Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Harken SS22
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Harken SS22

 Post Reply Post Reply Page  123 5>
Author
Message
Harken View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 26 Jan 2010
Location: Næstved, DK
Online Status: Offline
Posts: 12
  Quote Harken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Harken SS22
    Posted: 07 Feb 2010 at 02:23
Nu har jeg, som nyt medlem af SB, efterhånden været igang det sidste ½ års tid med et scanspeak projekt.
 
Jeg har som udgangspunktvalgt scanspeaks  Revelator enhedder:
R29 ringradiator diskant(D2904/700000)
M15 mellemtone (4531k00)
2*22w Bas (8557t00) med alu dome
 
design og enhedsvalg har jeg valgt at lade mig inspirere af DAT's  Amadeus TNT S9, atlså et 8- kantet kabinet.
 
Kabinettet er udført i 22mm mdf, med div forstækninger. Kabinettet er udelukkende skåret i smig og  "tappet" sammen med de såkalte fisk,for at undgå at man efter en år-række kan se div samlinger og skruehuller.Kabinettet er dæmpet med 4mm butylgummi og 40mm æggebakke formet skum i bas sektionen, og alm akustilux i mellemtone kammeret (ca. 40%).
 
et par billeder af byggeprocessen:
 
så har jeg lige opdateret med flere billeder.
jeg skal lige for en god ordens skyld lige sige at projektet er stort set færdigt og jeg vil opdatere når tiden er til det....det kniber lidt med tiden når man har 2 små børn...Tongue
 
Her er et par billeder af det ene samlede kab. Jeg skulle lige hilse og sige at det er ikke nemt at samle sådan et 8-kantet kab. når det kun er tappet sammen..
 
 
billedet er taget oppe fra og ned igennem kabinettet..
 
her er så et billede af det samlede kabinet med af fasede hjørner (45grader)...
Her er de to kabinetter færdige og klar til at blive malet.
 
Jeg har valgt at få den lakeret hos en autolaker ( auto galleri sjælland) og farven er høj glans perlemor hvid isteddet for alm hvid. Her er billeder af kab. lige da de kom fra maler..
Jeg er selv rimelig tilfreds med resultatet..
 
Så er det igang med samlingen
 
Delfilteret sidder mont. i bunden hvor der er til gang til dette nedefra, derfor sidder terninalerne placeret tæt på bunden.
 
de færdige højtalere klar til tilspilning og måling..
 
her er lige et billede af, da jeg var en tur forbi henrik, og få målt ud til filter + afstemning af porte. Microfonen var ikke placeret som vist på billedet under måling, det var bare lige for at få et par billeder. .
porten er afstemt til ca. 30hz så de går forholdsvist dybt.
 
her er en simuleret filter måling:
  
og selve filteret
 
og lige et billede af det færdige filter.


Edited by Harken - 12 Feb 2010 at 22:39
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Feb 2010 at 09:40
Det er et stort project du har gang i der, det bliver helt sikkert godt når du er færdig. Vi vil se mere...
 
Michael
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Feb 2010 at 10:12
Det ser spændende ud
Back to Top
Harken View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 26 Jan 2010
Location: Næstved, DK
Online Status: Offline
Posts: 12
  Quote Harken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Feb 2010 at 10:54
så har jeg lige opdateret med nogle flere billeder...
 
der vil løbende blive opdateret med billeder af projektet, som er stortset færdigt, men da jeg har et par små børn er tiden lidt knap..
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Feb 2010 at 15:50
Hold da ferie for et sæt højtaler du har fået bygget dig der. De er dælme smukkeThumbs UpClap
 
Michael
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Feb 2010 at 15:51
Originally posted by m@dsen

Det er et stort project du har gang i der, det bliver helt sikkert godt når du er færdig. Vi vil se mere...
 
Michael
 Og det skal jeg ellers love for at vi lov tilClap
 
Michael
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Feb 2010 at 16:12
De er sindsygt flotte Clap, og de kan kan kun komme til at spille som en drøm.
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Feb 2010 at 16:47

De er sgu flotte. Har selv nogle fronter med samme enheder.

De spiller kort fortalt lækkert.
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Feb 2010 at 17:55
Imponerende flot resultat.
Man bliver lidt misundelig.
Hvem får du hjælp af til at lave filtret? Eller er du lige så prof til det selv?


Edited by ham_den_lange - 07 Feb 2010 at 17:56
Back to Top
Harken View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 26 Jan 2010
Location: Næstved, DK
Online Status: Offline
Posts: 12
  Quote Harken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Feb 2010 at 20:00

Jeg har fået selveste Henrik Høegh til at hjælpe med målinger og design af filter, da jeg ikke har så meget styr på det.. Jeg må sige at han kan godt nok sit kram, og samtidig prøvede han også at lære lidt fa hans guldkorn fra sig, en urtolig behagelig mandThumbs Up. Mange tak herfra..

Jeg vil senere opdatere med målinger, og måske kan Henrik bidrage lidt med et par også..
Der vil også komme billeder af filter m.m.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz