Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Lukket 2-vejs
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Lukket 2-vejs

 Post Reply Post Reply Page  <12345 6>
Author
Message
John P. View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 02 Mar 2010
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote John P. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Lukket 2-vejs
    Posted: 04 Mar 2010 at 19:47
Originally posted by syncroniq

Hey,

Hvis det er en nyere enhed, vil jeg skyde på at den benyttes her :



Hey Syncroniq, det er lige præcis den enhed.
Venlig hilsen John
Back to Top
LS View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 02 Feb 2010
Online Status: Offline
Posts: 55
  Quote LS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mar 2010 at 21:01
Hej John

Filteret er det samme, dog har jeg ikke brugt en spole til diskanten der overholder de max. 0,2 ohm.
Hvad det har betydet ved jeg ikke, men jeg fik at vide at det ikke spillede den store rolle når det blot var en sugekreds (tror jeg det hedder). Kabinettet er det samme som man kan finde på TGs hjemmeside.
Back to Top
LS View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 02 Feb 2010
Online Status: Offline
Posts: 55
  Quote LS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mar 2010 at 14:52
Jeg prøver lige igen

Kan XT25-eren "nå" en 6½ SBer (reol 2-vejs eller stander 2½ vejs) og vil et sådan konstruktion evt give problemer i forhold til en placering ca. 30 cm fra bagvæggen (men langt fra sidevæggene). 

Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 633
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mar 2010 at 15:03
Umiddelbart så kan jeg ikke se nogen problemer i at bruge en xt25 sammen med en SB 6,5"... Jeg går ud fra at en SB 6,5" spreder nogenlunde lige så godt som en SS 18W ved højere frekvenser, og der findes jo mange projekter med en 18W og en xt25..  On axis vil der i hvert fald ikke være nogle problemer med at få dem til at spille pænt sammen (og sikkert heller ikke offaxis)
Mvh
 
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mar 2010 at 15:21
Back to Top
LS View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 02 Feb 2010
Online Status: Offline
Posts: 55
  Quote LS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mar 2010 at 17:10
Tak for linket, men jeg kan desværre ikke se billederne. Har prøvet 3 forskellige browsere. Nogen der kan fortælle hvorfor?
Back to Top
Clploug View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 16 Maj 2009
Location: København
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Clploug Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mar 2010 at 17:20
Ja, jeg beklager problemet, men den side hvor jeg har lagt billederne op på, er i gang med en gennemgribende updatering og billederne der lå på serveren er desværre gået tabt.

Jeg skal da se om jeg kan lægge et par billeder op på en anden server.
Back to Top
LS View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 02 Feb 2010
Online Status: Offline
Posts: 55
  Quote LS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mar 2010 at 10:38
Har nu været hos "Clploug" (den flinke mand) og lægge øre til hans 2-vejs. Den lød meget blød, dyb og imødekommende, og derfor et eksempel til efterfølgelse. I modsætning til Clplougs vil jeg dog lave den med lige sider, hvilket imidlertid giver lidt problemer i forhold til størrelsen, eller rettere dybden.



Hvis SB6eren skal have mindst 20 liter, og jeg ikke i dybden har så meget plads, så betyder det at jeg må kompensere lidt i højden og bredden. Jeg har lagt et billede af et kabinetforslag så konstruktiv kritik er velkommen. For bredden ikke skal blive for stor affases baflen i 15-20 grader, lidt ligesom TGs  DTQWT
Jeg har i øvrigt sat portene på forsiden, først og fremmest for at gøre den mindre følsom overfor placering tæt på bagvæg.
Til sidst vil jeg godt spørge om jeg skal vælge SBeren i en 4 eller 8 Ohms udgave når den skal bruges sammen med xt25 med skærm og dobbelt (8 Ohm tror jeg nok!!).
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mar 2010 at 10:53
XT25'eren er (stort set) kun lave med 4 ohms spole.
Hvis din forstærker kan håndtere 4 ohm, ville jeg nok vælge den.
Back to Top
LS View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 02 Feb 2010
Online Status: Offline
Posts: 55
  Quote LS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mar 2010 at 11:16
Da 4 Ohms varianten har en følsomhed på 92 db, modsat 8 Ohm-ens 89 db, betyder det så ikke bare at jeg er nødt til at dæmpe den? Med andre ord, passer 8 Ohms varianten ikke bedre til min xt25 med dobbeltmagnet?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12345 6>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz