Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Mine nye højtalere
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Mine nye højtalere

 Post Reply Post Reply Page  <12345 10>
Author
Message
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Mine nye højtalere
    Posted: 26 Feb 2010 at 12:36
Hey,

Vælg hellere den diskant du syntes lyder bedst. Deres følsomhed skal bare være høj nok. Den behøver ikke have den samme som mellemtonen (og det ved du heller ikke om den er når den kommer i et kabinet). 660000 er ikke lige mig. Prøv og lyt uden filter til den. Den har en mærkelig højfrekvent klang jeg ikke bryder mig om. Dens frekvenskurve i toppen er heller ikke helt pæn når man måler på den. Kan lige poste en måling når jeg kommer hjem, hvis jeg kan finde den.

Men jeg ville vælge en anden SS diskant hvis det skal være SS. 

Det bedste diskant jeg har hørt, har faktisk været fra en Mundorf AIR. Kan ikke huske modellen, men det er den på dette billede (Billederne tilhører HiFi4All.dk) :





Det er nogen jeg lavede for Jumon-Audio. De var fantastisk gode. Han fik desværre aldrig højttaleren færdig til salg (eller foden malet sort). Vi prøvede dem kort op imod de Response, og der lød de faktisk væsentlig bedre. 


Edited by syncroniq - 26 Feb 2010 at 12:37
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 633
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Feb 2010 at 15:28
Jeg var en af de heldige der nåede at høre Henriks konstrution inden den blev afleveret til Jumon-audio. Den spillede helt forrygende. En af de bedste højtalere jeg har lyttet på rigtig længe. Og kan kun give Henrik ret i at diskanten spillede RIGTIG godt. Det er godt nok en skam at konstruktionen aldrig er blevet til noget Thumbs Down
 
Mvh
 
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Feb 2010 at 13:41
Det lyder spændene, hvad var resten af enhederne for nogle? Kunne man evt. genoplive denne højtaler?
Michael
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Feb 2010 at 15:48
Hey,

Mellemtonen var en Seas W15CH001 og basserne Seas W18E001.

Diskanten kan jeg ikke huske i hovedet (2340 eller 2440), men kan findes her :

TDC har smadret mit LAN med en ny router jeg SKAL bruge (modem sidder internt i den nye) istedet for min 900kr router. Den nye er 100mbit/54mbit og min egen er 1000mbit/300mbit. Og så lacker mit inet helt vildt.

Godt jeg har bestilt fiber 10/10 :P


Edited by syncroniq - 28 Feb 2010 at 15:49
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mar 2010 at 09:52
Mht. om det skal være en 2340 eller en 2440 er det ikke så svært, de er begge udgået, og erstattet med en der hedder 2310-e. Den kan købes hos Frequence til 1995,-
 
Michael
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mar 2010 at 10:50
Jeg er nu kommet frem til den endelige højtaler jeg vil bygge Big smile
 
Jeg bruger SB mellemtone og diskanten, dem har jeg liggende, dels fordi jeg tror ikke gevinsten er så stor ved at vælge Scan Speak. Og så kan jeg altid skifte senere. Jeg er lidt i tvivl mht. tuning af refleksrør, så her kan jeg godt bruge lidt hjælp.
 
Michael
 
 
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mar 2010 at 12:36
Jeg kan fortælle at vores 3vejs nu står færdig og spiller og den gør det dælme godt! Hvis du kommer omkring Århus, må du gerne høre den.

Vi bruger dog en 4" mellemtone med kort svingspole fra SB som ikke er i produktion endnu, men den kommer og 29RDC (den store ringstråler).

Det er ikke kritisk at du placerer din mellemtone så tæt på basserne, det er vigtigere med mid og diskant - der skal jo også være plads til en plade imellem dem.

De 2x6" spiller rigtig godt i 36L tunet til 34Hz.


Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mar 2010 at 13:23
Du mÃ¥ gerne sende et sæt til test her i huset Wink

Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mar 2010 at 13:39
Originally posted by Busk

Du mÃ¥ gerne sende et sæt til test her i huset Wink

Busk
 Se det havde jeg ogsÃ¥ regnet medBig smile nu ved jeg jo hvor du borWink. Du kan godt gøre klar til lidt mÃ¥linger pÃ¥ et tidspunkt i maj Embarrassed
 
Michael
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mar 2010 at 13:51
Originally posted by m@dsen

Originally posted by Busk

Du mÃ¥ gerne sende et sæt til test her i huset Wink

Busk
 Se det havde jeg ogsÃ¥ regnet medBig smile nu ved jeg jo hvor du borWink. Du kan godt gøre klar til lidt mÃ¥linger pÃ¥ et tidspunkt i maj Embarrassed
 
Michael
Det gør jeg.
Og denne gang med udstyr der virker Wink.

Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12345 10>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz