Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Nyt projekt pÃ¥ vej
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Nyt projekt på vej

 Post Reply Post Reply Page  123 7>
Author
Message
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Nyt projekt pÃ¥ vej
    Posted: 08 Jan 2010 at 17:14
Hey,

Jeg er nu pÃ¥ barsel, og tiden er ikke blevet bedre.... Mandsopdækning fra kl 7 til 16:30... Sleepy

Nå, men jeg har lavet en tegning over et projekt jeg vil have lavet. Sømanden vil hjælpe mig med kabinetterne sidst i Januar hvis alt går vel.

Konstruktionen kommer til at bestå af 2 x 5" SB og en SB ringstråler (hvis de ellers er til at opdrive).
Den foreløbig tegning ser sÃ¥ledes ud og ja, den er lidt inspireret af et kommercielt produkt.

 
I bunden bliver der et lille rum til filter hvor man får adgang igennem bunden ved at pille foden af. Jeg kan godt finde på at tilte den nederste afstiver så den er skæv, for at se om det hjælper på de stående bølger og portens resonanser. På prototypen vil der nok laves så bagsiden kan udskiftes, og så skal der prøves forskellige portplaceringer af. Det er i hvert faldet tanken lige nu.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Jan 2010 at 17:50
Det ser yderst spændende ud. Ja det lidt spændende med den ringstråler, jeg skal også snart bruge et par stykker, men der går mindst 7uger før det bliver sat igang.
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Feb 2010 at 09:20
Hey,

Har fÃ¥et status fra Sømanden at træet stÃ¥r klar. 

Tror du jeg vælger SBs nye diskant med hård forplade:

Jeg vil også kigge mere på placering af enheder, efter Kappen viste mig dette program :

Det er simpelhen et super fedt program! 


Edited by syncroniq - 27 Mar 2010 at 21:15
Back to Top
IBO View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 18 Nov 2009
Location: Roskilde
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote IBO Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Feb 2010 at 12:47
Henrik hvem laver kabinetterne?
Easy jeg er måske HAJ i bilstereo men stue grej rimeligt nyt for mig :D
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Feb 2010 at 14:03
Hey,

Det gør "Sømanden" :) ogsÃ¥ kaldet Skipper i det daglige. 
Du finder ham med brugernavn sømanden herinde. 
Back to Top
IBO View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 18 Nov 2009
Location: Roskilde
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote IBO Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Feb 2010 at 16:04
Cool tak for svaret ;)
Easy jeg er måske HAJ i bilstereo men stue grej rimeligt nyt for mig :D
Back to Top
JH View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 23 Aug 2009
Location: Nivå
Online Status: Offline
Posts: 142
  Quote JH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Feb 2010 at 19:21
Hej
 
Jeg har ogsÃ¥ leget med tolvans simulator. Det er sjovt.
 
Men du skulle prøve Visatons simulator. Kan simulere direkte på importerede data målt på DIN baffel. Kan også simulere facets.
 
 
 
Held og lykke
 
JH
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Feb 2010 at 20:52
Hey,

Efter at have leget lidt med Edge, har jeg fundet en bedre placering af diskanten, end lige midt i kabinettet.


Her tegningen i Edge :


Her simuleringen både midt i kabinettet ved 90cm højde (rød), og min nye fundne placering (grøn):



Her en simulering af Stepresponsen for enhederne. 
Jeg har trukket et par liter fra til porten (7cm x 20cm ~ 0.8 Liter) og lidt til enhederne.


Og her en simulering af bassernes afruldning i bunden:


Og her simuleret lufthastigheden for én basenhed ved 100w (2stk vil så være lavere):



Edited by syncroniq - 11 Feb 2010 at 21:09
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Feb 2010 at 11:23
Originally posted by syncroniq

Hey,

Har fÃ¥et status fra Sømanden at træet stÃ¥r klar. 

Tror du jeg vælger SBs nye diskant med hård forplade:

Jeg vil også kigge mere på placering af enheder, efter Kappen viste mig dette program :

Det er simpelhen et super fedt program! 
 
Hvad er grunden til at du vælger denne diskant, og ikke en 29? Jeg var overbevist om at 29 er bedre end både 25 og 26.
Michael
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Feb 2010 at 21:17
Hey,

Hmm... ved ikke om 26'eren er bedre, men vil bare gerne prøve noget nyt. Jeg ved alle for tiden er optaget af ringstråleren, og der vil blive lavet meget med den. Så tænkte jeg at jeg ville prøve noget andet. Den 26'er ser super god ud, og har en metal frontplade istedet for plastic. Det tæller meget i min verden sammen med den gode data/måling.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz