Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Kabinet beregninger
  New Posts New Posts RSS Feed: Peerlees 850439
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Peerlees 850439

 Post Reply Post Reply Page  <123>
Author
Message
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Peerlees 850439
    Posted: 25 Jan 2009 at 16:06


Håber du kan bruge det :)
Det giver ca 11.5 liter. Så når port og enhed er trukket fra, rammer du de 10liter.

Porten er en 4.5cm i diameter. Målene på enhederne kan du se her :


Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jan 2009 at 20:08
Det ser rigtig godt ud, takker mange gange. Nu har jeg noget at starte med, jeg vender tilbage med billeder senere.
 
m@dsen
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jan 2009 at 20:32
Noget helt andet er, hvilket progam er nemmest at gå til mht. filtersimulering? Jeg er hel på bar bund...
 
m@dsen
Back to Top
senilix View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 146
  Quote senilix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jan 2009 at 20:53

Hej syncroniq,

Hvilket program bruger du til at tegne højttalere i?

Mvh,

Senilix

Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jan 2009 at 20:53
Hey,
 
LspCAD. Du skal have målt din konstruktion ud af en med måleudstyr. Så kan du simulere alle de filtre du vil i lspcad på netop de målinger. Jeg har lavet en tråd her på forumet hvor jeg beskriver hvordan man måler til lspcad.
 
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jan 2009 at 21:28
Originally posted by syncroniq

Hey,
 
LspCAD. Du skal have målt din konstruktion ud af en med måleudstyr. Så kan du simulere alle de filtre du vil i lspcad på netop de målinger. Jeg har lavet en tråd her på forumet hvor jeg beskriver hvordan man måler til lspcad.
 
 
Skal jeg bygge højtalerne først uden filter i, og så få dem målt?
 
m@dsen
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jan 2009 at 21:38
Hey,
 
Yes. Klar parate med dæmpemateriale und alles. Enheder undersænket og et sæt ledninger til hver enhed, så man kan måle hver enhed elektrisk ude fra kabinettet.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mar 2009 at 11:04
Hey,

Hvordan går det med projektet?
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mar 2009 at 16:15
Lige nu går det slet ikke Embarrassed Jeg er ikke kommet igang endnu. Det eneste jeg har nået, er at købe at købe målesoftware, LspCad6 lite. Jeg skal lige have lidt mere tid til at komme igang. Jeg kunne godt have interesse i de færdige kabinetter du omtaler andet steds.
m@dsen
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Apr 2009 at 17:29
Så sker der noget, jeg har været i Silvan og købe de stykker MDF plader og trælim. Jeg regner med at lime kabinetterne sammen i weekenden. Hvor er det bedste sted at købe basrør og uld til dæmpning?
 
m@dsen


Edited by m@dsen - 01 Apr 2009 at 17:30
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz