Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Tangband PC højtalere
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Tangband PC højtalere

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Tangband PC højtalere
    Posted: 22 Mar 2010 at 20:58
Da Jeg har været sÃ¥ heldig at bytte mig til et sæt Tangband W3-871S og havde en 6,5" tangband longthrow sub enhed liggende, kunne jeg jo lige sÃ¥ godt bygge mig et nyt sæt pc højtalere Big smile (De gamle har ogsÃ¥ en trÃ¥d herinde Wink)
 
Hver "sattelit" er hver med en intern volumen på 2liter. og subwooferen er på 8 liter.
 
Nå tråden er egentligt mest lavet for at vise mit nyeste projekt frem.. der er jo ikke så meget udfordring i at lave højtalere med fuldtoneenheder... Så her er et par billeder taget her i mørket med min Iphone Embarrassed
 
 
 
 
 
 
 
Højtalerne er ikke så fyldige i lyden når de spiller uden subben.. Lyden er fin nok, men med subben på, spiller de faktisk over alt forventning.. De kan varmt anbefales som køkken/garagehøjtalere eller PC højtalere som her :D
 
Mvh
 
Frost
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mar 2010 at 21:02
Forrsten utrolig hvad man fÃ¥r for sÃ¥ smÃ¥ penge.. Jeg mener at W3 3"eren koster 149,- stykket og subenheden (med utrolig lang vandring) koster 350,- 
Det er ikke mange penge kontra f.eks en Vifa TG9 og Peerless SLS koster..
 
 
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mar 2010 at 21:21
Hey,

Det kan godt være det bare er mig, men jeg er virkelig ikke vild med den Coca Cola Light... 
Ellers super fedt projekt. 
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mar 2010 at 21:22
Originally posted by syncroniq

Hey,

Det kan godt være det bare er mig, men jeg er virkelig ikke vild med den Coca Cola Light... 
Ellers super fedt projekt. 

Haha, nej fy for satan, så hellere drikke discount cola!

Men fine højttaler! Der er garanteret rigtig meget god lyd pr kr.
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mar 2010 at 21:27
Haha jeg kan høre I ikke har set/mærket lyset endnu ;) Ej jeg drikker sku alt bare der er brus i LOL
Ja Det er virkelig imponerende at det kan lade sig gøre at producere en enhed i kina med den finish, transportere den til DK og så stadig tjene på det når de blir solgt så billigt... Umiddelbart så tror jeg også sagtens man kunne sælge dem for 250,- og så stadig sælge en del...
 
Men alt i alt så har hele det her projekt kostet mig :
 
100 for træ og udskæring.
650 ca for enheder
100 for læder
 
Dæmpemateriale havde jeg lidt i forvejen, og det samme med lim på spray til læderet og trælim til træet..
 
og så har jeg vel brugt en 5 timer på at pudse og samle det hele...
 
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mar 2010 at 21:36
Her er lidt lidt link til enheder :
 
 
Denne bas har jeg engang haft i et portet kabinet pÃ¥ ca 10liter i bilen (peugeot 106).. pÃ¥ en billig 150W rms forstærker og blev mÃ¥lt til 129,3db pÃ¥ termlab mÃ¥leudstyr. Der var ikke andre enheder overhovedet der spillede i bilen.. Det er RET godt klaret af en 6,5" synes jeg Clap /At det sÃ¥ nok i vores/jeres forfinede ører, lød mindre godt (One note wonder) betød ikke sÃ¥ meget..
 
Fremragende lille fuldtone... Ikke 100% på højde med en TG9, med i toppen lyden den muligvis bedre...
 
 
 


Edited by Frost - 22 Mar 2010 at 21:46
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mar 2010 at 21:43
Kan forresten ogsÃ¥ snildt anbefale sÃ¥dan en her http://www.tb-speaker.com/detail/1230_04/w8-740q.htm Hvis man stÃ¥r og mangler lidt bas i bilen og det ikke mÃ¥ fylde for meget. Rimelig dyb bas fra et lille 12 liter kabinet fra Thansen. Man skal dog lige lukke porten til, sÃ¥ det blir et trykkammerkabinet i stedet.. igen koster de ca 300,- mener jeg..
 
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mar 2010 at 15:44
Kører folk virkelig med Winamp Classic-skin endnu ? ;) 
Ser formemt ud ! Nu bliver jeg jo lidt misundelig.
 
Jeg har et sæt 12M8631G-X og en 26W som bare samler støv.
Det må være en costume made 12M, for den kan ikke findes på HP'en -
nok heller ikke mange der foretrækker en 8ohms.
 
Hvor meget volumen vil I sige den skal have ?
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mar 2010 at 15:46
Hey,

Frost skulle næsten ogsÃ¥ lige vise hans andet projekt frem. Han har nemlig et 12M/XT25 projekt ogsÃ¥. Embarrassed
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mar 2010 at 15:56

At vise Big smile

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz