Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > MÃ¥linger
  New Posts New Posts RSS Feed: Hjælp til mÃ¥ling af gulvhøjttalere
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Hjælp til måling af gulvhøjttalere

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
Theis K View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 28 Nov 2009
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 30
  Quote Theis K Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hjælp til mÃ¥ling af gulvhøjttalere
    Posted: 09 Dec 2009 at 10:31
Jeg er i gang med dette projekt: http://www.forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=214&title=sm-pyramider

Er der nogen der har tid og lyst til at hjælpe med nogle målinger, så jeg har noget fornuftigt at bygge delefiltrene ud fra? Smile Jeg bor i Århus, og kører gerne.

Mvh. Theis
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Dec 2009 at 10:37
Hey,

Davs theis. Jeg vil gerne måle den igennem for dig. Men ideen med så mange enheder, gør det ikke nemt at lave filter til.

Ligner noget ham fra silkeborg har lavet. eller hvor han nu bor. 
Back to Top
Theis K View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 28 Nov 2009
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 30
  Quote Theis K Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Dec 2009 at 13:57
Hej Henrik. Ja, de er bygget med inputs fra Jon. Smile Jeg ved godt det er mere kompliceret med sÃ¥ mange enheder, dog har Jon lavet mange af den slags filtre førhen - jeg tænker bare, at hvis jeg fÃ¥r dem mÃ¥lt godt igennem inden vi gÃ¥r i gang med filtrene, sÃ¥ slipper vi for al den efterjustering som der selvfølgelig vil være pÃ¥ et filter "efter gehør". Hvis vi sammenholder mÃ¥leresultaterne med et filter-forslag ("efter gehør"), sÃ¥ kan der sikkert komme noget godt ud af det pÃ¥ halvvejen. Hvad siger du til det? Smile

Theis 
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Dec 2009 at 14:11
Hey,

Ja vi finder bare en dag sÃ¥ mÃ¥ler vi dem igennem. 
Vi må lige se hvornår jeg har tid. Du er stadig i Golfen ? :)
Back to Top
Baby Strong View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 19 Feb 2009
Location: Grænsen
Online Status: Offline
Posts: 90
  Quote Baby Strong Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Dec 2009 at 23:01
Hvordan vil I måle bassen i bunden ?
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Dec 2009 at 23:18
Hey,

BabyStrong > Hvis du spørger mig -> med en lineal. Alt andet er ubrugeligt. Men vi kan da prøve :)
Back to Top
Theis K View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 28 Nov 2009
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 30
  Quote Theis K Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Dec 2009 at 08:04
Den er 30 cm. i diameter. Wink Nej, nu må vi se hvad mikrofonen siger. Om ikke andet kunne det være interessant at se hvordan enhederne opfører sig på en graf.
Back to Top
Baby Strong View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 19 Feb 2009
Location: Grænsen
Online Status: Offline
Posts: 90
  Quote Baby Strong Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Dec 2009 at 20:36
Okay. Hvordan kommer det til at foregÃ¥ helt præcist ? AltsÃ¥ det med lineal :) Uanset hvad kommer den overhovedet ikke tæt pÃ¥ at være i fase med de andre enheder (?) Der skal vel kæmpe delay pÃ¥ frontenhederne, hvis det skulle kunne lade sig gøre (?) Synes aldrig det har været et hit at placere enheder andre steder en pÃ¥ fronten.  
Back to Top
Theis K View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 28 Nov 2009
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 30
  Quote Theis K Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Dec 2009 at 21:31
Originally posted by Baby Strong

Okay. Hvordan kommer det til at foregÃ¥ helt præcist ? AltsÃ¥ det med lineal :) Uanset hvad kommer den overhovedet ikke tæt pÃ¥ at være i fase med de andre enheder (?) Der skal vel kæmpe delay pÃ¥ frontenhederne, hvis det skulle kunne lade sig gøre (?) Synes aldrig det har været et hit at placere enheder andre steder en pÃ¥ fronten.  


Tjah, jeg finder ikke ud af hvor godt det lyder før jeg prøver det. Wink Men jo, i teorien er der sikkert nogle forhindringer.
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Dec 2009 at 10:01
Originally posted by Baby Strong

Okay. Hvordan kommer det til at foregÃ¥ helt præcist ? AltsÃ¥ det med lineal :) Uanset hvad kommer den overhovedet ikke tæt pÃ¥ at være i fase med de andre enheder (?) Der skal vel kæmpe delay pÃ¥ frontenhederne, hvis det skulle kunne lade sig gøre (?) Synes aldrig det har været et hit at placere enheder andre steder en pÃ¥ fronten.  
Det har også undret mig hvordan Verity og andre slipper afsted med at placeres enhederne på bagsiden.
Uanset hvordan man korrigere i filteret så kan det da kun blive noget rod rent fasemæssigt???
 
Den bagud-spillende enhed vil vel være stærkt afhængig af omgivelser og placering, såfremt fasen skal være iorden, eller er der noget her jeg misforstår?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz