Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Busk audio The conducter - Aperiodic
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Busk audio The conducter - Aperiodic

 Post Reply Post Reply Page  <1 678910>
Author
Message
GlayZ3R View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 21 Maj 2010
Location: Fasterholt, DK
Online Status: Offline
Posts: 251
  Quote GlayZ3R Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Busk audio The conducter - Aperiodic
    Posted: 03 Dec 2010 at 21:38
Hej,
 
Så skal du bare lige ha' givet de stålstænger noget smergellærred og et lag lys grå, ala rustri Smile
 
Hva'e, de korte spen!ses ser da lidt "dirty" ud, de er vel ikke skadet under transport, vel ? Shocked
 
MVH
Michael M 
- Villemoes Audio - Vector Three (DIY)
- Technics SL-1210GR / Ortofon 2M Black
- MediaPC (USB to P-3000R)
- Onkyo P-3000R
- MiniDSP DDRC-88A/BM
- 4x Dynacord SL's:
2x SL 2400 + 1x SL 1200 + 1x SL 900
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Dec 2010 at 01:34
Nope ingen skader, det bare lidt papir der hænger ved. Stor tak Smile
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Dec 2010 at 07:48
Nu har jeg haft nogen dage med sygdom, hvor jeg har haft tid til at lytte på de 2 forskellige udgaver af "the Conductor".
Mellemtone/diskant er jo det samme, lidt forskellige filtre grundet de forskellige bas konstruktioner, men performance er det samme. 
Meget åbne og detaljeret med en varm tone, ikke på nogen måde klinisk og ødelæggende for lytteglæden. 

Bassektionen er jo så her de store forskelle kommer. 
Basreflex (nyt filter): meget meget meget dyb og detaljeret bas, god dynamik og attack. Varm uden at være mudret. 
Aperiodisk: Tør, kontant og meget dynamiks med vildt god attack. Ruller af ved 43hz og falder støt derefter, men de er designet til stå helt op af bagvæggen så de får lidt hjælp der ned af. Super fed måde at spille på. 

Jeg vil så dog sige at med nu 3sæt Conductor højttalere, vil jeg sige at jeg ville vælge 26W alu bassen for en nybegynder, om det er til basreflex eller aperiodisk er ligegyldigt. 
Da pap versionen er meget svær at lave filter til, den har en kedelig reflektion, som nogen proffer mener kommer fra kanten grundet pappet, og den er sindsygt svær at få bugt med. 
Den opstår ved 600Hz og skal enten have et meget høj ordens filter, der så æder noget dynamik, eller der skal deles lavt, som så sætter krav til mellemtonen og fronten på højttaleren.
Men selv om man deler ved 300Hz har den stadig et bidrag ved 600hz, det har dog lykkedes mig at tøjle dem i denne version, for det er ikke noget at sætte på lyden, og da det er gjort på samme måde i  mik112, så skal tror jeg nok han skal blive glad hans version. 
Disse problemer har alu versionen ikke. 
Pap versionen er dog en anelse mere dynamiks end alu versionen, så det ikke nemt at vælge, og er man god med filteret så er der ingen problemer andet end at det tager tid LOL

Jeg er mega fan af 26W, hr. Ulrik Schmidt er en meget genial mand Clap. Tror snart jeg laver en usxx 26w fan klub på facebook LOL.

Jeg har og leget lidt, da jeg har prøvet at spille på konens i den ene side og christians i den anden side, taget højde for følsomheden og så lyttet nogen numre. Det har jeg gjort for at se hvor ens jeg har fået lavet de 2 versioner, og hører forskellen på de 2 bassystemer direkte.
Og selv om der er lidt forskellige filtre på, så har det lykkedes mig at lave 98% ens lyd i de 2 højttalere på mellemtone/diskant.
Bunden er en smule anderledes, men efter det nye filter på konens hvor bassen er delt en del lavere, så er der kommet mere dynamik med, den aperiodiske version er dog lige en træsko længde foran på dette punkt, men det er ikke voldsomt.
Men basreflexen vinder klart på at går længere ned en kælderen Wink, dejlig ...... dejlig bas.
Ret sjovt experiment faktisk.

Jeg er meget stolt over resultatet, og ind til videre har Kim Neeper og Mr. Vipera lyttet til dem, og så en fra vores klub VSHK som selv har 800diamond.
Og tilbage meldingerne har været meget positive, de er blevet sammenlignet med YG acoustic, som har lavet en højttaler med samme enhder, dog fik mine det positive at de har betydeligt bedre Embarrassed, ham med 800diamond sagde at hans ven der ville have 802diamond nok ikke skulle her forbi hvis han så gerne ville have B&W Smile.

Så jeg er meget glad for resultatet, nu skal der så lige spares sammen til de dyrere komponenter og så skal The Conductor Grande sættet i gang efter sommerferien 2011, og den bliver en væssentlig større som "Grande" antyder og bygger på erfaringerne fra disse 3 sæt.

Busk


Edited by Busk - 04 Dec 2010 at 07:54
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Dec 2010 at 18:51
Så blev begge højttalere færdige her for 45min siden og de sidste billeder er taget, i morgen flytter de ud til Christian.
Hvor vi i fællesskab får dem sat op.
Nyd billederne drenge   :D 








Busken 8)
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
svendborg@email View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 23 Jan 2010
Location: 2300S
Online Status: Offline
Posts: 254
  Quote svendborg@email Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Dec 2010 at 19:18
:-) Det er sgu iorden der.
Du nævnte at du på konens måske ville løfte disk/mid en lille smule. Det ville jeg personligt nok gøre, for at løfte den en smule. Men ved høj volumen blir det måske for meget....
Det er altid svært både at have smæk på ved lav som ved høj volumen, hvis du forstår hvad jeg mener.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Dec 2010 at 19:28
Ja det er det med den gyldne mellemvej :-) 
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Christ View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 28 Nov 2009
Location: Roskilde
Online Status: Offline
Posts: 64
  Quote Christ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Dec 2010 at 10:43
Ville lige give en melding efter de er landet i min stue.

De lyder helt fantastisk, præcis som Martin og jeg blev enige om under processen :)

De spiller virkeligt lækkert sammen med mine subs, da de ikke selv går kælderdybt. Lækker sprød mellemtone, detaljeret diskant uden at være skærende og så en nærmest mellembas der så bliver overtaget af subs under 45. Ganske enkelt fantastisk, der er altid åbent for en lytter/kigger hvis folk er omkring Rosklide.

Til slut et stemnings billede :)



Rigtigt god Søndag


Christian

Back to Top
GlayZ3R View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 21 Maj 2010
Location: Fasterholt, DK
Online Status: Offline
Posts: 251
  Quote GlayZ3R Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Dec 2010 at 12:05
WOW...
 
Man kan jo nærmest se hvor godt de spiller... tillykke med de velskabte "kasser"
 
En skam man bor så langt væk...
 
MVH
Michael M
- Villemoes Audio - Vector Three (DIY)
- Technics SL-1210GR / Ortofon 2M Black
- MediaPC (USB to P-3000R)
- Onkyo P-3000R
- MiniDSP DDRC-88A/BM
- 4x Dynacord SL's:
2x SL 2400 + 1x SL 1200 + 1x SL 900
Back to Top
Kimschips View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 16 Dec 2008
Location: 4700
Online Status: Offline
Posts: 53
  Quote Kimschips Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Dec 2010 at 22:24
Hold da op
Pas på de store højtaler producenter ikke løber med projektet og designet!!
 
Jeg er i Roskilde til hverdag, kunne være fedt at høre dit setup en dag:)
 
 
 
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Dec 2010 at 16:32
Originally posted by Kimschips

Hold da op
Pas på de store højtaler producenter ikke løber med projektet og designet!!
 
Jeg er i Roskilde til hverdag, kunne være fedt at høre dit setup en dag:)
 
 
 
Det tager jeg som et komplimentSmile

Send christ en pb, så jeg sikker på han gerne vil demonstrerer dem for dig, ved han er meget lykkelig for dem.

Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 678910>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz