Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Delefiltre
  New Posts New Posts RSS Feed: Aktiv filter
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Aktiv filter

 Post Reply Post Reply Page  <123>
Author
Message
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Aktiv filter
    Posted: 23 Mar 2010 at 10:40
Hey,

Den Hypex virker smart. Det bliver spændende at se flere konstruktioner og ikke mindst høre dem lavet med den. Ville dog gerne se nogle rigtige målinger (taget af andre end Torben). Syntes hans målinger med den Hypex ser lidt spøjst ud.


Forstår heller ikke hvorfor han ikke har benyttet sig af Delay funktionen i den.


Edited by syncroniq - 23 Mar 2010 at 10:41
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mar 2010 at 12:35
Jeg har bygget en dual mone forstærker med moduler fra Hypex, så lyden er iorden. Jeg kunne godt finde på at prøve et sæt af disse moduler, dels fordi det er nemt og så er det billigt i forhold til hvad der ellers er på market (GrounSound).
 
Michael
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Apr 2010 at 18:41
Lige et spørgsmål mht. aktiv filter. Hvad med fasen i en 2-vejs højtaler, bliver det ikke et problem?.
 
Michael
Back to Top
senilix View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 146
  Quote senilix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Apr 2010 at 18:33
Hej M@dsen,
 
Hvad tænker du specifikt på? Der er i princippet ingen forskel på aktiv eller passiv filter, i den henseende. Dog har man muligheden for at tilføje delay på den aktive filter, i form af et all-pass filter. Se evt. http://linkwitzlab.com/filters.htm#4
 
Du må endelig uddybe, hvis du ikke fik svar.
 
Mvh,
Senilix
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Apr 2010 at 08:41
Nu er jeg ikke den der ved mest om delfilter Embarrassed Men det jeg mener er, 2 enheder er vel ude af fase uden delfilter. Når man laver et filter skal man jo sørge for at enhederne er i fase ved delfrequencen, eller hva`? Så var det jeg tænkte på om ikke det bliver et problem når man laver en højtaler aktiv, altså uden filter.
 
Michael


Edited by m@dsen - 24 Apr 2010 at 08:43
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Apr 2010 at 11:01
Ikke nødvendigvis. Man kan godt undersænke diskanten mere, end mid-bassen, og få dem i fase, men ellers tilføjer man delay på filteret.

Edited by JAV - 08 Sep 2010 at 15:16
Back to Top
senilix View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 146
  Quote senilix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Apr 2010 at 11:09
Hej Madsen,
 
Det gør ingen forskel om det er aktivt eller passivt. Fase forløbet er det samme. Men det link jeg sendte viste at man forholdvis nemt kan lave et delay i det aktive filter og derved f.eks. tilføje lidt delay til diskanten, hvilket er lidt vanskeligere med et passivt filter.
 
Mvh,
Senilix


Edited by senilix - 24 Apr 2010 at 11:22
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Apr 2010 at 16:23
Ok, nu fik jeg fat i det Thumbs Up Det er så bare et spørgsmål om at indstille dedayet i DSPen.
 
Michael 
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Okt 2010 at 22:01
Originally posted by syncroniq

Hey,
 
LspCAD kan simulere aktive filtre på målte konstruktioner lige som vi gør med passive. Måske vi skulle prøve på et tidspunkt?
Hey.
 
Jeg har snart en forsøgskanin klar, hvis det er. 
 
Det kunne være sjovt at prøve det, men hvordan gribes det an ?
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Okt 2010 at 00:17
Der ligger en let forståelig forklaring her http://www.lcaudio.dk/index.php?page=14 hvis du ikke vil prøve den løsning frequence har.
 
Michael
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz