Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Scanspeak Ellipticor
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Scanspeak Ellipticor

 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 13>
Author
Message
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 634
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Scanspeak Ellipticor
    Posted: 11 Jan 2023 at 10:31
Hej Hans. Det ser godt ud :) Personligt havde jeg valgt at placere enhederne i center af kabinettet. Det ser paenest ud :)
har du/i simuleret paa hvor tuningen ligger med de 2 slaver? jeg ved godt du helst vil lytte dig frem, men det kan vaere lidt svaert nede i bassen hvor rummet neaermst er den dominerende faktor.  
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 634
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Jan 2023 at 10:46
Her er en hurtig simulering uden ekstra vægt paa slaverne. : 


Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Jan 2023 at 10:48
Hej Frost

Jeg er dig enig og besluttede i gaar i sammenraad med Hylle at diskanten bliver centreret og saa maa jeg skaere kabinettet lidt skraat i toppen.

Den kaere USXX lavede en beregning paa slaverne og det er deraf at der er blevet skaaret ca. 5liter af kabinettet. 

Om der skal ekstra vaegt paa slaverne maa jeg lytte mig lidt frem til i stuen saa rummet kommer med i den endelige resultat, men umiddelbart var det ikke helt ved siden af uden vaegt efter USXXs beregninger.

Mvh Hans


Edited by Hansmlauridsen - 11 Jan 2023 at 10:50
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 634
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Jan 2023 at 10:50
Originally posted by Hansmlauridsen


Den kaere USXX lavede en beregning paa slaverne og det er deraf at der er blevet skaaret ca. 5liter af kabinettet. 

Perfekt Smile
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Jan 2023 at 10:52
Hej

Jeg maa nok indroemme at et slavesystem ikke er noget man "bare lige" bygger uden beregning.
Saa maaske jeg snart selv skal blive bedre til beregning og teori. Det er dog bare slet ikke min staerkeste side...

Mvh Hans   
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Jan 2023 at 10:54
Hej igen

MEN, kan du ikke forklare hvad din beregning betyder? for jeg fatter ikke den graf. Hvad er feks. Total SPL 2pi?

Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 634
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Jan 2023 at 11:04
Originally posted by Hansmlauridsen


MEN, kan du ikke forklare hvad din beregning betyder? for jeg fatter ikke den graf. Hvad er feks. Total SPL 2pi?


Hej Hans. 
Total SPL er max lydtryk for enheden, imens den stadigvaek er indenfor dens lineare arbejdsomraade.

de 2pi betyder at der ikke er medregnet baffelsteptab og lign. Disse tab kompenserer man som regel for. Det normale at kompensere er -4db til -6db, som er fuld kompensering. 





Edited by Frost - 11 Jan 2023 at 11:04
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 634
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Jan 2023 at 11:06
Men jeg er sikker paa at USXX har ramt plet med sine simuleringer. Det er han 100m mester i. 



Edited by Frost - 11 Jan 2023 at 11:07
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3099
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Jan 2023 at 12:47
Det var rent faktisk 20 liter, der saa mest optimalt ud (den skulle i hvert fald under 25 liter - op til 22 liter), og her passede vaegten paa de passive ret fint - men dybbas bliver det ikke rigtig. 

Edited by USXX - 11 Jan 2023 at 12:48
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 634
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Jan 2023 at 13:00
Det ser i hvert fald fint ud med de 22 liter. 
Jeg forsøgte for sjov lige at simulere lidt ekstra vægt på slaverne, og 25g vil umiddelbart heller ikke være så tosset, dog lidt på bekostning på max spl. Jeg kan jo også godt lide en lidt "lidt svulstig/romantisk bas"




Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 13>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz