Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Kabinet beregninger
  New Posts New Posts RSS Feed: Peerless XXLS 10"
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Peerless XXLS 10"

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Peerless XXLS 10"
    Posted: 14 Apr 2010 at 19:24
Godaften folkens..

Jeg ville høre om der er nogle der har gode erfaringer med et bestemt kabinet til en Peerless XXLS 10" med Alu membran..?? Den får en Hypex80 indbygget.


Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Apr 2010 at 01:09
.

Edited by JAV - 16 Okt 2013 at 22:33
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Apr 2010 at 08:54
Har faktisk lige købt en XXLS 10" (http://frequence-shop.dk/produkter/15-vifa-amp-peerless/631-26-cm-bas-xxls-4-ohm-alu/) til et sub projekt.
Regner med at smide den i ca 35 ltr med 7cm variabel port  (http://frequence-shop.dk/produkter/9-basporte/266-port-oe-700-teleskop/)
 
Så kan man lege lidt med portlængde mv.
 
Skal trækkes af en Hypex DS 2.0 og skal udelukkende levere LFE til hjemmebio'en.
 
Poster billeder når jeg kommer igang med projektet.
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
chris-torb View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 105
  Quote chris-torb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Apr 2010 at 13:14
Hey..
Jeg byggede for et par år siden en sub til bio-brug, med en 10" XXLS og en 10"slave, trukket af en Hypex DS2.0
 
Den fungerer rigtig godt i mit surround setup, men jeg benytter den ikke til musik.
 
Kabinettet er ca. 33x33x33 og ca 22 Liter netto. Der er lavet en lille "invendig kasse" til Hypex enheden, da jeg ikke mener, at den bør sidde direkte i kabinettet.
 
Jeg har placeret den aktive enhed i fronten og slaven i bunden.
 
Finish'en er ikke forblændende, men "kassen" er også ombygget af flere omgange..
 
Det er ihvertfald en mulighed :-)
 
mvh
 
chris-torb
Back to Top
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Apr 2010 at 21:19
Ja mulighederne er mange, jeg har haft dem i 25 liter lukket i min bil, og det lød ganske ganske fint.. 
Men med en slave er selvfølgelig også en mulighed:D Eller med 2 slaver:D 
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Apr 2010 at 21:22
Umiddelbart skal der vel også helst 2 slaver til? Løber slaven ikke hurtigere tør for vandring når der kun er en? Lidt ligesom lufthastighed i en port?
Jeg mindes også at have fået fortalt at der forvrængingen vil blive holdt nede når vandringen på slaven(erne) ikke er så stor.

Mvh
 
Back to Top
Doktor View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 26 Maj 2010
Location: Esbjerg
Online Status: Offline
Posts: 8
  Quote Doktor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maj 2010 at 14:13
Jeg havde en i min bil for år tilbage (dengang jeg var ung og vild)
Den sad i et 35L kabinet, med en port af nedløbsrør, kan ikke huske diameter og længde. Men den spillede godt nok højt, jeg er glad for at jeg ikke valgte 12", for den havde nok splittet bilen ad.
Back to Top
dude2010 View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 17 Aug 2009
Location: Kbh
Online Status: Offline
Posts: 46
  Quote dude2010 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Sep 2010 at 21:03
Jeg bliver lige nød til at rykke op i den her tråd drenge!

Jeg er ved at fyrre op i en XLS 12" med slave - og her er nogen ubesvarede sprøgsmål.

-Skal jeg kører med to slaver? Bor i lejlighed, så det bliver alligevel ikke jetturbine SPL.
-Hvad skal jeg vælge af AMP, jeg syntes 3.000 for DS 8.0 er mere end sjovt!
-Hvad skal jeg vide, i ikke har fortalt mig?!

Thanks
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Sep 2010 at 21:37
Det er en helt klar fordel at have to slave-enheder i samme kabinet, og det er vigtigt, at de sidder over for hinanden, så den samlede højtaler er i ligevægt mht. slavernes store bevægelige-masse. Ellers risikere du at sub'en danser hen over gulvet.
 
Prøv at kigge på: http://www.earthquakedanmark.dk/ Jeg må dog indrømme, jeg ved ikke hvordan kvaliteten er ift. Hypex.
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Sep 2010 at 08:58
Mht forstærker ville jeg mene at en DS 4.0 er MERE end rigeligt. Selv trækker jeg min 10" xxls med 1 DS 2.0 og trust me, der er rigeligt bas i min hjemmebio (bliver kun brugt til det) min stue er 21 kvm.
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz