Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Scanspeak Ellipticor
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Scanspeak Ellipticor

 Post Reply Post Reply Page  <1 910111213>
Author
Message
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Scanspeak Ellipticor
    Posted: 04 Feb 2023 at 21:43
Hej

Og saa er alle plader limet og skruet paa. Har lige sat enheden i for billledets skyld.
I morgen skal der skares kanter i 45 grader og spartles en hel del.
Men den er blevet saa tung at jeg ikke selv kan baere den op paa vagten for at veje den med enheden monteret.

Det er godt nok blevet en ordentlig svin..



Mvh Hans

Edited by Hansmlauridsen - 04 Feb 2023 at 21:44
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Feb 2023 at 22:56
Saa mangler du bare den til den anden side Big smile.


Edited by bknielsen - 04 Feb 2023 at 22:57
Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Feb 2023 at 14:02
Hej

Saa fik jeg skaaret kanter paa subben og det forgik ved jeg lavede et styr som jeg blot holdte saven ind imod og som laaste den i toppen. Virkeligt nemt og havde alle kanter skaaret paa 30min. Er begyndt paa at spartle ogsaa, men utroligt hvor meget det goer for designet den lige faar hakket kanterne af.





Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Feb 2023 at 19:44
Det ser godt ud. 
Den skal nok kunne brumme lidt, den der Smile
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Feb 2023 at 20:20
Hej

Ja, naar man lige tapper saarn lidt til membranen giver den et godt tungt "dunk" tilbage.. Aaah ja, den skal nok kunne spille bas.Evil Smile

Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Feb 2023 at 20:29
Hej

Update. For foerste gang proever jeg selv at tweake lidt paa et filter. Jeg har ikke designet det osv, tweaker blot en lille smule. Det er VIRKELIGT svaert.... Saa alt respekt, upvote osv. til jer som mester filter arbejdet. Jeg tager hatten af og bukker mig i stoevet.
Jeg indroemmer at simulering, maaling og matematisk teori er fantastiske vaerktoejer.

Saa har i hermed hoert mig sige det og jeg undskylder for de gange jeg har talt det ned. Tager virkeligt de ord til mig igen. 

Med ydmyge hilsner.
Hans  

Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Feb 2023 at 21:05
Bare kloe paa Hans. Det skal nok lykkes.
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Feb 2023 at 09:27
Hej

For hundme hvor det gaar. Nu er subben endelig faerdig og regner med Hypex plateampen kommer i dag.
Den er blevet lige som jeg regnede med og selv fruen er glad for designet. WAF godkendt.



Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Feb 2023 at 11:10
Hej

I gaar brugte jeg en aften med Hylle og Frost paa filtret til Ellipticor saettet og resultatet blev dette. Filtret har Frost simuleret paa ren datablad. Ret godt klaret for en mand der ikke har set eller rodet med hoejttalerne.

Resten er vist noget smaa pilleri og de er nu klar til Julefrokosten.



Mvh Hans

Edited by Hansmlauridsen - 08 Feb 2023 at 11:11
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3095
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Feb 2023 at 11:40
Det ser meget lovende ud - han er heldig engang imellem ham Rune WinkThumbs Up

Sub'en ser ogsaa godt ud, men det havde nu klaedt den, om du havde gidet at undersaenke enheden (akustisk set er det naturligvis ligegyldigt ved de boelgelaengder).
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 910111213>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz