Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Første DIY projekt 2-vejs
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Første DIY projekt 2-vejs

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Første DIY projekt 2-vejs
    Posted: 25 Maj 2010 at 11:00
Hvis du vil have Scan Speak, vil jeg klart gÃ¥ efter Revalator enhederne f.eks. 18W. De er i mine ører klart bedre end de nye illuminator.

Delefilter kan du sagtens få lavet, men det kræver at du får en til at hjælpe dig med at tage målinger osv.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maj 2010 at 11:03
Originally posted by Ptholem

Hvis man kører med 4ohms diskant og bas fra Illuminator serien i et 18l basrefleks kabinet, hvor burde et delefilter dele omkring? Og er der nogen er evt kunne hjælpe med et design af et sådan filter?

Det kommer meget an på hvor dan fronten ser ud og hvor langt fra hinanden enhederne sidder osv osv.
Med andre ord, du skal forbi en af de mange herinde der har måleudstyr og have lavet målinger og så ud fra dem have lavet filter.


Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maj 2010 at 11:50
Hvad har du hørt på indtil nu ?
 
Man kan stadig lave en lækker og billig højttaler ud af SB25ADC og SB6.5". Eller hvis du kan skaffe nogle XT25'ere billigt, kan de skam ogsÃ¥ bruges.
 
 
Back to Top
Ptholem View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 24 Maj 2010
Location: Odense
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Ptholem Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maj 2010 at 12:37
Har desværre ikke rigtig nogen lytteerfaring for kender ikke rigtig nogen der har den slags eller interessere sig sæligt for lyd.
Men hvis der er nogen på Fyn med noget i den rigning kommer jeg gerne forbi til en lytter.
Er desværre nok lidt for ung til at have den omgangskreds endnu

Havde lidt tænkt på et kabinet som det der er tegninger til ved det link jeg satte ind før. Så ville det blive stortset samme højttaler, bare med et ordentligt delefilter.

Vil få svært ved at komme længere væk end Fyn til måling og lytning, men alt deromkring er velkomment.
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maj 2010 at 13:04
 
 
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maj 2010 at 10:10
Originally posted by Boberik


 Det bliver svært at holde burget med Illuminator. Jeg ville helt sikker gÃ¥ efter SB-versionen. Eller kikke pÃ¥ det byggesæt der er pÃ¥ Rabu´s side.
 
Michael

Hvis budgettet er sat til 5000-6000 pr højttaler, er det da intet problem. Enhederne koster ca 2800,- sÃ¥ er der 1200,- til hvert filter og 1000,- til kabinettet, det er ikke urealistisk. 
[/QUOTE]
 Det bliver ikke nemt, den billigste bas/mellemtone er en  15WU/4741T00 den koster 4300,- for 2stk. sÃ¥ skal han ogsÃ¥ have diskanter, de koster 1600,- for de billigst. SÃ¥ er der 1100,- til filter og kabinetter.
 
Michael
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maj 2010 at 10:18

De Illuminator skulle være umulige og få til at fungere "in real life". Prøv og se deres frekvensrespons, og samtidig med latterlig lav følsomhed... De er da katastrofalt ineffektive!

Jeg ville vælge revelator hvis det skal være scanspeak...
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maj 2010 at 10:59
Originally posted by friman

De Illuminator skulle være umulige og få til at fungere "in real life". Prøv og se deres frekvensrespons, og samtidig med latterlig lav følsomhed... De er da katastrofalt ineffektive!

Jeg ville vælge revelator hvis det skal være scanspeak...

Ja, lige præcis
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz