..?

Big smile

Synes det er et max fedt projekt! En rigtig mandehøjtaler med lidt størrelse....Thumbs Up HÃ¥ber der bliver lejlighed til en lytter nÃ¥r de engang bliver færdige...
Mvh.
Friman
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Jan 2015 at 17:04
Det lyder spændende.

Vil du dele waveguidens retningskarakteristik?
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1508
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Jan 2015 at 20:23
Fedt! Baskabinet 80 liter 25Hz port?
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Jan 2015 at 06:33
Originally posted by JAV

Det lyder spændende.

Vil du dele waveguidens retningskarakteristik?

Noget a al det her (har ikke endelige målinger, da waveguides ikke er drejet endnu):


Waveguiden bliver Ø171 og 24 mm dyb (drejet i rav - nej, det sidste passer ikke).
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Jan 2015 at 08:32
Originally posted by felsby

Fedt! Baskabinet 80 liter 25Hz port?

Jeg ligger omkring 65 liter tunet til ca. 29 Hz. Din afstemning ser lidt "slap" ud, synes jeg.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 31>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz