Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Line Source
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Line Source

 Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Message
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Line Source
    Posted: 26 Mar 2010 at 16:10
Hej
Her er mit bud på et spændende påske-DIY-projekt.
En åben baffel line source højtaler med 24 stk. 2½" fuldtone enheder (830985) fra Peerless i hver side.
 
 
 
Som I kan se er jeg næsten færdig med "kabinetterne". I første omgang er det mest for at teste hvordan det lyder. Planen er at lave en pænere baffel, hvis lresultatet falder i min smag. Jeg har et sæt små PC-højtalere med samme enhed, så jeg ved, at der er potentiale i dem.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mar 2010 at 16:38
Fedt! Glæder mig til at se/høre mere.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mar 2010 at 17:07
Hey,

Kan de enheder godt ånde bagtil?
Super fedt projekt. Hvad er det andet SS projekt i baggrunden ? :)
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mar 2010 at 17:44
Nej, pladen er temmelig tyk ift. enheden, så alle hullerne skal have en tur med en Dremmel fra bagsiden, så enhederne bedre kan ånde. Men der er 48 huller, så det er en langsommelig proces, der producere en del støv.
 
Højtaleren i baggrunden er et gammelt projekt. Du kan læse en smule om dem i denne tråd på Hifi4all. Busk hørte dem den gang. De er dog blevet noget bedre i mellemtonen siden pga. tilspilning, og det ene sæt (har to) har også fået et nyt eksternt filter.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mar 2010 at 19:36
Ja jeg kan godt huske den, den spillede godt men det var lige nøjagtigt mellemtonen som var lidt indelukket dengang, jeg skød nu for lille kammer til den dengang.

Spændende projekt du har gang i nu.

Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mar 2010 at 19:55
Hey,

Tror det er nemmere og hurtigere at runde dem med en overfræser med et buet jern med hjul. Så tager det ingen tid. 150kr for en overfræser i HaraldN mener jeg.
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mar 2010 at 23:46
Overfræseren har jeg. Ellers kan man ikke bygge højtalere...
Men jeg har nogle små fræser jern til min dremmel. Den er lidt nemmere at bruge end fræseren. Jeg vil nemlig heller ikke have fjernet for meget materiale omkring skruehullerne.
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mar 2010 at 08:57
Spændende projekt. Hvad er fordelene ved linesource. ? Vil der ikke være udfasninger med så mange enheder osv osv..??
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
Clploug View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 16 Maj 2009
Location: København
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Clploug Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mar 2010 at 11:39
Super fedt projekt! Glæder mig til at se og høre om omkring det!
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Apr 2010 at 18:48
Så har jeg endelig fået et stereo sæt op at spille.
Umiddelbart er lyden ikke så lovende. De lyder lidt nasale, og bassen er (logisk nok) lidt fraværende.
Jeg vil prøve at lægge nogle målinger online her til aften eller i morgen formiddag.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz