Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Valg af stumper
  New Posts New Posts RSS Feed: Valg af Basenhed
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Valg af Basenhed

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message Reverse Sort Order
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Valg af Basenhed
    Posted: 12 Jan 2009 at 10:54
Hey,

Mange tak :)

Jeg ville kigge på noget SBAcoustics. Jeg tror ikke man får bedre enheder til prisen. Jeg har dog ikke hørt dem endnu, da importøren ikke har fået dem på lager endnu, men mon ikke det sker snart.

Se mere på SBAcoustics

Du skal dog passe på med at få basserne for tæt på gulvet.

Kan se du bor i Skive. Du er velkommen forbi og få målt din konstruktion igennem når du er klar. Bare sig til. Dog er det planlagt at jeg bliver far i denne måned, så tiden bliver mere og mere trængt.

D75 sal du passe på med at dele for dybt. Husk også at de skal have deres eget kabinet da de er åben bagtil.

Højttalere med tilt bliver mere og mere populære. Jeg har lavet denne konstruktion for Jumon Audio sidste år, som han er ved at have klar nu (De yderste med Seas enheder).



Edited by syncroniq - 12 Jan 2009 at 10:56
Back to Top
jensby View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 12 Jan 2009
Location: Skive
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote jensby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Jan 2009 at 10:42
Hej!

Først - tillykke Henrik med dit nye forum Clap

Har virkelig værdsat dine input og erfaringer på hifi4all, så glæder mig til at se, om ikke du også får noget godt op og stå her.
 
Jeg går og pusler med et nyt projekt: "en høj D'Apolito søjle"....

Kabinettet tager udgangspunkt i det som mange andre også leger med, en høj kasse, som er vinklet lidt bagover. Faktisk regner jeg med prototypen bliver direkte lavet efter kabinettet til Frequence's PCA 625i tegninger.
 
 
Jeg skal så dog have lidt flere enheder i.

Mellemtonen og diskanten ligger fast, da de er på "lager".
 
Mellemtonen er 2 stk D75 domes i hver, placeret over/under en XT25BG60 diskant i D'Apolito.

Jeg mangler "bare" at finde den rigtige løsning på basserne.
Oprindeligt var løsningen tiltænkt med 4 stk ScanSpeak Classic (18W/8535) i hver, 2 over og 2 under mellemtone/diskanterne, for at strække D'Apolito konfigurationen hele vejen.
Jeg er dog gået fra denne løsning, udelukkende af hensyn til pengepungen.... Ouch

Jeg har 3.000,- kr at købe basenheder for - så det sætter sin begrænsning Angry

Idag regner jeg med at finde 4 stk 8" basser, igen placeret henholdsvis over/under mellemtonerne.
 
Filteret til D75 ligger fast, da det er genbrug fra en tidl. konstruktion. Det skærer ved ca. 800 Hz, så basenheden skal kunne spille op imod dette....

Og til info, hvad angår anbefalinger af basenheder, så er brugte enheder OK, såfremt der kan findes f.eks. 4 ens ScanSpeak....

Tak på forhånd for inputs! Clap

Mvh Jensby 
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz