Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Line Source
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Line Source

 Post Reply Post Reply Page  <123
Author
Message
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Line Source
    Posted: 08 Feb 2011 at 09:51
Nu røg jeg lige herind pga dit link i tråden omkring Duelund synkronfilter....
 
Hvad er status på projektet, og hvor strandede det...?
Mvh.
Friman
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Feb 2011 at 16:31
Tja, det strandede på, at de ikke helt lød så godt som jeg håbede, og så kom der jo andre projekter til. Næste skridt er, at lave nye bafler, hvor enhederne sidder tættere, så de arbejder bedre sammen. Men jeg kan stadig huske hvor stor en opgave det var sidst.
 
De er dog ikke kasserede. Jeg bruger dem som baghøjtalere i mit surround setup. Her gør det ikke alverden at fasen er lidt rodet.
Back to Top
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Feb 2011 at 19:00
Originally posted by ham_den_lange

Tja, det strandede på, at de ikke helt lød så godt som jeg håbede, og så kom der jo andre projekter til. Næste skridt er, at lave nye bafler, hvor enhederne sidder tættere, så de arbejder bedre sammen. Men jeg kan stadig huske hvor stor en opgave det var sidst.
 
De er dog ikke kasserede. Jeg bruger dem som baghøjtalere i mit surround setup. Her gør det ikke alverden at fasen er lidt rodet.

Hvis det kan trøste dig, laver jeg gerne sådanne 2 nye bafler til dig..

Jeg skænkede nemlig dit projekt en tanke. Kunne man ikke lave 1 stort rektangulært hul, så slap man for at benytte kopbor, plus enhederne ville få mere luft. 
Eller vil det være noget skidt at de "ånder" ind i hinanden?

 

 
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Feb 2011 at 19:21
Ja, et langt rektangulært hul er helt sikkert en mulighed. Jeg har gået og leget lidt med tanken.
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Feb 2011 at 22:49
Jeg tænkte lidt hen ad, om ikke det kunne være sjovt at lave en "ryg" til baffelerne, som har krumning mod lyttepositionen? De er vel ikke så stive at de ikke kan tvinges til at krumme lidt?
Du kunne jo skære én med radius svarende til afstanden til lyttepositionen. Så slipper du vel også for nogle af de voldsomme udfasninger, oder was?

Det bliver godt nok en egoist højttaler, og powerresponsen andre steder end i sweet spot bliver vel helt i hegnet, men i sweet spot kommer det vel til at due.....? (det er et spørgsmål Big smile)

Hvis det er for at slippe for at fræse ud på bagsiden, så kunne man måske gøre noget i stil med det hér: http://www.humblehomemadehifi.com/Pipeline.html
Mvh.
Friman
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz