Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Scanspeak Ellipticor
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Scanspeak Ellipticor

 Post Reply Post Reply Page  <1 10111213>
Author
Message
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Scanspeak Ellipticor
    Posted: 08 Feb 2023 at 11:48
Hej

Jeg syntes faktisk det er en enhed der ser godt ud naar den ikke er undersaenket. Syntes desuden det bryder terning fornemmelsen nu hvor kassen er helt firkantet.

Mvh Hans

Edited by Hansmlauridsen - 08 Feb 2023 at 11:49
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Feb 2023 at 10:36
Hej

Jeg vil godt lige have med at det var hyggeligt paa top niveau at vaere ude ved Hylle en aften og saarn rigtig rode med det hele, Maalinger, justeringer osv, mens vi havde Frost med paa FaceTime.
Faktisk en af de hyggeligste aftner i laenge og vil derfor opfordre til vi modes paa kryds og tvaers engang i mellem til disse aftner og ikke kun modes naar vi skal vise resultatet frem ved Julefrokoster.

Saa et stort tak til Hylle og Frost, for faellesskab og hygge. 

Ellipticor saettet er nu saa faerdige at man kan hoere tydelig forskel paa hvilken stander den staar paa. 
Det maa vaere gode tegn.
Og i dag kommer forstaerkeren hjem til subben og desvaerre har jeg ved placeringen af Speakon stikket i bunden af subben sparket mig selv i roeven da jeg nu mangler et 90 graders stik for at kan slutte den til.
Den havde jeg ikke lige gennemtaenkt, men heldigvis billigt af faa hjem. 

Mvh Hans




Edited by Hansmlauridsen - 09 Feb 2023 at 10:37
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Feb 2023 at 17:16
Hej

Nu er det bare at komme i gang med indlaering saa den sub kan komme i gang.

Er ved at lime et kabinet her til aften, som kan blive lavet faerdig i morgen eftermiddag. 

Rettelse her 3 timer efter jeg skrev indlaegget. Jeg havde saa IKKE set at Hypex HFD software kun virker paa Windows og jeg bruger MAC. Den naar hermed ikke at blive faerdig til Julefrokost. 



Mvh Hans


Edited by Hansmlauridsen - 09 Feb 2023 at 18:43
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Feb 2023 at 20:05
Det lyder rigtig godt med baade 2-vejs og sub. Flot at I naaede i maal med filteret Thumbs Up
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Feb 2023 at 21:29
Hej

Uhh, det er lige at traekke den langt nok. Vi har et meget fornuftigt grund filter som godt kan vises frem, men sikkert en del tweaking endnu. MEN nu kommer de i hvertilfald med. 

Subben er jeg lidt irretere paa her til aften, eller rettere sagt Hypex modulet. For det er lidt for 2008 noerd at man kun laver software til Windows i min verden. Og som MAC bruger er det jo ret svaert at loese det problem, saa jeg hukkede en af ungernes skole computer, men sidst jeg brugte Windows var det Windows 7 og han koerer et eller andet Windows 10 skolesystem hvor man ikke kan installere andet en Windows godkendte apps. Ikke naar den er i S-tilstand og hvis man tager den ud af S-tilstand kan den ikke flyttes tilbage...... Sad lige og roede lidt rundt paa den og det virker nu ikke specielt genialt det Windows 10 og ellers er jeg ved at blive overhalet hurtigt bagom af teknologien. 
Hvad om alt er at jeg er gaaet i staa foer jeg er kommet i gang med Hypex modulet og er ikke specielt langt fra at bruge en aeldre Hypex DS4.0 eller DS8.0 med manuel justering i stedet.
Saa kan den FA501 blive brugt som optaending paa baalet tll foraaret i stedet.

Mvh Hans 
  
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Feb 2023 at 19:31
Hej

Tjaaa, ved ikke rigtigt hvor jeg naesten skal starte. Den forpulede Hypex FA501 forstaerker og jeg er bestemt ikke venner og her efter 4-5timers roden med den har jeg stadig ikke lyd igennem.  
Det er mig simpelthen en gaade at man kan lave noget der burde vaere simpelt saa indviklet. 
Og manualen/guiden til deres software er utroligt nok ogsaa skrevet paa volapyk. 

Aabenbart er jeg ikke noerd, laert eller intelligent nok til at bruge noget som kan klares normalt med 4-5 skrueknapper. 

Jeg kaster simpelthen haandklaedet i ringen paa dette sub projekt og koeber mig en faerdig subwoofer. 

Over and out!





Edited by Hansmlauridsen - 15 Feb 2023 at 19:32
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Feb 2023 at 21:08
Det lyder da rigtig ærgerligt. 
Der må da være nogle her på forum med erfaring med det software, der kan hjælpe dig i gang?
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1510
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Feb 2023 at 21:19
Originally posted by Hansmlauridsen

Hej
Tjaaa, ved ikke rigtigt hvor jeg naesten skal starte. Den forpulede Hypex FA501 forstaerker og jeg er bestemt ikke venner og her efter 4-5timers roden med den har jeg stadig ikke lyd igennem.  
Det er mig simpelthen en gaade at man kan lave noget der burde vaere simpelt saa indviklet. 
Og manualen/guiden til deres software er utroligt nok ogsaa skrevet paa volapyk. 

Aabenbart er jeg ikke noerd, laert eller intelligent nok til at bruge noget som kan klares normalt med 4-5 skrueknapper. 
Jeg kaster simpelthen haandklaedet i ringen paa dette sub projekt og koeber mig en faerdig subwoofer. 
Over and out!

Snup en bajer, og kig paa det igen i morgen. Maaske kan en expert lokkes? Du har lavet alt arbejdet, saa behold den nu. Worst case kan vi bistaa med at finde en anden plateamp.


Edited by felsby - 15 Feb 2023 at 21:20
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Feb 2023 at 21:27
Hej

Tak for opbakningen. Ja, det bliver enten en "normal" plateamp med dejlige skrueknapper eller en koebe sub. Loesning skal jeg nok finde. 

Men under alle omstaendigheder bliver det ikke Hypex modulet, da det er langt over mit niveau og noget som jeg simpelthen ikke magter at saette mig ind i. Altsaa, REW kan man saette sig ned og bruge paa 20-30min og det er i min verden et advanceret software. Men det Hypex HFD er mig simpelthen saa lidt bruger venligt at jeg ikke orker det. Jeg traekker rigeligt paa flere i dette forum hver gang jeg har et nyt projekt, ingen grund til at putte mere paa.

Mvh Hans 
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Feb 2023 at 21:35
hej Hans
hvis ikke jeg husker helt forkert er der en GAIN  og Muting  i Hypex program

hvis de staar forkert kommer der ikke lyd ud   

mvh Bjarne
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 10111213>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz