Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Arrangementer
  New Posts New Posts RSS Feed: Julefrokost 2022 - samlet info, tilmelding mv.
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Julefrokost 2022 - samlet info, tilmelding mv.

 Post Reply Post Reply Page  <1 23456>
Author
Message
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Julefrokost 2022 - samlet info, tilmelding mv.
    Posted: 07 Feb 2023 at 07:35

Som Brian naevnte, saa har jeg rodet lidt med at bygge et saet klasse A forstaerkere. Og den sidste af de to blev samlet faerdig i gaar.
Jeg haaber at faa mulighed for at lytte lidt pÃ¥ dem inden lordag for at trimme dem ind. Ellers kommer de med som de er. 

Ud over de to nye medbringer jeg ogsaa min DSPre forforstaerker, Rega CD afspiller og diverse kabler. 
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Feb 2023 at 07:41
Det set spaendende ud Simon 👌
Har rega afspilleren digital indgang, så man kan bruge dens dac med andre kilder?
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Feb 2023 at 08:03
wauw flot hÃ¥ndværk Simon !! Clap
Den glæder jeg mig til at høre. Er det sigleended med en kæmpe mosfet i udgange?
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Feb 2023 at 08:08
Min DSPre er 100% digital, så den kan tage de fleste signaler. Rega'en har kun udgange (analog og digital).

Forstaerkerne er single-ended med en choke loaded SIT i udgangen.
(SIT = mosfet der tror den er et radioroer)...
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3095
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Feb 2023 at 08:18
Fedt! Den glaeder jeg mig virkelig til at hoere - det bliver Battle of the Amps...Big smile

Edited by USXX - 07 Feb 2023 at 08:18
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Feb 2023 at 08:25
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Feb 2023 at 13:45
Hej

Hvaa, hvor stor er lokationen vi skal samles paa? Taenker paa om jeg skal have subben med ogsaa? 
Den har faaet sidste gang maling her i dag. 

Mvh Hans


Edited by Hansmlauridsen - 07 Feb 2023 at 13:47
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Feb 2023 at 20:27
Det ser spaendende ud med de forstaerkere. Godt der bliver noget signalkilde/forstaerker grej at skifte mellem ogsaa Thumbs Up

En sub er ogsaa altid godt. Men det har tidligere vaeret en udfordring at faa signal ud til dem. Du skal nok lige koordinere med dem, der laegger (for)forstaerkere til.
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Feb 2023 at 21:24
Originally posted by ham_den_lange


Som Brian naevnte, saa har jeg rodet lidt med at bygge et saet klasse A forstaerkere. Og den sidste af de to blev samlet faerdig i gaar.
Jeg haaber at faa mulighed for at lytte lidt paa dem inden lordag for at trimme dem ind. Ellers kommer de med som de er. 

Ud over de to nye medbringer jeg ogsaa min DSPre forforstaerker, Rega CD afspiller og diverse kabler. 
Det bliver godt Thumbs Up..

Jeg tror vi faar brug for 2 lange signalkabler (med phonostik), tager du ikke det med? Dem jeg har er ikke over 1m. Jeg har forforstaarker.

Jeg har ogsaa DAC med de 3 gaengse typer consumer inputs (SPDIF, USB, TOSLINK).

God idé med den lille Rega, hvis nogen har CD'er med



Edited by bknielsen - 07 Feb 2023 at 21:56
Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Feb 2023 at 21:47
Originally posted by Hansmlauridsen

Hej

Hvaa, hvor stor er lokationen vi skal samles paa? Taenker paa om jeg skal have subben med ogsaa? 
Den har faaet sidste gang maling her i dag. 

Mvh Hans


Der er plads til den, hvis du tager den med, saa du bestemmer om det giver mening Hans.

Det kraever, at der er noget filtervaerk eller evt. en plateamp, saa den kan rulles af. Hvis ikke nogen har taenkt over det allerede, skal det laves paa dagen. Tager ham_den_lange sin Holm DSPre med, er det muligt. Effektforstaerker har vi - og hvor svaert kan det vaere at integrere en sub. LOL.



Edited by bknielsen - 07 Feb 2023 at 21:48
Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 23456>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz