Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Projekt : Hørning horn kabinetter
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Projekt : Hørning horn kabinetter

 Post Reply Post Reply Page  <1234 9>
Author
Message
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Projekt : Hørning horn kabinetter
    Posted: 24 Jul 2022 at 10:55
Det er ogsÃ¥ mit indtryk Roky. Konstruktions mæssig minder de jo om de Vifa M21ér jeg altid sværger til nÃ¥r det skal være 8" basser. Vifaérne er desværre sjældne, sÃ¥ SB20 kunne godt være fremtiden, men lur mig om ikke 8" fuldtone enheden i den serie med skum kanter osv kunne være en god enhed, selv om man evt kun vil bruge den i bassen. 

Jeg har lige prøve monteret 4 basser i kabinetterne, jeg troede faktisk ikke de kunne være med magneterne ind ad på den position nærmest portudmundingen, men det gik fint an.
Jeg tror dog det ender med at magneterne få lov at sidde ud ad, som Hørning bruger det. Bare for, at få minder højfrekvens udstråling, da magneten "skygger" for lydudstrålingen.





Back to Top
bekker View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 18 Jun 2010
Location: lindknud
Online Status: Offline
Posts: 23
  Quote bekker Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Aug 2022 at 20:49
hallo hvad forlanger du for et søt kabinetter mvh
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Aug 2022 at 13:40
Hej bekker. Et sæt kabinetter : 1500Kr. De er i en lysere træsort, som jeg ikke kender!! Med tydelige Ã¥retegninger. 
Skriv hvis du ønsker billeder. Ellers skal jeg prøve og få lagt nogle billeder op i weekenden.
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Aug 2022 at 15:18
Her kommer lige billeder af det ekstra set kabinetter jeg har stående. De trænger dog til en støvsugning og en fugtig klud.




Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Aug 2022 at 16:35
SÃ¥ er jeg kommet lidt videre med Projekt kabinetterne.

Mellem frontpladen og det primære kabinet, er der en fals, den har jeg bestemt mig for at give en sort gulvfuge. Jeg har fundet noget fra Danalim, som jeg har brugt til det.

Her kan man se falsen mellem kabinet delene:


Der har jeg sat malertape til afdækning:


SÃ¥ kom der "sort-smat" i :-) 
Det første kabinet gik nemt, men det andet kabinet grrr..... Det var tæt pÃ¥ at gÃ¥ helt galt!! Der kom gulvfugemasse ind  under tapen mÃ¥ske, fordi jeg har glatte fugen med lidt for meget vand, og mÃ¥ske ogsÃ¥ kommet lidt for meget fugemasse pÃ¥, som skulle af igen.
Jeg brugte en lille ny spartel, med et jævn blad til at trække fugemassen af med igen.






Til tider lignede det noget der slet ikke ville virke, men jeg er nu godt nok tilfreds med resultatet.



Back to Top
bekker View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 18 Jun 2010
Location: lindknud
Online Status: Offline
Posts: 23
  Quote bekker Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Aug 2022 at 11:57
Hejsa det ser rigtig godt kunne godt være interesseret i det ekstra sæt har nemlig 16 STK m21wp i 16 ohm som passer perfekt 
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Aug 2022 at 20:13
Bekker, de m21Wp kunne godt være brugbare, jeg tænker dog de har så stort et magnet system de skal monteres med magneten udad, lige som Hørning gør. Jeg forventer også min udgave vil få magneterne monteret ud ad kabinettet.
Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Aug 2022 at 19:53
SÃ¥ regner jeg med, at have fundet mid-wooferen og diskanterne der skal bruges. MÃ¥ske skal de modificeres lidt hen ad vejen.
Mid-wooferne er Faital Pro 6" 6FE300, de har et meget kraftig magnet system, og har en følsomhed der kan hamle op med de 4 basser. Samtidig er de meget bredbåndede. Jeg kendte dem ikke på forhånd og blev valgt ud fra databladet. Men de lyder rigtig fint som raw-driver uden for kabinettet.







Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Aug 2022 at 20:00
Diskanterne bliver et sæt Vifa H26. Sølvfarven skal væk! De vil blive spraymalet sorte. Måske vil jeg gennembore polstykket og sætte et bagkammer på.
De har også en høj følsomhed, så de kan med i dette system.





Back to Top
Hylle View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem


Joined: 08 Jan 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 656
  Quote Hylle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Aug 2022 at 20:10
Jeg vil gerne lave time-alignment mellem diskant og mellemtone. Så der skal bygges en ny baffel, som skal lægges uden på fronten af Hørning kabinettet. Som trækker diskanterne tilbage i forhold til mid-wooferne, men hvor meget...

Jeg har lavet et interimistisk kabinet, af en pap kasse!! Så både mellemtone og diskant var i samme plan. Så brugte jeg min Clio måle udstyr med mikrofon. til at bestemme afstanden/delayet mellem enhederne. Det viste sig, diskanten skal trækkes 12-13mm tilbage i forhold til mid-wooferen.

- sÃ¥ nu er det bare og fÃ¥ taget sig sammen til at fÃ¥ bygget nye baffler Smile






Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 9>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz