Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Valg af stumper
  New Posts New Posts RSS Feed: Hvem har det bedste udvalg i Peerlees enheder?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Hvem har det bedste udvalg i Peerlees enheder?

 Post Reply Post Reply
Author
Message
E30NA View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 31 Maj 2010
Location: Danmark
Online Status: Offline
Posts: 31
  Quote E30NA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hvem har det bedste udvalg i Peerlees enheder?
    Posted: 31 Maj 2010 at 14:35
Hej, jeg er ny her på forumet.
 
For nogle år tilbage byggede jeg nogle højtalere efter en bygge vejledning i et dansk HI-FI blad.
Jeg mener at de blev kaldt Kamelionen, og består af en 12" bas der heder HP Blue med blåt skum ophæng, og en diskant og mellemtone også fra Peerless.
 
Nu vil jeg bygge en subwoofer med to 12" HP Blue enheder, men jeg kan simpelthen ikke finde et sted hvor jeg kan købe dem.
 
Så mit spørgsmål er, hvem har det største udvalg i Peerles enheder her i DK?
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maj 2010 at 15:16
Hey,

Hvorfor lige peerless hvis du ikke kan få den rigtige enheder alligevel?

Frequence-shop.dk er den danske distributør af Peerless. Dog ved jeg at Danskaudioteknik.dk har et stort restlager af Peerless. Så hvis det skal være Peerless, ville jeg da spørge de to forhandlere.
Back to Top
E30NA View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 31 Maj 2010
Location: Danmark
Online Status: Offline
Posts: 31
  Quote E30NA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maj 2010 at 15:59
Jeg ved jo ikke om jeg kan få de rigtige enheder.
Derfor ville jeg høre hvem der måske kunne ligge inde med dem Smile
 
Men det ser ikke ud som om de bliver lavet mere desværre.
 
Er der nogle enheder du vil anbefale?
Jeg går meget op i at bassen først og fremmest er presis uden bulder.
 
Grunden til at jeg vil have en subwoofer ved siden af er at anlæget skal spille et støre rum op nu.
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maj 2010 at 16:04
Hey.
 
Hvad er dit budget og har du forstærker til den ?
Back to Top
E30NA View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 31 Maj 2010
Location: Danmark
Online Status: Offline
Posts: 31
  Quote E30NA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maj 2010 at 16:29
Jeg har en NAD C355BEE til at trække side højtalerne, men har ikke bestemt mig for hvad for en forstærker der skal trække subén i nu.
Budgetet ligger omkring 1800-2000 pr enhed.
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maj 2010 at 16:41
Hvad med en SB 15" ?
 
Og så en sub amp der kan klare noget kul. 


Edited by JAV - 31 Maj 2010 at 16:42
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Jun 2010 at 08:15
Muligt jeg tager fejl hér, men er SBeren ikke en desideret basenhed, og ikke en subenhed? Var det ikke bedre at vælge fx Peerless XXLS....?
Er ikke i tvivl om at SBeren også kan levere masser af god bund, men den skal jo have et karlekammerskab i form af kabinet, hvor fx. XXLSerne kan nøjes med meget mindre kabinet (her tænker jeg også på den større slaglængde så den kan tvinges længere ned)
 
 
Back to Top
E30NA View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 31 Maj 2010
Location: Danmark
Online Status: Offline
Posts: 31
  Quote E30NA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Jun 2010 at 21:14
Plads er ikke noget problem.
 
Det jeg er ude efter er nogle enheder kan varetage den helt dybe bas, de højtalere jeg har nu går ned til ca 35hz, men jeg vil godt have lidt mere i bunden.
 
Hvad for en vil være den bedste til det formål?
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Jun 2010 at 21:50
Hvis det var mig der skulle bygge 2 subwoofere som går HELT i kælderen ville jeg vælge SB 12" eller SB 15". 15" skal have en hel del mere volumen og går ikke væsentligt dybere end 12" i et reflekskabinet. Men den er mere følsom. Den er klart vellegnet til et stort lukket kabinet, hvis man er fuldstændig kompromisløs.

12" skal have omkring 140L og tunes til ca. 22Hz, hvis jeg husker rigtig. Så går den også ned omkring 20Hz med en flot hurtig stepresponse som på ingen måder er resonant eller langsom. 

SB enhederne er iøvrigt, hvis du spørger mig. Klart bedre end samtlige enheder peerless har lavet. Det kan selvfølgelig være svært at tage mig seriøst, nu hvor jeg selv forhandler dem ;) Men hvis du ikke ved det, er det tidligere Scan-Speak folk som står bag SB enhederne og Scan-Speak har jo altid været en klasse over peerless. Den lave pris, skyldes at de produceres i Indonesion istedet for Danmark, men de er stadig udviklet i Danmark.


Edited by kappen - 01 Jun 2010 at 21:52
Back to Top
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Jun 2010 at 22:54
Ja der går vist lidt sælger i denne tråd.. Tilbage til det oprindelig spørgsmål, så ved jeg at DAT har utroligt meget Peerless liggende.. Jeg har selv benytter mig af nogle af tilbudende. 
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz