Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Julefrokosthoejttalere
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Julefrokosthoejttalere

 Post Reply Post Reply Page  <1234 7>
Author
Message
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Julefrokosthoejttalere
    Posted: 09 Jan 2023 at 21:09
Hej

Hvad er dimensionerne paa banditterne? (HxBxD)

Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Jan 2023 at 21:19
Ja... 
Nu er der jo tale om 4" enheder, saa det bliver ikke nogle store baester Smile

De maaler ca.  105cm x 15cm x 29cm (HxBxD).
De bliver muligvis 2 cm. hoejere paa et tidspunkt, da jeg overvejer at saette nogle outrigger foedder paa, saa de kommer til at staa lidt mere stabilt.
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Jan 2023 at 20:40
Saa kom der daempemateriale i. Det gik lidt hurtigt og jeg loeb toer for haefteklammer midt i det hele.
Det ene kabinet mangler derfor lige at faa klampet vattet fast. Der skal ogsaa laegges lidt ekstra vat i bunden af baskabinettet for at modvirke staaende boelger.



Ellers er jeg ved at vaere klar til at lime frontbaflen paa.
Det maa dog vente til weekenden, hvor jeg skal have fraest udskaeringer paa bagsiden af frontbaflerne.
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Online
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Jan 2023 at 10:24
Det er fedt at se hvor meget du gor ud af det, pÃ¥ trods af at det er et lidt hurtigt projekt.. Glaeder mig til at se/hore dem og hvad du kommer frem til med passivt filter Thumbs Up
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Jan 2023 at 20:13
Tja... Der er jo altid en minimal risiko for, at slutresultatet bliver (lydmaessigt) haederligt Wink

I saa fald ville jeg nok aergre mig, hvis jeg ikke lige havde gjort mig umage nok til, at jeg kan holde ud at se paa dem i stuen.

Derfor skal de ogsaa have en finish-behandling, inden jeg monterer enheder. Hvis jeg ikke laver finish paa dem nu, faar jeg det aldrig gjort.

Jeg regner i oevrigt med at rulle male dem sorte.
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Jan 2023 at 19:52
Jeg fik fraest baflerne paa bagsiden i dag, saa bas-mellemtonerne kan ventilere ordentligt.

Foer:


De blev fraest med et 45graders jern.


Efter




Saa er de klar til montering.


Edited by Enthusiast - 14 Jan 2023 at 20:04
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Jan 2023 at 19:57
Mens jeg alligevel var i gang i udendoersvaerkstedet udnyttede jeg chancen til at faa lavet et par foedder.



De fik bare lige en hurtig haandslibning.
Her var det nemmest lige at saette lidt dobbeltklaebende tape paa bagsiden af lidt sandpapir og saa fast paa en plade. 





Og faerdig.




Edited by Enthusiast - 14 Jan 2023 at 19:58
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Jan 2023 at 20:02
Her til aften er frontbaflen blevet limet paa det ene kabinet.

Inden da lagde jeg lidt ekstra daempemateriale i mellemtonekammeret og i bunden af baskammeret.



Og saa blev frontbaflen limet paa med monteringslim.




Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Jan 2023 at 20:43
To kabinetter faerdiglimede



Fik ogsaa monteret foedder.



Nu staar den paa finish arbejde den kommende tid. Ikke just min favorit disciplin.
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Jan 2023 at 20:56
Hej

Syntes da egentligt ogsaa du har faaet byget hurtigt. Du kunne jo evt. beklaede dem hvis du ikke gider slibe og male cirkusset

Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz