Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Lukket 2-vejs
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Lukket 2-vejs

 Post Reply Post Reply Page  <1 456
Author
Message
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Lukket 2-vejs
    Posted: 09 Mar 2010 at 22:37
Haha Big smile

Impulsgengivelsen, hvad er ment med denne? Evnen til at gengive en delta impuls? Er der simuleringer, beregninger eller målinger som underbygger dette?
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mar 2010 at 08:28
Hey,

Jeg tror dælme også der skal meget dæmpemateriale i før det får den modsatte effekt. 
Det jeg har hørt, er at dæmpningsmateriale ikke dæmper lineært. Dvs du får ikke samme dæmpning om du spiller højt eller lavt (eller store impulser i musik i forholdet til mindre). Derfor bør man holde det til et minimum. Mener det var Ulrik der nævnte det engang.
Back to Top
LS View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 02 Feb 2010
Online Status: Offline
Posts: 55
  Quote LS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mar 2010 at 12:43
Jeg har leget lidt mere med Speakerbuilderpro og kan konstatere, at skal portlængden holdes nede på de 29 cm (med en 50 mm port), så stiger lufthastigheden til over 30. Er det ikke for meget?
Med en 60mm port bliver længde 42cm - øhhh hvad gør jeg?
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mar 2010 at 14:42
Hey,

Det er der kompromiserne kommer ind i billedet :)
Du må regne med at lufthastigheden er beregnet ud fra Pe. Altså den effekt enheden er opgivet til at kunne tage. Senere laver jeg så man selv kan justere den.

Kort, lav det bedste kompromis du kan finde. Brug trompet ender i begge ender af porten. 
Back to Top
LS View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 02 Feb 2010
Online Status: Offline
Posts: 55
  Quote LS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mar 2010 at 11:50
Nå, selvom jeg har været fristet til at lave en gulvhøjttaler, er jeg nu gået i gang med en mellemstor stander med en SB 6, 4 Ohms model. Rabu er i restordre med SB 6eren, men den skulle komme i starten af den kommende måned. Imens er jeg begyndt på kabinetterne og i modsætning til de tidligere planer, har jeg alligevel valgt de (svagt) buede sider. Det kræver 2 topstykker, 2 bundstykker og 2 afstivninger midt i kabinettet. Da det kun drejede sig om 2 stykker er de lavet uden skabelon og er derfor forberedt på at blive filet/fræset mere i. Nu kommer spørgsmålet: Er der luftgennemstrømning nok gennem afstivninger?


Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mar 2010 at 15:00
Ja, det ser fint ud...
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 456

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz