Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Harken SS22
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Harken SS22

 Post Reply Post Reply Page  <1234 5>
Author
Message
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 633
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Harken SS22
    Posted: 08 Feb 2010 at 08:42
Hejsa..
Det er sku et fedt projekt du har gang i. Jeg har jo haft gang i et projekt noget lignende..Jeg valgte dog at få mine højtalere farvet mathvide i stedet, da mine skills som håndværker sikkert ikke er nok til at man ikke ville se alt for mange fejl i den blanke lak :) Du kan se mit projekt her : http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=2&title=3-vejs-vifa-diy
 
Jeg er 100% sikker på at Henrik nok skal få designet et super filter til højtalerne.

Mvh
 
 
 
 
Back to Top
Christ View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 28 Nov 2009
Location: Roskilde
Online Status: Offline
Posts: 64
  Quote Christ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Feb 2010 at 12:17
Hvor er de dog super flotte.
 
Det giver inspirration til at få autolakeret, hvordan slap du for grimme mdf kanter der ser dumme ud i overfladen ?
 
Hvis man kan ende med SÅ flot resultat, er det næsten syndt med det læder front jeg havde overvejet til mine... nu må vi se om jeg kan være lige så god til at gøre dem klar til maler, i doubt it !
 
 
Igen, SÅ flot det skidt der !
 
Vh
 
Christian
 
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Feb 2010 at 12:45
Hey,

Kan kun tilslutte mig. Det er en utrolig flot højttaler (og tung). Hvis du vil, kan jeg lave en zip fil med målingerne og lspcad projektet så folk kan se hvad det er du har lavet.
Back to Top
Harken View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 26 Jan 2010
Location: Næstved, DK
Online Status: Offline
Posts: 12
  Quote Harken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Feb 2010 at 18:30
det må du meget gerne Syncroniq...
 
med hensyn til kanter, dem slap jeg for da jeg har skåret det hele i smig.
Back to Top
Harken View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 26 Jan 2010
Location: Næstved, DK
Online Status: Offline
Posts: 12
  Quote Harken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Feb 2010 at 22:39
har lige opdateret lidt...
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Feb 2010 at 10:43
Hey,

Her impedansen af den færdige højttaler:

Der er lagt op til at Harken selv justere diskanten på parallel modstanden. I et hårdt rum vil den lyde lidt lys nu. Med en 2.7ohm vil den blive mere behagelig. Fasen imellem bas og mellemtone kunne være bedre, men det er ikke lykkes at komme tættere på. Jeg tror dog ikke det er et problem i praksis.

Målinger til simulering:

Delays :
Mellemtone : 35.0 us
Basenheder: 135.0 us
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Feb 2010 at 12:41
Hvor mange liter har du egentlig givet 22W'erne ?


Edited by JAV - 14 Feb 2010 at 12:42
Back to Top
Harken View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 26 Jan 2010
Location: Næstved, DK
Online Status: Offline
Posts: 12
  Quote Harken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Feb 2010 at 13:14
ca. 80 liter til basserne... 
 
mht. diskanten syntes jeg at det passer fint med den 3,9ohms modstand som vi har beregnet den til. Jeg syntes ikke at den lyder for lys selv om jeg har træ gulv/loft.


Edited by Harken - 14 Feb 2010 at 13:19
Back to Top
Christ View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 28 Nov 2009
Location: Roskilde
Online Status: Offline
Posts: 64
  Quote Christ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Feb 2010 at 17:06
Sidder stadig og savler over disse...

hvor meget plads, gav du højde for lakering ville tage, da du skar huller og undersænkede ?

Jeg regner med, at få lakeret mine hos autolakerer også, og er i tvivl om hvor meget jeg bør kompensere huller og nedsænkning med.


Vh

Christian

Back to Top
Harken View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 26 Jan 2010
Location: Næstved, DK
Online Status: Offline
Posts: 12
  Quote Harken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Feb 2010 at 22:40
malingen fylder ikke ret meget, så det tog jeg ikke rigtigt højde for..
men jeg lavede også en lille tollerance så enhederne er til at få ud og i uden at side fast, men regn med ca 0,5mm
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz