Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: SB Textreme  MTM
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


SB Textreme MTM

 Post Reply Post Reply Page  <1234>
Author
Message
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: SB Textreme MTM
    Posted: 16 Jan 2023 at 21:28
Hej

Jamen jeg er dig egentligt ikke uenig om det er noget af det som er mindre komplicerede. Er saament heller ikke uenig i det du skriver .Syntes bare at loesningen paa problemet tit bliver stoerre en selve problemet..
Og delte min holdning om at jeg ikke ser beaming saa problematisk som det blev fremlagt.

Men vi har hver vores mening. Fred med det. 

Mvh Hans


Edited by Hansmlauridsen - 16 Jan 2023 at 21:28
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Jan 2023 at 21:33
jeg kan sagtens følge at det optimale er smÃ¥ mellemtoner  netop pga beaming,,

men jeg fortrækker nok den større membran for at fÃ¥ fylde i lyden  ,, og det er sÃ¥ pÃ¥ bekostning af noget andet..   som det er lige nu  hvor jeg kun bruger 1 stk textreme,   har jeg en fornuftig sammenhæng med mine 15"
jeg har i den sidste uge hørt 3 forskellige  mtm systemer   alle med SD papyrus 6.5"    de lød faktisk ret godt pÃ¥ hver deres mÃ¥de   
men jeg er taknemmelig for gode rÃ¥d,   
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Jan 2023 at 20:05
Fede enheder Tubeman, det kan blive rigtig godt Thumbs Up. Jeg vil glædemig til, at høre det en dag.

Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 624
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Jan 2023 at 17:24
Originally posted by Tubeman

jeg kan sagtens følge at det optimale er smÃ¥ mellemtoner  netop pga beaming,,

men jeg fortrækker nok den større membran for at fÃ¥ fylde i lyden  ,, og det er sÃ¥ pÃ¥ bekostning af noget andet..   som det er lige nu  hvor jeg kun bruger 1 stk textreme,   har jeg en fornuftig sammenhæng med mine 15"
jeg har i den sidste uge hørt 3 forskellige  mtm systemer   alle med SD papyrus 6.5"    de lød faktisk ret godt pÃ¥ hver deres mÃ¥de   
men jeg er taknemmelig for gode rÃ¥d,   


Det var ogsaa bare ment som inspiration Wink
Og du kan som sagt bare bruge en stoerre waveguide og dele lavere... saa indgaar du stadig ikke noget kompromis, som saa.

Hvis du f.eks bruger SB26ADC, saa laves der en 8" waveguide.... saa masser af muligheder Smile


Edited by Digital_thor - 18 Jan 2023 at 17:27
Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Jan 2023 at 15:21
Er nu saa  smaat  startet paa kabinetter
skal nu finde ud af at indsaette billed



Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Jan 2023 at 19:53
skal lige teste om der kommer billede med...   det er saa fronten 




Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Jan 2023 at 19:59
har valgt at sætte diskant pÃ¥ linje,,   det tyder paa der er mange forskellige meninger  om denne placering...nogle siger  den skal forskydes    andre den skal sidde paa linje,   det kan maaske give lidt pukler paa maaling,     har hort begge  placeringer    med godt resultat,  nu maa jeg  se
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Jan 2023 at 20:00
Hej

Det bliver da dejligt massivt. Oliere eller giver du det lak tilsidst?

Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Jan 2023 at 20:06
de bliver olieret med noget der hedder Dark coco    meget brun  
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Jan 2023 at 21:18
Originally posted by Tubeman

har valgt at sætte diskant pÃ¥ linje,,   det tyder paa der er mange forskellige meninger  om denne placering...nogle siger  den skal forskydes    andre den skal sidde paa linje,   det kan maaske give lidt pukler paa maaling,     har hort begge  placeringer    med godt resultat,  nu maa jeg  se

Jeg stod for nylig med samme overvejelser i mit Julefrokosthoejttaler projekt.
Det der taler for en forskydning er vel, at man kan minimere effekten af kantdiffraktion og saa tillader det typisk, at mellemtonerne kan rykkes lidt taettere sammen.

Omvendt bliver den horisontale spredning vel strengt taget asymmetrisk med den forskudte diskant. Men om det har praktisk betydning (hoerbart?), ved jeg ikke.

Jeg valgte (vist ligesom dig) centerplaceret diskant, da jeg synes det er paenest.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz