Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Tangband PC højtalere
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Tangband PC højtalere

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Tangband PC højtalere
    Posted: 25 Mar 2010 at 19:54
Haha henrik man kan godt mærke du ikke er 30 mere LOL jeg har jo oprettet en trÃ¥d for LAAANG tid siden ;)
 
 
men hvis du får tid må du da gerne poste de nyeste målinger i tråden.. den målte jo ikke helt skidt da vi målte efter hos mig. Jeg synes dog ikke at en 12m performer godt nok i bunden til at den skal bruges til sådan et projekt en anden gang. Den lyder rigtig fint i mellemtonen og også ok i bunden.. meen pris/ydelse kan nok ikke helt forsvares.
 
 
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mar 2010 at 21:43
Mange sub-amps gÃ¥r højst op til 120-140Hz, og sammenlignet med din højttaler, vil der være et gedint drop fra 400Hz til subben..
 
 
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mar 2010 at 23:53
JAV-->
Du mÃ¥ ikke ligge sÃ¥ meget i frekvensgangen under ca 380hz, da det er en gated mÃ¥ling. En nærfeltsmÃ¥ling viser at den sagtens kan hænge sammen med en sub.. vil skyde pÃ¥ at der er brugbart output til minimum 80hz.. Og hvis den er placeret op af en bagvæg er det absolut til at holde ud at lytte pÃ¥. Jeg har kørt et godt stykke tid med en delefrekvens pÃ¥ 100hz og det har hængt fint sammen med min sub med en SS 26W i lukket kabinet.
 
 
 


Edited by Frost - 25 Mar 2010 at 23:55
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mar 2010 at 17:29
Okay, sÃ¥ ikke at den var gated. Indtil videre er ideerne 5 liter, lade 12M'ern overlappe 25xt'ern sÃ¥ meget sÃ¥ meget sÃ¥ muligt. Hvor mange liter har du givet den ?  
 
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mar 2010 at 17:52
5 ltr. er mere end rigeligt til en 12M'er, hvis den skal bruges som mellemtone. Men hvis du vil bruge den som bas-mellemtone, sÃ¥ skal du nok tune kabinetterne lidt mere præcist. Men som udgangspunkt, skal du bruge et portet kabinet eller et lukket med en flowresistor, du kan se en forklaring pÃ¥ side 6 i denne trÃ¥d.
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mar 2010 at 19:52

Hm okay. Hvis mÃ¥let er at nÃ¥ ned til 100Hz med port, hvor mange liter skal jeg ca. regne med sÃ¥ ?

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz