Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Arrangementer
  New Posts New Posts RSS Feed: Hyggeaften med Clio.
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Hyggeaften med Clio.

 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 11>
Author
Message
JH View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 23 Aug 2009
Location: Nivå
Online Status: Offline
Posts: 142
  Quote JH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hyggeaften med Clio.
    Posted: 19 Aug 2010 at 21:32
Hej,

Hva med at starte en Clio klub på djævleøen og leje en garage til et målerum. Smide en masse gammelt hardware, en kaffemaskine og nogle udtjente  hifi forstærkere og møbler derind. 

Jeg kan bidrage med målemikrofon, LCR meter, woofertester og PC.

/JH
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Aug 2010 at 22:15
Planen var vist, at afholde et måle- og filter bygge seminar hos DanskAudioTeknik i København.
Jeg tror, at der er ret god mulighed for at låne deres Clio setup. Hvis I til gengæld køber jeres filterstumper hos dem.
Men prøv at tage der ind og snak med Nicolai. Ham er meget imødekommende over for entusiastiske selvbyggere.
Back to Top
svendborg@email View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 23 Jan 2010
Location: 2300S
Online Status: Offline
Posts: 254
  Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Sep 2010 at 10:07
Øh døde det hen? Ellers voldsomt interessant :-)
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Sep 2010 at 11:08
Nej, den er ikke død. Der kommer mere info i starten af oktober...
Back to Top
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Sep 2010 at 13:22
Hej igen folkens..

Jeg er lige akkurat hjemvendt fra en lille tur til afrikas land..

Dér hvor "problemet" har ligger, er at vi har manglet en person der vil stå for selv fremvisning af Clio, og LSPCad. Tilsyneladende vil ham_den_lange stå for det, ret mig hvis det er forkert ? 

Jeg har lokket DAT til at holde ekstra åbent en aften eller en Søndag fx hvilket giver os mulighed for at låne deres Clio og måle på en valgfri højttaler og muligvis også nå at prøvelytte/fintune
Dagens program havde jeg forestillet mig skulle se sådan her ud : 

1. Vi starter Søndag kl 10.00 med en kop kaffe og et stykke wienerbrød

2. Vi holder en lille præsentation hver især, så vi får sat ansigt på alle disse "underlige" profilnavne herinde. (10.30-10.45)

3. Nicolai fra DAT ("Kims efterfølger") vil fortælle lidt om hans erfaring med HIFI, og hans ambitioner med DAT i fremtiden. (10.45-11.00)

4. En grundig gennemgang af Clio, og hvordan vi måler en højttaler bedst muligt, impedans og målefil. Muligvis både en 2 vejs og en 3 vejs. 11.00-13.00

5. Frokost, Kebab, pizza, burger, risretter, eller hvad der ellers skulle være stemning, findes lige i området. Mens vi indtager frokosten, kunne der evt lyttes lidt til et nyt filter der er lavet til Amadeus TNT S7. 13.00-13.45

6. Måle filerne eksporteres til LSPCad, og simuleringen kan gå igang. Her bliver der mulighed for at komme med forslag til dæmpeled, sugekredse, impedans korrektion mm, meget gerne med grundig forklaring af hvorfor og hvordan der er fundet frem til dette. 13.45-15.00

7. "Diverse" evt samling af prøvefilter, Generel hifi diskussion, eller hvad der ellers er stemning for.

På dagen, vil der være -25% på alle filterstumper, og der kan tilsyneladende også gøres en god handel på nogle enheder. 

For en god ordens skyld vil jeg lige nævne at Kaffe og Wienerbrød står DAT for, og frokosten bliver for egen regning. 

Allerede nu, må i meget gerne "tilmelde" jer, så vi har et nogenlunde overblik over hvor mange vi kommer. 

Boberik. 
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Sep 2010 at 13:24
Er interesseret :-)
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
svendborg@email View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 23 Jan 2010
Location: 2300S
Online Status: Offline
Posts: 254
  Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Sep 2010 at 17:21
Alt efter dato, er jeg meget på. Prøver lige at checke med Anders også.
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Sep 2010 at 17:43
Jeg er også på hvis datoen passer i min kalender.
Michael
Back to Top
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Sep 2010 at 20:39

Godaften allesammen..

Så fik vi fastlagt en dato, og det bliver Søndag den 31 oktober kl 10.00 i lokalerne i KTRadio Vesterbrogade 179-181. Håber på en masse tilmeldning, så vær venlig at tilmelde jer hvis i syntes det kunne være interessant :-)
 
Der er ændret en smule i planerne, men i grove træk passer mit første udlæg meget godt. Dog kan tilføjes at der vil være mulighed for at lytte på nogle stereo systemer i 1.000.000 kr. klassen og en masse andet spændende grej. 
 
Kom glad folkens :-D
 
Venlig Hilsen
Jesper 
Back to Top
svendborg@email View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 23 Jan 2010
Location: 2300S
Online Status: Offline
Posts: 254
  Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Sep 2010 at 01:58
Hej alle.

Her en klar tilmelding fra min side.
Jeg kommer fra Amager og kan have 2 personer med.
Glæder mig meget :-))
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 11>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz