Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Mine nye højtalere
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Mine nye højtalere

 Post Reply Post Reply Page  <1234 10>
Author
Message
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Mine nye højtalere
    Posted: 23 Feb 2010 at 16:59
Hey igen, jeg har lige lavet en hurtig tegning af din sketch (med en 12M). Jeg skal nok fjerne den, hvis du synes det er upassende.
 
Men umiddelbart kunne det godt være lidt dybere.
 
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Feb 2010 at 17:10
Det gør ikke noget med den tegning, jeg er glad for alle de input jeg kan få. Det ser fint ud. Jeg er i tvivl om det skal være en 12M eller en 15M
Michael
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Feb 2010 at 18:45
Hvis du vælger at gå efter 6" SB, ville jeg nok tage 12M frem for 15M. Men jeg vil også råde dig til at kigge på den nye scan speak illuminator 4", jeg har hørt flere sige at den er helt absurt god til mellemtone. Men man får så sandelig også lov til at betale for den. Du kan overveje SB's nye dome med aluforplade, uden at have hørt den, tror jeg den er rigtig god. Så får du ihvertfald en relativ billig diskant til at kompensere lidt for at sådan en illuminator 4" koster så meget.
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Feb 2010 at 22:00
Jeg er rigtig glad den store aktivitet der allerede har været i denne trÃ¥d. Jeg er som sagt i planlægningsfasen, og glad for alle de input jeg kan fÃ¥. Jeg har læst i en anden trÃ¥d, at Scan Spek 18W8531g skulle være rigtig god i et 22L kabinet. FÃ¥r jeg en bedre bund og øvre bas med sÃ¥dan en istedet for 2 SB 6"? SÃ¥ kunne den kombineres med en 15m og den nye SB26 diskant. Det er bare en tanke.
 
Michael
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Feb 2010 at 23:14

Heh mener du en 18W vs. 17NR ?

AltsÃ¥ pÃ¥ papiret gÃ¥r de næsten lige dybt. 
 
Jeg mener jeg har nogle 12M'er liggende, hvis du intereseret kan jeg lige efter.
 
 
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Feb 2010 at 09:59
Originally posted by m@dsen

Det gør ikke noget med den tegning, jeg er glad for alle de input jeg kan få. Det ser fint ud. Jeg er i tvivl om det skal være en 12M eller en 15M
Michael
Snup 12M i stedet for 15M. 12M´s neodym magnetsystem skulle rent teknisk være langt bedre end det traditionelle som sidder på 15M.
 
Det kan Ulrik nok bedre uddybe.
 
Men jeg har hørt enhederne, og der er ingen tvivl om at 12M er langt bedre. Mere velopløst, og langt mere dynamisk.
 
Eneste lille anke, er dens relativt lave følsomhed, så du skal passe på at du ikke får et mere følsomt bassystem. Du skal helst starte med ca. 3db højere følsomhed på mellemtonen pga tab i filteret undervejs.
 
Alternativt kan du køre med 2 stk. 12M i hver. (MTM)
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Feb 2010 at 18:15
Jeg kan helt klart anbefale Scan-Speaks 4" Illuminator, so  Kappen ogsÃ¥ nævnte.
Hvis du har lyst til at prøve at høre den, er du velkommen til at kigge forbi. Jeg skal bare lige have et par dages varsel, så jeg kan få dem sat i en kasse.
 
Hvis valget står mellem SB eller Revelator 6.5", ville jeg helt klart tage SB's ganske enkelt pga. prisen. Det Revelatoren kan bedre end SB's, har du ikke brug for i bas-sektionen i en 3-vejs.


Edited by ham_den_lange - 24 Feb 2010 at 18:21
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Feb 2010 at 06:12
Originally posted by ham_den_lange

Jeg kan helt klart anbefale Scan-Speaks 4" Illuminator, so  Kappen ogsÃ¥ nævnte.
Hvis du har lyst til at prøve at høre den, er du velkommen til at kigge forbi. Jeg skal bare lige have et par dages varsel, så jeg kan få dem sat i en kasse.
 
Hvis valget står mellem SB eller Revelator 6.5", ville jeg helt klart tage SB's ganske enkelt pga. prisen. Det Revelatoren kan bedre end SB's, har du ikke brug for i bas-sektionen i en 3-vejs.
 Det lyder som om det skal være den 4" Illuminator til mellemtonen. Hvilken diskant har du paret den med?
Tak for tilbudet om at komme forbi, det kan da godt være jeg takker ja, jeg skal nok sige til i god tid.
Michael
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Feb 2010 at 10:20
Jeg har ikke valgt diskant endnu. Men jeg regner med at teste 12MU'eren sammen med de tweetere, som jeg har til at ligge, eller kan låne mig til. I første omgang bliver det nok D3004/660000, R2904/700000 eller D2905/970000. Du kan skrive en PB hvis vi skal lave en aftale.
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Feb 2010 at 12:08
Originally posted by ham_den_lange

Jeg har ikke valgt diskant endnu. Men jeg regner med at teste 12MU'eren sammen med de tweetere, som jeg har til at ligge, eller kan låne mig til. I første omgang bliver det nok D3004/660000, R2904/700000 eller D2905/970000. Du kan skrive en PB hvis vi skal lave en aftale.
 
Jeg har kikket lidt pÃ¥ diskanter, ud fra følsomheden er jeg kommet frem til en D3004/660000 mÃ¥ske er den der passer bedst. Det er ikke sikkert det er det bedste valg, men de passer meget godt sammen mht. følsomhed. Er det helt forkert set? Jeg vender tilbage mht. at komme forbi, det vil jeg meget gerne.
 
Michael
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 10>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz