Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Arrangementer
  New Posts New Posts RSS Feed: Julefrokost 2022 - samlet info, tilmelding mv.
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Julefrokost 2022 - samlet info, tilmelding mv.

 Post Reply Post Reply Page  <1 3456>
Author
Message
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 838
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Julefrokost 2022 - samlet info, tilmelding mv.
    Posted: 10 Feb 2023 at 16:46
Blankholm og jeg stiller op med et 2.1 system bestående af et sæt af Blankholms frække højttalere. Jeg medbringer en hjemmebygget dual sub (to SB23 MFC 8" i ca 40 liter).

Vi tager retro forstærkere med til at drive det.

Jeg medbringer en efterhÃ¥nden ret gammel MiniDSP DA8 (Coax ind 8 RCA kanaler ud). Om guderne vil det, virker det hele Big smile 

Ser frem til i morgen!

Ps. Er der nogen der kunne tænke sig at købe et sæt lettere brugte passive slavebasser? - Så smid mig en PM.

Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Feb 2023 at 17:27
Hej

Jamen, saa kommer subben med ogsaa og den er til fri afbenyttelse til dem der evt vil lege med den. 
Ellipticor saettet kommer jo ogsaa med og de er nu ved at lyde rigtigt godt, saa glaeder mig til at se hvordan de opfoerer sig i dit lokale. 
Luxman forstaerkeren kommer med under armen. 

Jeg kommer til middag og bliver sikkert en 3-4 timers tid, mere tror jeg ikke mit stress kan holde til desvaerre. 
Tager selvfoelgelig ogsaa noget vinyl med fra TIO Records.

Ses i morgen!

Mvh Hans  
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Feb 2023 at 19:43
Jeg har min DSPre med. Den kan ogsaa 2.1
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Feb 2023 at 21:52
Det er alletiders Hans, du er velkommen, uanset hvor længe du holder ud. Jeg glæder mig til at se jer alle Hug.

Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Feb 2023 at 14:35
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Feb 2023 at 10:19
Der var et par stykker, der spurgte til ARA-TX. Filteret kan findes paa SB Acoustics hjemmeside under Open Source Kits (her er direkte link til diagrammet). Jeg har ogsaa kommenteret paa diyAudio
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Feb 2023 at 17:21
Hej

Tak for weekenden, det var hyggeligt at se jer alle og nogle igen. Et af de dejligste og varmeste faellerskaber jeg har oplevet. 

Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Feb 2023 at 17:29
Hej Ulrik
har provet at simulere filter fra ARA  pÃ¥ en TX 7,5" ...  vil du tro det vil vaere brugbar  pÃ¥ 7.5 " 

5khz  se ud til at vaere omkring 20db nede  pÃ¥ 7.5" 

mvh Bjarne 
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Feb 2023 at 08:18
Originally posted by Tubeman

Hej Ulrik
har provet at simulere filter fra ARA  pÃ¥ en TX 7,5" ...  vil du tro det vil vaere brugbar  pÃ¥ 7.5 " 

5khz  se ud til at vaere omkring 20db nede  pÃ¥ 7.5" 

mvh Bjarne 

Du vil ganske givet kunne overfoere konfiguration, men du vil skulle justere nogle komponentvaerdier for at faa det optimalt. Filteret forudsaetter rimelig god fysisk time-alignment mellem enhederne, hvilket i ARA opnaas ved, at baflen haelder 7 grader bagover (det aendrer ikke power-responsen, men det paavirker frekvensgangen).


Edited by USXX - 15 Feb 2023 at 08:19
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Feb 2023 at 08:24
Aah, er det til din MTM? I saa fald skal du muligvis over paa et andet filter.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 3456>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz