Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Kabinet konstruktion
  New Posts New Posts RSS Feed: Kabel føring.
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Kabel føring.

 Post Reply Post Reply
Author
Message Reverse Sort Order
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Kabel føring.
    Posted: 19 Feb 2010 at 21:05
De huller SKAL lukkes! Det kan gøres med non Silicone fugemasse.
Back to Top
Christ View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 28 Nov 2009
Location: Roskilde
Online Status: Offline
Posts: 64
  Quote Christ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Feb 2010 at 17:40
Tak for jeres foreslag.

Jeg endte med at bore et hul der passede med kablernes samlede kvadrat, som foreslået og så lade opskummende lim dryppe ned langs kablet ned i hullet, for derefter at slutte toppen af hullet af med fugemasse.

Tror det er blevet ok Smile


Vh

Christian

Back to Top
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Feb 2010 at 15:38
Hvis man fx har en 6" og en 4" og man ikke har tætnet hullet hvor kablet gÃ¥r igennem kabinettet, sÃ¥ pÃ¥virker de hinanden, og det kan de faktisk gøre ret meget selvom hullet ikke er sÃ¥ stort.. SÃ¥ derfor jeg tætnet jeg altid med silicone, acryl, eller andet fugemasse.. 
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Feb 2010 at 23:31
Aha.
 
Nej, find et bor der passer til de 4 leders samlede kvadrat, og træk skidtet igennem der.
Back to Top
Christ View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 28 Nov 2009
Location: Roskilde
Online Status: Offline
Posts: 64
  Quote Christ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Feb 2010 at 21:13
I dem jeg er ved at bygge med busken, har mellemtone og diskant sit eget rum, i toppen af kabinet, jeg skal jo fra terminaler i bunden af kabinet og derop på en måde.

Er der mening i det ? :)

Vil der være mening i at føre de enkelte ledere i hver sin side af kabinettet ?

vh

Christian
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Feb 2010 at 21:08

Hey, jeg limer ledningerne langs med bagpladen og klipser akustilux pÃ¥ bagefter.

Hvad er det for et hul du mener ?
 
Back to Top
Christ View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 28 Nov 2009
Location: Roskilde
Online Status: Offline
Posts: 64
  Quote Christ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Feb 2010 at 18:39
Hej folk,

Jeg sad og studerede jeres konstruktioner, men kan ikke rigtigt se hvordan folk vælger at lave deres kabel føring, inde i højttaleren.

Hvordan kører i dem, har i nogen gode tips, hvordan lukker i hullet godt og grundigt, ind til diskant og mellemtone ?


Vh

Christian

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz