Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Purifi 4_sb26 Aluminium
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Purifi 4_sb26 Aluminium

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 633
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Purifi 4_sb26 Aluminium
    Posted: 19 Dec 2023 at 09:51
Hel Alle

For et par aar siden byggede jeg et saet kasser til en lille purifi 4" samt en Sb acoustics sb26adc.

De blev aldrig faerdiggjort med filtre, derfor har de bare staaet paa hylden og fyldt. 

Det er en lille kasse paa ca 2.5 liter netto, afstemt med 2 stk slaver. afstemningen er lige omkring 50hz.

Jeg besluttede mig for at lave et saet hurtige maalinger, og derefter designe et hurtigt og simpelt filter. 

Resultatet blev dette : 

3. ordens paa diskanten
1. ordens samt en sugekreds på bassen




Enheder uden filter : 


Og efter filter : 


Amplituden passer med en spaending paa 2.83v. Det vil sige LAV folsomhed, men tilgengaeld kan de haandtere en god omgang effekt LOL 

Jeg har lige KORT lyttet og der er muligvis lidt potentiale til at faa lyttet det mere paa plads. Men Bo har opfordret mig til at dette skulle vaere et "ONE SHOT", samt det kniber lidt med at faa tid til at tweake lidt "charme" ud af dem :) 

jeg forventer at kunne tage dem med til julefrokosten, hvis der er stemning for det? 




Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3095
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Dec 2023 at 10:06
Der er altid stemning for flere hoejttalere (men brug nu krudtet paa truthorn og lameller).
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1510
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Dec 2023 at 10:19
Nogen kan tillade sig et one shot! Og jeg er sikker paa at den vil sidde lige i skabet.

Hvor langt fra bagvaeggen skal de placeres for at lyde bedst? Med den stoerrelse kunne mange finde paa at stille dem paa en hylde eller lav reol.

Naturligvis er der stemning for at du tager dem med! Hvad havde du regnet med?


Edited by felsby - 19 Dec 2023 at 10:19
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 633
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Dec 2023 at 22:11
Originally posted by USXX

Der er altid stemning for flere hoejttalere (men brug nu krudtet paa truthorn og lameller).

jeg tror faktisk at jeg er tilfreds med det nuvaerende trim paa "truthorn og lameller", saa de burde komme med Tongue 
Jeg gad godt hore jeres nye retro kit. Hvis det er muligt, og hvis i har et saet,  kunne du ikke taenke dig at medbringe dem? Embarrassed
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3095
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Dec 2023 at 08:30
@Frost;
Min deltagelse i julefrokosten er fortsat lidt usikker denne gang, da jeg har et andet arrangement paa Fyn den weekend. Jeg regner med at kunne kigge forbi paa et tidspunkt (det skal jeg), men det bliver desvaerre nok kun et par timer, saa jeg haelder mest til ikke at slaebe dem med (hvilket maaske ikke er helt fair). Jeg har heller ikke filtre i kasserne (endnu), og fumlebraetterne er afmonteret. Jeg faar sandsynligvis faerdige filtre leveret engang midt i januar, saa teoretisk set er muligheden der. 


Edited by USXX - 20 Dec 2023 at 08:31
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz