Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Forslag til ny 2vejs
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Forslag til ny 2vejs

 Post Reply Post Reply
Author
Message
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Forslag til ny 2vejs
    Posted: 16 Jan 2010 at 11:54
Hej.
 
Da jeg har fået nyt anlægTongue har jeg fundet ud af at mine små diy 2vejs højtaler nu er det svageste led i kædenCry Så jeg skal til at lave noget nyt. Det skal være noget "high-end" Så jeg kunne godt tænke mig lidt forslag fra jer her inde. Burgetet ligger på 5000-6000,-
De skal spille sammen med en Xindak XA8950 og som forforstærker en XA3200mk.2
 
Michael


Edited by m@dsen - 16 Jan 2010 at 11:56
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Jan 2010 at 14:00
Hvor stor er udskæringen til bas/mellemtone i dit nuværende kabinet? Og hvor stort (volumen) er det?
For det var måske en mulighed, at udskifte dine Peerless basser med Scanspeak eller noget andet.
 
Alternativet var en helt ny konstruktion med 18W/4531G00 og D3004/660000 eller D2905/970000. Eller er du frisk på en 3-vejs?
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jan 2010 at 10:35
Det skal være en ny konstruktion. Spørgsmålet er bare hvad det skal være. Jeg har kikket lidt på Henriks Elysium Passage 2.0 de kan købes for 3795 hos DAT. Jeg kan godt undvære de helt dybe bastoner.
 
Michael


Edited by m@dsen - 17 Jan 2010 at 10:40
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jan 2010 at 11:00
Hvis du beslutter dig for Elysium Passage 2.0, så hør lige Henrik ad først, jeg tror nemlig at han har lavet nogle forbedrende ændringer i filteret siden den første version.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jan 2010 at 11:01
Ellers kan jeg også afsløre at vi snart er klar med et 3Vejs kit med en SB ringstråler+4" mellemtone og 2x6" bas.
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jan 2010 at 12:01
Originally posted by kappen

Ellers kan jeg også afsløre at vi snart er klar med et 3Vejs kit med en SB ringstråler+4" mellemtone og 2x6" bas.
 
Det lyder interessant, har du en tidshorisont på det, og hvad kommer det til at koste?
 
Michael
Back to Top
Christ View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 28 Nov 2009
Location: Roskilde
Online Status: Offline
Posts: 64
  Quote Christ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jan 2010 at 13:07
Jeg kunne også være meget interesseret i sådan et kit, hvis det altså er rimeligt begynder venligt Embarrassed
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jan 2010 at 17:55
Det bliver efter min mening meget billigt for den slags lyd som kommer ud af det. Om det er nybegynder venligt ved jeg ikke, kabinettet er 1100cm høj 19cm bred og ca. 40dyb, så hvis man kan finde ud af at samle det, så skulle man ikke være i problemer.
 
Vi venter pt. på at SB sender deres nye 4" mellemtone ud, de har en nu, men den har for lang svingspole og for lav følsomhed til formålet, så USXX er igang med at lave en mere dedikeret mellemtone til den slags formål. Men kabinetterne er stortset klar og jeg tror da godt man kan forvente at det er leveringsdygtigt i febuar.
 
Vi har også snakket om at holde et træf inden for de næste par måneder, så der vil der vil der være mulighed for at høre det, vi satser på at holde det i vinterferien.
 
Men hvis det har stor interesse at købe et sådan kit, kunne man sagtens lave en ordning, hvor vi kunne oplyse kabinet dimensioner osv. Når vi så har alle enheder (bla ringstråleren) på lager, så kan man købe dem og gå igang med at samlet højttaleren og have den til at spille inden for et par dage.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz