Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Lukket 2-vejs
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Lukket 2-vejs

 Post Reply Post Reply Page  <1234 6>
Author
Message
LS View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 02 Feb 2010
Online Status: Offline
Posts: 55
  Quote LS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Lukket 2-vejs
    Posted: 17 Feb 2010 at 10:36
Mange tak for tilbudet, jeg ville meget gerne gøre brug af din knowhow, men jeg bor i HvidovreCry. Men bortset herfra, så betyder det så vidt jeg kan se i alle tilfælde et kabinet på omkring 7-8 liter (Hexadymstørrelse), vel og mærke når dæmpning, filter og enheder er regnet fra?
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Feb 2010 at 11:45
Hey,

Yes, den vil fungere fint der :)
Back to Top
LS View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 02 Feb 2010
Online Status: Offline
Posts: 55
  Quote LS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Feb 2010 at 16:55
Efter et par dages tænkepause er jeg kommet meget i tvivlWacko. Hvis jeg alligevel ikke vil ofre nye diskanter, men genbruge xt25-erne, og det måske alligevel bliver for svært ved at integrere nogle aktive basmoduler, skulle jeg måske hellere prøve at bruge xt25-eren i en 2½-er med nogle SB 5 eller 6½ tommer?Wacko
Kan xt25-eren evt "nå" en 6½ SBer og vil et sådan konstruktion evt give problemer i forhold til en placering ca. 30 cm fra bagvæggen (men langt fra sidevæggene). 
PS: Tænkte i øvrigt på om ikke xt25-erens følsomhed passede bedre til SB-enhederne, der som bekendt ligger tæt på 90 db. Hvis man var heldig kunne man måske helt undgå at dæmpe diskanten.
Back to Top
John P. View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 02 Mar 2010
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote John P. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mar 2010 at 21:17
Originally posted by LS

Jeg troede at en trykkammerkonstruktion skulle have en anden størrelse kabinet end en basrefleks. Er det ikke også  problematisk at lukke porten på en højttaler der er bygget som basrefleks?
I øvrigt er jeg er på ingen måde utilfreds med min lille 2-vejs, men jeg ville dog gerne have en lille smule mere hul igennem samt noget mere baaaaaaas.

Højttaleren er bygget med en skærmet xt25 med dobbeltmagnet og den modificerede bas der bl.a. sidder i Audiovektor k1 (efter Gravesens opskrift, dvs målinger og filter). Specielt mellemtonen er rigtig detaljeret men måske nogen steder også lidt klemt. Kan jeg evt. lave noget ved at beholde diskanten og parre den med en ny bas/mellemtone?

PS: Takker i øvrigt for den hurtige respons.Smile


Hey LS, jeg sidder med de samme enheder men har endnu ikke hørt dem. Kunne du lokkes til at linke til den Troels Gravesens opskrift du omtaler? Jeg har været på hans side men har aldrig fundet noget omkring den audiovectorenhed. Kender du iøvrigt til specs på denne enhed?

På forhånd tak.
Venlig hilsen John
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mar 2010 at 21:35
Hey,

Det ligner en Vifa TC enhed.
Back to Top
John P. View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 02 Mar 2010
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote John P. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mar 2010 at 22:15
Originally posted by syncroniq

Hey,

Det ligner en Vifa TC enhed.


Hej Syncroniq.

Jeg har fået oplyst af sælger at det er en Vifa TG14SK68-04(der står osse PC 1400 på magneten) med kevlarmembran(det ligner dog mere kulfiber i mønstret). Men jeg kan desværre ikke finde den nogle steder. Kan det være fordi den er til audiovectors ht'er, og ikke en DIY-enhed. Det kan jo også være jeg bare er rigtig dårlig til at lede.
Venlig hilsen John
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mar 2010 at 23:18
Ud fra varenumret at dømme, er der tale om en kundevariant med glasfibermembran.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mar 2010 at 08:07
Hey,

Hvis det er en nyere enhed, vil jeg skyde på at den benyttes her :




Edited by syncroniq - 03 Mar 2010 at 08:08
Back to Top
LS View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 02 Feb 2010
Online Status: Offline
Posts: 55
  Quote LS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mar 2010 at 13:25
Enheden er ikke en diy-er, idet den er fremstillet specifikt til bl.a. Audiovektor k1. Ham der har solgt mig dem havde vist købt et større antal fra Audiovektor (overskudsproduktion).
Selve filteret er lavet specielt til denne enhed og er derfor ikke lagt ud på TGs hjemmeside. Hvis jeg graver dybt kan jeg måske finde "opskriften".
Back to Top
John P. View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 02 Mar 2010
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote John P. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mar 2010 at 19:39
Originally posted by LS

Enheden er ikke en diy-er, idet den er fremstillet specifikt til bl.a. Audiovektor k1. Ham der har solgt mig dem havde vist købt et større antal fra Audiovektor (overskudsproduktion).
Selve filteret er lavet specielt til denne enhed og er derfor ikke lagt ud på TGs hjemmeside. Hvis jeg graver dybt kan jeg måske finde "opskriften".


Hej Ls, jeg har købt den af en MS fra fyn og fået et diagram med. Måske er det samme opskrift, han nævnte nemlig også T.G.

Men på diagrammet hed enheden noget andet og jeg tænkte på om der var en beskrivelse af enheden samt parametre på  T.G.'s hjemmeside jeg ikke havde set. Det var mere hvis man ikke var tilfreds med filtret og ville prøve noget andet.

uploads/127/Vifa_diagram.gif

I skal have tak for hjælpen alle sammen.
Venlig hilsen John
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 6>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz