Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Arrangementer
  New Posts New Posts RSS Feed: Noerd Julefrokost - 2023 (foregaar i 2024)
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Noerd Julefrokost - 2023 (foregaar i 2024)

 Post Reply Post Reply Page  <1 34567 18>
Author
Message
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3107
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Noerd Julefrokost - 2023 (foregaar i 2024)
    Posted: 15 Nov 2023 at 11:44
Originally posted by Blankholm

...Har kun vaeret demonstreret hjemme for nogle herfra Forum...

NJ

Ja, men desvaerre ikke i det nuvaerende/endelige trim Wink - men bortset fra det, saa var det et rigtigt hyggeligt besoeg Big smile


Edited by USXX - 15 Nov 2023 at 14:26
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 659
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Nov 2023 at 13:19
Jeg er ogsÃ¥ spændt pÃ¥ at se en bygge trÃ¥d Blankholm, og høre mere om DCR princippet.  
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1135
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Nov 2023 at 19:44
Hvis der er interesse for det, saa tager jeg gerne de samme hojttalere med som sidste aar - denne gang bare med det endelige filtertrim og filtrene lagt ind i kabinettet.

Jeg har ogsaa lige faaet 2stk. kabinetter ind ad doren, som jeg maaske kan naa at faa lyd i.


Back to Top
Blankholm View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 27 Nov 2017
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 101
  Quote Blankholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Nov 2023 at 20:57
Det jo kabinet fra danskaudioteknik model TT The Truth og netop fra denne type er basenheden i mine 2vejs DCR. I oevrigt to enheder som var doede men som jeg reparerede.

Og Ulrik jeg vil meget gerne give et lyt igen på de nu fintunede 3 vejs DCR’ere :-) Der er ogsaa plads til andre dog begraenset antal.

NJ
Blankholm
Back to Top
Blankholm View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 27 Nov 2017
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 101
  Quote Blankholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Nov 2023 at 21:10
Det jo kabinet fra danskaudioteknik model TT The Truth og netop fra denne type er basenheden i mine 2vejs DCR. I oevrigt to enheder som var doede men som jeg reparerede.

Og Ulrik jeg vil meget gerne give et lyt igen på de nu fintunede 3 vejs DCR’ere :-) Der er ogsaa plads til andre dog begraenset antal.

NJ
Blankholm
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1135
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Nov 2023 at 21:14
Originally posted by Blankholm

Det jo kabinet fra danskaudioteknik model TT The Truth og netop fra denne type er basenheden i mine 2vejs DCR. I oevrigt to enheder som var doede men som jeg reparerede.

Det er nemlig lige praecis, hvad det er. Godt spottet Clap Thumbs Up
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3107
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Nov 2023 at 10:02
Originally posted by Blankholm

Det jo kabinet fra danskaudioteknik model TT The Truth og netop fra denne type er basenheden i mine 2vejs DCR. I oevrigt to enheder som var doede men som jeg reparerede.

Og Ulrik jeg vil meget gerne give et lyt igen på de nu fintunede 3 vejs DCR’ere :-) Der er ogsaa plads til andre dog begraenset antal.

NJ

Gerne, tak!
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3107
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Nov 2023 at 11:56
Originally posted by Hylle

Jeg er ogsÃ¥ spændt pÃ¥ at se en bygge trÃ¥d Blankholm, og høre mere om DCR princippet.  

Jeg har tidligere linked til en gammel artikel - se denne traad:


Her er ogsaa en gut, der har arbejdet med/undersoegt princippet og kommer med nogle anbefalinger (der er 3 sider, saa foelg linket nederst paa hver side for at komme til den naeste):



Edited by USXX - 16 Nov 2023 at 11:56
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 659
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Nov 2023 at 12:40
Spændende, jeg vil ogsÃ¥ gerne med pÃ¥ et besøg hos Blankholm. Jeg var jo ikke med pÃ¥ første besøg. Jeg tænker man skal have et kabinet man kan komme ind i for at trimme DCR bassystemet. 

Back to Top
Blankholm View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 27 Nov 2017
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 101
  Quote Blankholm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Nov 2023 at 16:03
Jeg brugte ret meget tid på at teste DCR i det jeg byggede testkabinet hvor jeg afprovede ret meget mht port tuning og dæmpe materialer. Mht tuning så stemmer det ret godt med simulering af basrefleks og den response som faas paa impedanskurven i et DCR system. Den artikel Ulrik henviser til nederst er den jeg brugte. Det er simpelt at bygge, tune og verificere.

Og Hylle du skal være velkommen og jeg skal nok lige se hvornår det kunne blive.
Blankholm
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 34567 18>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz