Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Nyt projekt pÃ¥ vej
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Nyt projekt på vej

 Post Reply Post Reply Page  <12345 7>
Author
Message
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Nyt projekt pÃ¥ vej
    Posted: 20 Maj 2010 at 17:19
MÃ¥ vi ikke se en frekvensgang ? :)
 
Gerne på begge.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maj 2010 at 19:23
Hey,

Jeg skal lige have sat målepc'n til. Det er den sjældent. Men skal lige se om jeg kan finde tid, så kommer RO66 målinger op.

RO55 er slet ikke så langt endnu, desværre. Når de kommer tilbage fra maler, skal jeg have monteret enheder osv, og så lavet målinger på enheder til filter.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Jun 2010 at 14:49
Hey,

Så kom de fra maleren. Svigerfar ville gerne have dem blå, så det fik han. De er dog mørkere irl end på billederne.




Nu mangler jeg lidt stumper (dæmpeplader og kabel) så kan jeg komme igang med målinger.
Back to Top
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Jun 2010 at 21:21
Ser pokkers godt ud! Cobolt eller Konge-blÃ¥ er mÃ¥ske farver der igen bliver trendy? Mine kommende Busk VVS1510 "baby'er" bliver der bestilt blÃ¥t frontstof til ;)

Edited by Mik112 - 11 Jun 2010 at 21:22
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Jun 2010 at 22:18
Hey.
 
Hvad har de færdige kabinetter stÃ¥et din svigerfar i ?
 
Er der egentlig Ã©t eller to huller i aftsivninger ?
 
Ser ellers fint ud.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Jun 2010 at 19:46
Hey,

Det er to huller i hver afstivning. Han gav 1500kr for at få begge malet, så det er jo fint nok.
Jeg mangler stadig at få skaffet nogle dæmpeplader og noget kabel. Regner med at få det mandag.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Jun 2010 at 10:45
Hey,

Så fik jeg smidt kabel, dæmpemateriale og enheder i den ene højttaler. Mangler at kort porten af, montere den, så er den klar til målinger. Den anden har kun fået kabler og dæmpemateriale. Den mangler stadig enhederne monteret. Håber at blive klar med den anden i aften så jeg kan måle i weekenden.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Jun 2010 at 20:22
Hey,

Så er den anden højttaler også klar. Imorgen får jeg sat måleudstyret til, og så bliver der målt igennem. Håber også at have et udkast til filter klar imorgen. Lægger selvfølgelig målingerne her til fri afhentning.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Jun 2010 at 17:14
Hey,

Så fik jeg målt dem igennem.

Her er mÃ¥lingerne (bÃ¥de clio og txt-exports) : 

Delay har jeg ikke fundet endnu, men det kommer her i tråden når jeg finder det.

Her ses hvor vigtig det er at sætte ale skruer i porten, sÃ¥ den er tæt Embarrassed


Som i kan se er der en bule ved 180Hz. Den skal jeg lige have væk. Smider noget æggebakke dæmpemateriale i bunden. Har kun lidt uld lige nu.

Der er målinger onaksis, offaksis på diskantens side, og offaksis væk fra diskanten. Så er der da lidt at arbejde med :)

Her er målingen på SB 26 diskanten offaksis, væk fra diskanten :

Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Jun 2010 at 17:22
nydeligt for diskanten
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12345 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz