Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Projekt : Hørning horn kabinetter
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Projekt : Hørning horn kabinetter

 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 9>
Author
Message
Schlager View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 13 Jan 2018
Location: Slagelse
Online Status: Offline
Posts: 186
  Quote Schlager Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Projekt : Hørning horn kabinetter
    Posted: 23 Okt 2022 at 18:11
Sjovt projekt og interessante løsninger Thumbs Up
Horn må ha' synergy.
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 657
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Nov 2022 at 20:03
Så fik jeg betrukket frontene, efter en noget mere besværlig spartle/slibe proces en jeg havde håbet på.

Alt i alt er jeg tilfreds med resultatet indtil videre. Men, men.... men !! Selv om jeg har prøvet, at tage højde for, hvor meget kunstlæderet fylder, så kan jeg nu ikke presse diskanterne i hullerne! Så jeg skal prøve og få vores mekaniske værksted, på arbejde, til at dreje dem lidt ned i diameter.... Det er noget bøvl.... Men ok, diskant frontene skulle males alligevel.

Nu hungre jeg også efter snart, at få noget lyd på!!





Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 657
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Nov 2022 at 20:04
Det er meningen "PA-pakningen" skal erstattes af en 3D printet pynte ring, men det er ikke så vigtig lige nu.
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 657
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Nov 2022 at 16:36
Så er der savet ud i kabinetterne så fronten/bafflerne kommer til, at passe. De sjove firkantede huller omkring diskanten, er fordi jeg har limet nogle klodser på bagsiden, så skruerne der holder diskanten, har mere at gribe i. 
Jeg håbede, jeg kunne lave noget så, man kunne nemt tage fronterne af igen, hvis man vil rette noget, men det ender med de bliver skruet og limet på. Så bliver det der!


Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 657
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Nov 2022 at 16:45
Fronterne er kommet på, Vifa diskant horn er blevet malet. Alt i alt, er jeg blevet godt tilfreds med resultatet. Der er lidt Sonus Faber agtig synes jeg. Så er forsiden ved, at være klar.

Jeg mangler stadig, at montere ledninger til det hele. Jeg vil også gerne have lavet en afstivning mellem diskant og mellemtone. Noget dæmpemateriale, i diskant mellemtone kammeret mangler. Og så skal bagsiden monteres op. 

-Ja, jeg ved billederne kunne være bedre :-)







Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Nov 2022 at 20:31
Det ser godt ud Allan. Jeg er (også) spændt på hvordan det bassystem lyder.
Diskant skal være der, men ikke høres.
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 657
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Nov 2022 at 07:48
Ja, mon ikke !! 

Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 633
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Nov 2022 at 17:43
Det ser sku godt ud Hylle. Dem glæder jeg mig til at høre :D 

Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 657
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Nov 2022 at 22:17
Ja, det bliver spændende at få lyd på. Jeg er lidt bekymret om 8 stk 8” basser vil “ over-power “ min stue. Jeg overtager noget Duelund kabel fra HansLauridsen, det er jeg også lidt spændt på, at prøve.
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Nov 2022 at 20:01
Super flot resultat med de fronter. Tålmodighed betaler sig Thumbs Up
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 9>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz