Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Scanspeak Ellipticor
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Scanspeak Ellipticor

 Post Reply Post Reply Page  <1 89101112 13>
Author
Message
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3099
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Scanspeak Ellipticor
    Posted: 03 Feb 2023 at 11:44
Jeg haaber kun, det er kortvarigt, mens billedet blev taget, at du har valgt af placere enheden saa uhensigtsmaessigt Dead

Edited by USXX - 03 Feb 2023 at 11:44
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Feb 2023 at 11:54
Hej

Ja, det er blot der den lige blev lagt for billedets skyld. Den skal selvfoelgelig sidde i fronten hvor udskaeringen er.

Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Feb 2023 at 11:57
Hej Hans
jeg tror Ulrik mener det er skidt for enheden at laegge saa kantophaeng bliver mast 

mvh Bjarne
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3099
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Feb 2023 at 12:09
Originally posted by Tubeman

Hej Hans
jeg tror Ulrik mener det er skidt for enheden at laegge saa kantophaeng bliver mast 

mvh Bjarne

Nemlig! Kortvarigt sker der ikke noget, men over tid kan/vil der opstaa blivende deformitet.
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Feb 2023 at 13:53
Hej

Naa, den lagde faktisk paa en plade der havde udskaering saaledes ophaenget hang frit.. Kunne aldrig finde paa at ligge enheder med press paa ophaenget. 
Kabinet kittet er bliver leveret med dobbelt front og jeg har kun monteret den ene, saa enheden lagde paa den anden frontplade som lagde paa toppen af kabinettet. 

Men godt spottet.  

JEG har nu faaet lyd paa Ellipticor saettet. Det er uden tvivl et lovende saet hoejttalere som bliver sjove at justere ind. Mere info om filter osv. kommer senere da det ikke er mig som er ophavsmanden!

God weekend
Mvh Hans


Edited by Hansmlauridsen - 03 Feb 2023 at 13:53
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3099
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Feb 2023 at 14:51
Big smile God weekend!
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Feb 2023 at 10:15
Hej

I gaar fik jeg limet og skruet 4stk side plader paa subben. Her paa billedet ligger den med bunden i vejret og de 4 store huller er til at de 4 hjul som den skal staa paa kan kore frit rundt, men stadig er saa taet paa gulvet som muligt.
Det kommer jeg nok til at blive glad for i fremtiden, for de sidste 2 saet hoejttalere jeg har bygget har vaeret alt for lidt mobile.

I dag er det saa tid til for og bagplade, saa den kan den faa finish arbejde i morgen og spartel/maling i start naeste uge.



Mvh Hans
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1135
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Feb 2023 at 12:24
Det ser godt og solidt ud.
God ide med hjulene. Jeg gaar ud fra, at det bliver hjul, der kan fastlaases/blokeres?
Back to Top
Hansmlauridsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 13 Okt 2011
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 335
  Quote Hansmlauridsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Feb 2023 at 13:27
Hej

Det er lavet med en M10 islagsmoetrik, saa kan egentligt frit vaege paa alle hylder om det skal vaere hjul, eller eksotisk afkobling osv. De hjul jeg har lige nu er egentligt uden bremse, men med en smule modstand saa den staar fint fast. Vi faar at se naar den kommer til at spille om den ogsaa staar stille.



Mvh Hans

Edited by Hansmlauridsen - 04 Feb 2023 at 13:29
Jeg er og bliver en meget forvirret mand med 1000 ideer i hovedet og knap så mange på tegnebrættet
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1135
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Feb 2023 at 20:52
Ok. Lidt modstand i hjulene er maaske nok, hvis bare kassen er tung nok.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 89101112 13>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz