Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Første DIY projekt 2-vejs
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Første DIY projekt 2-vejs

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
Ptholem View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 24 Maj 2010
Location: Odense
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Ptholem Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Første DIY projekt 2-vejs
    Posted: 25 Maj 2010 at 00:14
Halløj.

Er meget opsat pÃ¥ at fÃ¥ lavet mig et par dejlige højttalere, men har ikke megen erfaring at trække pÃ¥ (læs: INGEN OVERHOVEDET). SÃ¥ derfor vil jeg gerne lÃ¥ne jeres Embarrassed

Kunne godt tænke mig et sæt 2-vejs, helst med 6,5" bas/mellemtone, da jeg trodsalt stadig er ung og lidt bashungrende Wink Mine ører er dog begyndt at 'udvikle' sig, og vil gerne have noget jeg kan være glad for i et rimeligt antal Ã¥r Big smile
Har kigget meget rundt pÃ¥ nettet i løbet af den sidste mÃ¥neds tid, men kan ikke rigtig finde særlig meget hoved eller hale i det.. 

Mit er budget på omkring 5 - 6000 per højttaler.

Ved godt det ikke er mange kriterier at køre efter, men spørg løs hvis der er nogle specielle ting i har brug for at vide, sÃ¥ finder jeg et eller andet fikst svar LOL

Hvis alt gÃ¥r som planlagt kan bygningen starte i løbet af skolernes sommerferie, og sÃ¥ skal i nok fÃ¥ jævnlige updates. 
Indtil da skal der gerne findes materialer, lægges planer og laves aftaler Embarrassed
Back to Top
Ptholem View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 24 Maj 2010
Location: Odense
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Ptholem Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maj 2010 at 00:24
Øhh.. Det var da vist egentlig det forkerte forum? Nogen mÃ¥de jeg kan enten slette eller flytte trÃ¥den sÃ¥? 
Super start Confused
Back to Top
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maj 2010 at 08:39
Nej nej, tror skam det er fint nok du spørger her, sÃ¥ kan du jo fortsætte din trÃ¥d nÃ¥r du kommer igang med at bygge.. 

Jeg ville vælge noget SB Acoustics, eller noget Scan Speak Fx: 

SB Acoustics

6" SB17NRXC35-8

1" SB29RDC-C000-4

Eller 
Scan Speak
R2604/833000
18wu/8741T00

Det hele kan fÃ¥es hos Dansk Audio teknik i københavn. 


Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maj 2010 at 08:53
Jeg vil helt klart gå efter et byggesæt nu hvor det er første gang, ellers skal du finde en som kan hjælpe dig med målinger osv.

Så vidt jeg ved, har dansk audio teknik ikke SB29RDC og han skal også bruge 4ohms udgaven af SB17, som de nok heller ikke har. Men SB Acoustics er klart et oplagt valg! Du får enheder som kan være med de allerbedste til en rigtig lav pris.
Back to Top
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maj 2010 at 09:10
Hvad Dansk Audio teknik har pÃ¥ lager skal jeg ikke kunne sige, da det er stort set umuligt at vide hvad de forskellige ligger inde med. Men det hele kan vel bestilles hjem :-D 

Jeg ville nok egentligt ogsÃ¥ vælge Illuminator sættet, det levere en super lækker og kontant bund med det rigtige filter. 
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maj 2010 at 09:22
Originally posted by Boberik

Hvad Dansk Audio teknik har pÃ¥ lager skal jeg ikke kunne sige, da det er stort set umuligt at vide hvad de forskellige ligger inde med. Men det hele kan vel bestilles hjem :-D 

Jeg ville nok egentligt ogsÃ¥ vælge Illuminator sættet, det levere en super lækker og kontant bund med det rigtige filter. 
 Det bliver svært at holde burget med Illuminator. Jeg ville helt sikker gÃ¥ efter SB-versionen. Eller kikke pÃ¥ det byggesæt der er pÃ¥ Rabu´s side.
 
Michael


Edited by m@dsen - 25 Maj 2010 at 09:24
Back to Top
Ptholem View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 24 Maj 2010
Location: Odense
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Ptholem Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maj 2010 at 09:33
Inde på FreQuence har de et byggesæt der lige kan gå hvis jeg strækker budgettet. Det er med enheder fra illuminator serien. Bl. a. ring radiator diskant og 6,5 bas/mellemtone. Der er delfilteret også tilbasset så mon ikke det er et godt bud?

http://frequence-shop.dk/produkter/25-stander-hoejttalere/540-pca-m6i-rd/
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maj 2010 at 09:49
Originally posted by Ptholem

Inde på FreQuence har de et byggesæt der lige kan gå hvis jeg strækker budgettet. Det er med enheder fra illuminator serien. Bl. a. ring radiator diskant og 6,5 bas/mellemtone. Der er delfilteret også tilbasset så mon ikke det er et godt bud?

http://frequence-shop.dk/produkter/25-stander-hoejttalere/540-pca-m6i-rd/
Filteret skal du bare have en anden til at lave for dig.

Det er ikke deres bedste kompetence ved frequence.

Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maj 2010 at 09:55

 Det bliver svært at holde burget med Illuminator. Jeg ville helt sikker gÃ¥ efter SB-versionen. Eller kikke pÃ¥ det byggesæt der er pÃ¥ Rabu´s side.
 
Michael
[/QUOTE]

Hvis budgettet er sat til 5000-6000 pr højttaler, er det da intet problem. Enhederne koster ca 2800,- sÃ¥ er der 1200,- til hvert filter og 1000,- til kabinettet, det er ikke urealistisk. 
Back to Top
Ptholem View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 24 Maj 2010
Location: Odense
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Ptholem Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maj 2010 at 10:54
Hvis man kører med 4ohms diskant og bas fra Illuminator serien i et 18l basrefleks kabinet, hvor burde et delefilter dele omkring? Og er der nogen er evt kunne hjælpe med et design af et sådan filter?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz